آخرین اخبار

27. آبان 1399 - 18:17   |   کد مطلب: 39053
استاندار همدان گفت: ۵۳ درصد مبتلایان به کرونا در استان همدان در دورهمی‌های خانوادگی به بیماری مبتلا و بیش از ۴۰ درصد از مبتلایان نیز در اجتماعات غیرضروری حاضر شده اند.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، سیدسعید شاهرخی ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از کادر درمان و مدافعان سلامت استان همدان بابیان اینکه یاد و خاطره همه شهدای سرفراز و گرانقدر مدافعان سلامت به‌ویژه سیده زهرا موسوی و گلنار قیامتی را گرامی می‌داریم، گفت: به عنوان نماینده عالی دولت، خانواده بزرگ دولت و مردم استان همدان از زحمات کادر بهداشتی و درمانی استان تشکر می‌کنیم ضمن اینکه ایثار مدافعان سلامت قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت‌پذیری کادر بهداشت و درمان در این فرصتِ خدمت، به بهترین وجه در جامعه به نمایش گذاشته شد، افزود: اقدام و فداکاری کادر درمان نماد عینی جهاد واقعی فی‌سبیل‌الله است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه مردم استان همدان قدردان زحمات ایثارگرانه کادر بهداشت و درمان هستند، گفت: قدردانی از کادر بهداشت و درمان این است که با رعایت نکات بهداشتی ورودی بیمارستان‌ها را کم کنیم.

دولت تصمیمات و محدودیت‌های جدیدی برای رعایت نکات بهداشتی و همچنین مراعات حال کادر بهداشت و درمان اعمال خواهد کردشاهرخی با یادآوری اینکه دولت تصمیمات و محدودیت‌های جدیدی برای رعایت نکات بهداشتی و همچنین مراعات حال کادر بهداشت و درمان اعمال خواهد کرد، گفت: سیاست دولت در شرایط کرونایی حفظ سلامت و تأمین معیشت مردم است.

وی ادامه داد: ۵۳ درصد از مبتلایان به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی به بیماری مبتلا شده‌اند و بیش از ۴۰ درصد از مبتلایان به کرونا در اجتماعات غیرضروری حاضر شدند که مردم باید پروتکل‌ها را رعایت کنند و خطر را جدی بگیرند.

وی با یادآوری اینکه از ۹ ماه پیش کادر بهداشت و درمان بی‌وقفه حافظ سلامت مردم هستند تا جایی که برخی جان شیرین خود را از دست داده‌اند، گفت: مردم می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی و عدم شرکت در اجتماعات غیرضروری به کادر بهداشت و درمان استان کمک کنند.

استاندار همدان اضافه کرد: محدودیت‌های شدیدی که برای هفته آینده در نظر گرفته شده در درجه اول به خاطر حفظ سلامت مردم است و انتظار داریم همه مردم در این طرح مجموعه را کمک کنند.

وی با بیان اینکه در استان همدان الگوهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا شد، اظهار کرد: شنبه‌ها آخرین مسائل مربوط به کرونا رصد شد و در طول هفته هم کمیته‌های هشت گانه در حوزه‌های مختلف برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند.

وی تاکید کرد: نباید با زبر پا گذاشتن پروتکل‌ها فشار را به کادر درمانی افزایش دهیم چرا که با رعایت نکردن موازین بهداشتی فاجعه انسانی رخ می‌دهد.

هشت هزار و ۲۳۷ نفر مورد کرونا مثبت در استان همدان بستری شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه تاکنون هشت هزار و ۲۳۷ نفر مورد کرونا مثبت در استان همدان بستری شده‌اند، اظهار کرد: تعداد ۱۳ هزار و ۴۸۸ نفر در مراکز سرپایی پذیرش شده و در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۱ فوتی را شاهد بودیم و در مجموع تعداد یک هزار و ۱۱۰ نفر هم استانی را طی بیماری کرونا از دست داده‌ایم.

رشید حیدری مقدم افزود: در پیک اول بیماری کرونا چهار مورد مرگ در روز، در پیک دوم بیماری تعداد ۸ مرگ روزانه و در پیک سوم ۱۵ مورد میانگین فوتی بوده است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ همکار دانشگاه علوم پزشکی همدان به کرونا مبتلا شدند، گفت: کادر بهداشت و درمان دو شهیده عرصه سلامت را تقدیم کرده و به لطف خداوند این عدد در حد دو نفر باقی می‌ماند.

حیدری مقدم با بیان اینکه کرونا بحرانی جهانی است و به عزم جهانی نیاز دارد تاکید کرد: باید پروتکل‌های درمانی با در نظر گرفتن تدابیر جدید اعمال شود.

وی اضافه کرد: کوچک‌ترین کم کاری و اهمالی توسط کادر سلامت صورت نگرفته و تمام کادر بهداشتی و درمانی برای حفظ سلامت تلاش کردند و در ماه‌های اخیر بار کاری زیادی به همکاران همه بخش‌ها وارد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان درخواست کرد: با اعمال پروتکل‌های جدید به دلیل لزوم کنترل بیماری باید استراحتی برای همکاران در نظر گرفته شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان