آخرین اخبار

3. آذر 1399 - 17:15   |   کد مطلب: 39084
نمکی گفت: امیدواریم در جلسه‌ای که روز چهارشنبه داریم اجازه فاز انسانی برای واکسن کرونای ایرانی داده شود.

 

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی، وزیر بهداشت در حاشیه دهمین جلسه کمیته ملی کووید۱۹، گفت: ما در کمیته واکسیناسیون با کمک دانشمندان، محققین و صاحب نظرانی که در کمیته حضور دارند کار واکسن کووید۱۹ را دنبال کرده ایم.

او افزود: ما از ۳مسیر فرایند تامین واکسن کرونا را دنبال می‌کنیم‌. اول خرید واکسن از منابعی است که در دنیا تایید شده اند، ما جزو کشورهایی هستیم که اختیار تعیین منبع با خودمان است و ۴ منبع را برای خرید انتخاب کرده ایم که حدود ۱۸ میلیون دوز را خریداری خواهیم کرد و مقداری هم از منابع دیگر و واکسن‌سازهای دنیا که مازاد برتولید بوده اند را مذاکره خرید قرار داده ایم.

نمکی تصریح کرد: در مسیر دوم تهیه واکسن باید بتوانیم در قالب قرارداد مشترک، تولید داخل و دانش فنی بیرون گام برداریم و گزارش امروز جلسه حاکی از این موضوع  بود که در این راه هم با دو و سه کشور خوب پیش رفتیم.

وزیر بهداشت  اظهار کرد: مسیر سوم ما برای تولید واکسن کرونا تکیه بر دانش و تولیدات داخلی است که ۴ مورد از این ها هفته پیش در قالب وبیناری با سازمان بهداشت جهانی مطرح و گزارشاتی از آن ارائه شد و امیدواریم که در روزهای آتی و جلسه‌ای که در روز چهارشنبه داریم اجازه  تولید ۲ مورد از واکسن های کرونا در فاز انسانی برای کلینیکال ترایال داده  شود و از روزهای آینده حداقل یکی از آن ها شروع به فعالیت کند. 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان