آخرین اخبار

19. دى 1399 - 15:11   |   کد مطلب: 39305
نویسنده کتاب شاخص های امنیت غذایی با بیان اینکه خطر نفوذ بیوتروریسم بیخ گوش ایران است، گفت: نه تنها ممنوعیت ورود واکسن کرونا از کشورهای متخاصم همچون امریکا، انگلیس وفرانسه ضروری است، بلکه در واردات دیگر محصولات دارویی و غذایی هم باید تجدیدنظر شود، به ویژه و اولی تر بایستی واردات محصولات تراریخته ممنوع شود، چرا که اکنون امنیت غذایی کشور با چالش مواجه و دچار مشکلاتی است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز حضرت‌آیت‌الله امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک سخنرانی زنده و تلویزیونی با مردم به مناسبت فرا رسیدن سالروز قیام ۱۹ دی‌ماه مردم قم مطالب و نکات پر اهمیتی را بیان فرمودند.

یکی از این نکات پر اهمیت بی اعتمادی رهبر انقلاب به امریکا و در نهایت دستور ایشان مبنی بر ممنوع بودن ورود واکسن انگلیسی و امریکایی کرونا به کشور است.
رهبر انقلاب به صراحت تأکید کردند: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است.من به این کشورها اعتماد ندارم؛ اگر آمریکای ها توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در آنجا رخ نمی داد، چند روز پیش ظرف ۲۴ ساعت ۴هزار نفر تلفات داشند.این‌ها اگر واکسن بلد بودند درست کنند خودشان مصرف می کردند اینقدر کشته نداشته باشند.ممکن است این‌ها بخواهند این واکسن را روی مردم دیگر کشورها امتحان کنند البته به فرانسه هم سر ماجرای خون‌های آلوده خوش‌بین نیستم.»
*دشمن به دنبال جنگ بیولوژیکی علیه ملت ما است

در این باره «عبدالمجید شیخی» استاد اقتصاد دانشگاه و کارشناس حوزه بیوترویسم و امنیت غذایی کشورمان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: واردات مواد خوراکی، دارویی و محصولات موادژنتیکی در شرایطی که غرب با تمام قوا علیه ما جنگ اقتصادی، نظامی، امنیتی، نسلی و ژنتیکی به راه انداخته، به جزء مواردی که به کشور مبدأ و ارسال کننده اطمینان داریم باید ممنوع باشد.
وی اظهار کرد:اولویت تولید داخلی است و در صورت عدم امکان تولید در داخل، باید طبق ضوابط بهداشتی و درمانی و زیر نظر کارشناسان آن محصولات وارد شده، بررسی و در نهایت پس از حصول اطمینان از سلامت آن وارد شوند، یکی از روش های بررسی ابتدایی این است که مشاهده کنیم که آیا مردم کشور صادر کننده از خود آن مواد دارویی و خوراکی استفاده می کنند یا خیر.
*خطر نفوذ بیوتروریسم بیخ گوش ایران
این کارشناس حوزه بیوتروریسم و امنیت غذایی افزود: از آنجا که خطر نفوذ بیوتروریسم از سوی غرب درخصوص مواد غذایی و دارویی بیخ گوشمان وجود دارد به ویژه در زمینه واکسن کرونا، نمی توان به آنان اعتماد کرد و باید مطابق با فرموده رهبر انقلاب از وارد کردن واکسن دشمن به کشور جلوگیری کرد.
* اطمینانی به محصولات دارویی و غذایی امریکا و انگلیس نیست
شیخی تصریح کرد: آن ضرب المثل معروف را همه شنیده ایم که "گر اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی" ، چطور می توان به کشورهای استکباری همچون امریکا، انگلیس و فرانسه اعتماد کرد، در حالی که روزانه در کشور آنان هزاران نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت می کنند و یا ده ها هزار نفر به این ویروس مبتلا می شوند؟!، پس اگر واکسن برایشان دوایی بود بیماران خود را مداوا می کردند.
وی با تأکید بر اینکه واردات دیگر مواد دارویی و غذایی باید از این کشورها به شدت مورد بررسی قرار گیرد و حتی ممنوع شود، عنوان کرد: باید همیشه برای حفظ امنیت غذایی در کشورمان تمام جوانب سنجیده شود و از سلامت محصول تولیدی کشورهای مبدأ مطلع باشیم.
*ورود محصولات تراریخته به کشور، صدای دلسوزان امنیت غذایی را به درآورده
 نویسنده کتاب شاخص های امنیت غذایی در ادامه با اشاره به واردات محصولات تراریخته و حتی کشت آن در کشورمان از چندین سال گذشته تاکنون، گفت: این روزها بیش از همیشه وارد شدن محصولات تراریخته به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به سبد غذایی مردم، صدای دلسوزان امنیت غذایی کشور را درآورده است.
شیخی تصریح کرد: در شرایطی که حتی خالق مواد ترایخته از کرده خود اظهار پیشیمانی کرده، معلوم نیست که چرا برخی خیانت وارانه در کشورمان به دنبال وارد کردن این گونه محصولات از جمله روغن، پنبه، برخی از انواع برنج ها و حتی خوراک  دام و طیور هستند؟!
* ضرورت ورود منسجم تر نهادهای نظارتی ـ بهداشتی بر محصولات دارویی و غذایی وارداتی
وی با بیان اینکه ورود منسجم تر نهادهای نظارتی ـ بهداشتی بر محصولات دارویی و غذایی وارداتی ضرورت دارد، افزود: نتایج آزمایشگاهی بر ضررهای محصولات تراریخته بر سلامت انسان و دام تأکید دارد و ضرورت دارد  نهادهای نظارتی و بهداشتی در این حوزه برای مقابله با جنگ بیولوژیکی دشمن فعالانه تر وارد میدان شوند.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان