آخرین اخبار

25. آبان 1399 - 13:46   |   کد مطلب: 39042
روزی خانواده ای روستایی دور اجاقی نشسته بودند. گوساله ای نیز در نزدیکی آنها با طناب بسته شده بود. ناگهان گوساله حرکتی کرد و طناب باز شد. پدر خانواده به پسر خود گفت: برخیز و گوساله را ببند. پسر بلند شد اما سکندری خورد و روی سفره افتاد. ظرف ها شکست، قوری چای از روی اجاق افتاد و جرقه های آتش بر کسانی که اطراف آن نشسته بودند پرتاب شد و لباس هایشان را سوزاند. پسر بیشتر دست و پای خود را گم کرد و بر شکم مادربزرگ خود پا گذاشت. پدر فریاد زد:" گوساله را رها کنید. پسر را ببندید".

به گزارش رودآور به نقل از العالم؛ حکایت پسر و گوساله بسیار شبیه به داستان ولیعهد عربستان محمد بن سلمان و نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو است. در روزگاری که جهان اسلام نسبت به برنامه های نتانیاهو هشدار می دهد و تلاش می کند رفتارها و برنامه های متجاوزانه وی علیه ملت فلسطین و ملت های عرب و مسلمان را رصد کند، خطری که از سوی بن سلمان متوجه آنها می شود بسیار بزرگ تر از خطر نتانیاهو است.

بن سلمان کسی است که تمام توانایی های عربستان را به منظور فشار بر کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با نتانیاهو بسیج کرد. عمران خان نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، توسط یک کشور دوست – که از اعلام نامش خودداری کرد- تحت فشار قرار گرفته است. بن سلمان از بزرگ ترین مویدان و حامیان "معامله قرن" -اقدامی در راستای امحای قضیه فلسطین- بود. او یهودیان را در فلسطین به رسمیت شناخت، فلسطینی ها را در غزه محاصره کرد و اقدام به قطع کمک‌های مالی سالانه خود از تشکیلات خودگردان فلسطین کرد تا آنها را برای پذیرش معامله قرن تحت فشار قرار دهد.

او با تمام قدرت، پول و رسانه های خود علیه محور مقاومت جنگید و از نتانیاهو نیز صهیونیست تر شد. سوریه، لیبی و یمن را پاره پاره کرد و با ایران، محور مقاومت، حماس، جنبش جهاد اسلامی، حشد الشعبی، انصارالله و هر سازمان و جنبش و شخصیت عربی که مخالف یا دشمن رژیم صهیونیستی بود، جنگید.

وی به رسانه ها و مطبوعاتش اجازه داد تا در راستای تضعیف فلسطینیان تلاش کنند و آنها را در همه وقایع مقصر بدانند؛ آنها را در سرزمین خود غریبه بخوانند و یهودیان را به عنوان ساکنان اصلی این سرزمین ها معرفی کنند. بن سلمان هر آنچه در اختیار داشت را برای تحریف تاریخ و جغرافیا به سود صهیونیسم جهانی بکار برد.

جدیدترین نمایش خنده آور مطبوعات عربستانی مقاله ای بود که روزنامه "عکاظ" به قلم "اسامه یمانی" نویسنده عربستانی منتشر کرد. وی در این مقاله وجود مسجد الاقصی در قدس اشغالی را زیر سوال برد و با وقاحت وصف ناپذیری مدعی شد مسجد الاقصایی که پیامبر اسلام (ص) از آن سخن گفته، در منطقه ای به نام "جعرانه" بین مکه و طائف واقع است، نه در فلسطین!

در داستان ما، پدر حق داشت گوساله را رها کرده و پسر را در بند کند. زیرا آسیبی که پسر به خانه وساکنان آن وارد آورد بسیار بیشتر از از آسیبی بود که گوساله می توانست به آنها برساند. لذا بر اعراب و مسلمانان واجب است که نتانیاهو را رها کرده و بن سلمان را در بند کنند. زیرا آزاری که بن سلمان در حق اعراب و فلسطینیان روا داشته، هرگز از دست نتانیاهو برنخواهد آمد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان