آخرین اخبار

3. آذر 1399 - 16:57   |   کد مطلب: 39081
"محمد حسنین هیکل" نویسنده مطرح مصری پیشتر طی اظهارنظر درباره تجاوز ائتلاف سعودی، اماراتی، آمریکایی و صهیونیستی علیه یمن، هشدار داده بود که "عربستان سعودی علیه یمن خواهد جنگید، و عربستان سعودی در یمن غرق خواهد شد و یمن پیروز می‌شود، اگر وضعیت اینگونه نشد جسد مرا از قبر دربیاورید و آن را و کتاب‌هایم را آتش بزنید."

به گزارش رودآور به نقل از العالم- درگوشی اگر این اظهارات منسوب به هیکل درست باشد، باید گفت که این پیش‌گویی درست به خاطر شناخت کامل این نویسنده از تاریخ و طبیعت ملت بزرگوار یمن و مردان سختکوشش است؛ شناختی که نتیجه بیش از نیم قرن تجربه است. در حالی‌که "محمد بن‌سلمان" ولیعهد سعودی با نادیده گرفتن واقعیتِ طبیعت مردم یمن، غرور خود را شکست و خود را تحقیر کرده و همچنین آینده سیاسی‌اش را با تهدید مواجه ساخته است.

امروز، پس از 6 سال جنگ ویرانگر و ظالمانه سعودی علیه ملت یمن- جنگی که بن‌سلمان و اربابان آمریکایی و صهیونیستی‌اش انتظار داشتند در نتیجه آن ملت یمن طی دو سه هفته پرچم سفید را بالا ببرند، همچنان اخبار پیروزی‌های ملت یمن بر متجاوزان و مزدوران‌شان در صدر اخبار رسانه‌ها قرار دارد. طی چند هفته اخیر، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن محاصره ظالمانه کشورهای متجاوز عیله شهر "الدریهمی" در استان الحدیده را شکستند. بعد از این پیروزی بزرگ، نیروهای یمنی پیروزی بزرگ یعنی آزادسازی اردوگاه "ماس" در مارب را از چنگال اشغالگران سعودی و مزدورانش ثبت کردند و در سایه این تحولات، آزادسازی مارب بسیار نزدیک شده است.

در حالی‌که بن‌سلمان زخم شکست‌های خود را می‌لیسد از جایی‌که فکرش را نمی‌کرد ضربه خورد. زمانی‌که موشک هدایت‌شده "قدس 2"، که اخیرا به خدمت نیروهای یمنی درآمده است، ایستگاه توزیع آرامکو در شهر جده را هدف قرار داد.

اخبار اولیه رسیده از جده تأکید می‌کرد که موشک با دقت به هدف خود اصابت کرده و خودروهای امداد و آتش‌نشانی نیز با سرعت به محل حادثه سرازیر شدند. همزمان، سرتیپ ستاد "یحیی السریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام اینکه این حمله در پاسخ به ادامه محاصره و تجاوز به یمن و در چارچوب وعده نیروهای مسلح یمن به اجرای عملیات نظامی گسترده در عمق خاک عربستان اجرا شده، بار دیگر خطاب به شهروندان و شرکت‌های خارجی عامل در عربستان سعودی گفت، عملیات ارتش یمن ادامه دارد و توصیه می‌شود که از تأسیسات حیاتی در عربستان سعودی دور شوند زیرا جزء بانک اهداف صنعاء هستند.

هر چند مشخص نیست که اظهارات منسوب به هیکل صحت دارد یا خیر، اما کاملاً واضح است که اصل پیش‌بینی درست بوده است؛ عربستان سعودی در یمن غرق شده و شکست مفتضحانه‌ای خورده است ولی آیا شخصی مانند محمد بن‌سلمان به این شکست اذعان خواهد کرد تا اینکه با فرار به جلو، واقعیت را انکار خواهد کرد، همانطور که ارباب آمریکایی‌اش "دونالد ترامپ" از اذعان به شکستش در انتخابات ریاست‌جمهوری خودداری می‌کند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان