آخرین اخبار

15. دى 1399 - 18:34   |   کد مطلب: 39289
خبر: در حالی که امروز وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ناو نیمیتز از منطقه خلیج فارس خارج نخواهد شد، درایران آغاز غنی سازی 20 درصدی اورانیوم رسماً اعلام شد.

به گزارش روداور به نقل از العالم؛ تحلیل:- اگر چه دستور وزارت دفاع آمریکا به ناو نیمیتز برای عدم خروج از منطقه بروشنی معلوم نمیکند این ناو تا چه زمانی در منطقه خواهد ماند اما آنچه روشن است اینکه آمریکا شدیداً از تبلیغات عبری–عربی این روزها که اوضاع منطقه را آشفته نشان میداد تاثیر پذیرفته است.

- در مقابل دولت ایران بی توجه به تبلیغات پرحجم جاری، مشغول عملیاتی کردن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌هاست قانونی که دولت ایران را ملزم کرده است تا وفق برجام و در مقابل بی عملی طرفهای قرارداد برجام، فعالیتهای هستهای خود را از سرگیرد. اعلام رسمی آغاز غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در کشور اولین قدم عملیاتی شدن این قانون است.
- در حالی که کاندیدای مشاورت امنیت ملی بایدن "جیک سولیوان" اخیرا گفته است قبل ازمذاکره درخصوص برجام باید مذاکره درخصوص قدرت موشکی ایران صورت پذیرد، مسئولین ایرانی امروز نشان دادند درخصوص منافع ملی منتظر هیچ شخص ویاهیچ رویدادی نخواهند ماند
- در شرایطی که برخی انتظار داشتند در سایه پاره ای تفاوت دیدگاهها در ایران و درخصوص مساله هسته ای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌هابا مانع مواجه شود اما اعلام امروز سخنگوی دولت پایانی برهمه این خیالپردازیها بود
- ربیعی امروز رسما اعلام کرد: قانون مصوب مجلس لازم الاجرا خواهد بود و دولت بر اجرای ان پایبند خواهد مانداین یعنی انکه طرفهای برجام باید بیش ازپیش مواظبت کنند تابقول ایرانیها "زود دیر نشود"
- بههمان میزان که امد و رفت جنگنده های بی52 به منطقه ایران را آشفته نکرد آمد و رفت ناوهایی مانند نیمیتز نیز نخواهد توانست اندکی در مسیر مورد نظر انحراف ایجاد کند. البته که عرض اندامهایی اینچنین از ناحیه دولتی که در روزهای پایانی عمرش قرار دارد تاحدودی قابل فهم و احیاناً پذیرفتنی باشد!

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان