آخرین اخبار

8. آبان 1399 - 7:18   |   کد مطلب: 38995
رئیس فدراسیون کوهنوردی :قله کوبره با ۱۵ متر ارتفاع بیشتر به عنوان مرتفع‌ترین قله استان همدان انتخاب شد. این موضوع را سه بار به هیئت کوهنوردی استان همدان اعلام کردیم اما این هیئت واکنشی به نامه فدراسیون نشان نمی‌ داد.

به گزارش رودآور؛ رئیس فدراسیون کوهنوردی :قله کوبره با ۱۵ متر ارتفاع بیشتر به عنوان مرتفع‌ترین قله  استان همدان انتخاب شد. این موضوع را سه بار به هیئت کوهنوردی استان همدان اعلام کردیم اما این هیئت واکنشی به نامه فدراسیون نشان نمی‌ داد.

زارعی در پاسخ به این سؤال که تنها ملاک انتخاب یک قله، مرتفع بودن آن است یا بحث معروف بودن قله هم مد نظر است؟ گفت: این دو موضوع هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند. اگر بحث معروفیت بود ما باید به سراغ الوند می‌رفتیم به خاطر اینکه بعد از دماوند همیشه بلافاصله اسم قله الوند آورده می‌شود. هدف ما همان‌طور که گفتم بلندترین قله هر استان است و طبق استعلام سازمان نقشه‌برداری و ارتفاع‌سنجی از این قله این انتخاب صورت گرفته است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در پاسخ به این سؤال که قله کوبره از نظر امکانات مانند قله یخچال نیست و باید ساخت و ساز در این قله صورت گیرد و آیا با این موضوع موافقت می‌کنند؟ عنوان کرد: فدراسیون بارها عنوان کرده که هیچ ساخت و سازی در هیچ قله‌ای نباید انجام شود و اگر قرار باشد کوهنوردان به یک قله صعود کنند باید از امکانات پای کوه استفاده کنند و حتی اگر مسیر طولانی باشد، از چادر استفاده کنند./آنا

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان