آخرین اخبار

21. آذر 1399 - 12:00   |   کد مطلب: 39162
نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه تعداد شاغلان عمده ادارات این شهرستان کمتر از میزان مصوب در چارت سازمانی است که بر خدمت رسانی مطلوب اثر منفی گذاشته، گفت: رایزنی هایی با رييس سازمان امور اداری و استخدامی شده تا راهکاری برای حل این مشکل پیدا شود، که البته همکاری استانداری و وزارتخانه های ذی هم ضروری است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ برای خدمت رسانی مطلوب به مردم از سوی دستگاه های دولتی، علاوه بر حفظ حرمت و به ویژه تکریم ارباب رجوع، تعداد نیروی شاغل کافی و البته متعهد به انجام کار هم ضروری است.

در این خبر بر آن شدیم تا مسئله کمبود نیرو شاغل در ادارات تویسرکان نسبت به چارت سازمانی آن را بررسی کنیم، موضوعی که زمینه ساز بروز مشکل و کاهش خدمت رسانی مطلوب به مردمان این دیار شده است.به طور مثال جهاد کشاورزی تویسرکان آن گونه که شنیده شده 11 نفر کمبود نیرو دارد!

*تعداد شاغلان عمده ادارات تویسرکان کمتر از میزان مصوب در چارت سازمانی است

این مسئله مدتی است که توسط نماینده مردم تویسرکان در دست پیگیری قرار گرفته است.

در این باره «محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: تعداد نیروهای سازمانی عمده ادارات تویسرکان کمتر از میزان مصوب در چارت سازمانی است.

*تعداد شاغلان کم در ادارات، از خدمت رسانی مطلوب می کاهد

وی اظهار کرد: برای هر اداره ای چارت سازمانی ویژه و مرتبط مصوب داریم، در حالی که در تویسرکان نیروهای شاغل در مجموع ادارات کمتر از آن میزان تعریف شده است و این موضوع بر خدمات رسانی مطلوب به مردم تأثیر می گذارد و از توجه کافی به ارباب رجوع می کاهد.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: این مسئله توسط بنده مدت هاست که در دست پیگیری قرار گرفته و سابق بر این با استاندار همدان نیز صحبت هایی شد تا در گام نخستین یکی از معاونان او به تهیه چارت سازمانی دستگاه های تویسرکان و تعداد شاغلان بپردازد تا کمبود نیروی هر اداره ای به صورت شفاف مشخص شود.

*تا  سال آینده، 70 درصد پست های سازمانی بهداشت و درمان تویسرکان خالی می شود

مفتح تصریح کرد: اخیراً گزارش جامع و مفصلی از سوی آن معاونت به دست ما رسیده است، به طور مثال در شهرستان تویسرکان در حوزه بهداشت و درمان تا سال 1400 نزدیک به 70 درصد پست های سازمانی خالی می شود و این یعنی مواجه شدن این حوزه با کمبود نیرو.

وی عنوان کرد: همه خوب می دانند تعداد شاغلان کم در ادارات سبب می شود تا خدمت رسانی در حد معقولی که باید نباشد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس از دیدار هفته گذشته خود با جمشيد انصاری معاون رييس جمهور و رييس سازمان امور اداری و استخدامی خبر داد و گفت: در آن دیدار نخست از کمک ها و همكاری های او با بنده در خصوص تنظيم متن و نيز اجرایی کردن قانون بومی گزينی قدردانی شد.

*همکاری استانداری و وزارتخانه های ذی ربط برای حل مشکل کمبود شاغلان ادارات ضرورت دارد

مفتح با بیان اینکه از مهمترین اولویت های مباحث گفته شده در آن جلسه مشکل اصلی کمبود نیروی انسانی در ادارات تویسرکان نیز بود، ادامه داد: امیدواریم دولت بتواند نسبت به حل این مشکل اقدام کند، چرا که تنها راه حل آن، پیگیری و همکاری تنگاتنگ استانداری و وزارتخانه های ذی ربط است.

وی افزود: از آنجا که استخدام نیروی انسانی با توجه به آن که جزء مشاغل حاکمیتی محسوب می شود با محدودیت های بسیار زیادی مواجه است، باید تا از طریق استخدام های دولتی افراد جایگزین شوند، تا تمامی مراحل استخدام از فراخوان برگزاری آزمون گرفته تا مصاحبه و گزینش به خوبی اجرایی شود.

*تلاش ها برای رفع مشکل کمبود نیرو در ادارات تویسرکان ادامه دارد

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تأکید کرد: مجددانه پیگیر آن هستیم تا چارت سازمانی نیروهای دستگاه های ادارات این شهرستان تکمیل و خدمت رسانی به مردم به نحو شایسته ای انجام شود.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان