آخرین اخبار

3. بهمن 1399 - 10:29   |   کد مطلب: 39364
نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه طرحی ارائه شده تا با عملیاتی کردن آن فرآیند افزایش بافت مسکونی روستاها کوتاه تر شود، گفت: تمام جوانب قانونی برای اجرای این طرح بررسی شده تا در نهایت با افزایش بافت مسکونی در روستاها، شرایط لازم به منظور مهاجرت معکوس فراهم شود.

«محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با اشاره به اینکه باید شرایط مناسب برای بازگشت به روستاها و مهاجرت معکوس مهیا شود، گفت: با وجود آن که سیاست های کلی بر پایه مهاجرت معکوس معطوف شده، اما در حال حاضر در بسیاری از روستاها در تویسرکان با کمبود زمین مسکونی مواجه هستیم.
وی با اشاره به اینکه کمبود بافت مسکونی مشکلاتی ایجاده کرده و مطالبه مردمی افزایش زمین برای ساخت و ساز خانه در روستاها است، اظهار کرد: طبق روال عادی فعلی، فرآیند اضافه شدن بافت مسکونی به روستاها طولانی و زمانبر است، چرا که باید طرح ریزی شده و بعد بودجه در کمیته برنامه ریزی شهرستان به آن تخصیص داده شود.
*فرآیند افزایش بافت مسکونی روستاها، کوتاه تر می شود
نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: بنابراین با پیگیری های انجام شده و با مشورت کارشناسان این حوزه طرحی از سوی بنده در جلسه ای با حضور معاون عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی ارائه شد تا فرآیند افزایش بافت مسکونی کوتاه تر و مسیری مناسب تر و سریعتر برای این مهم برنامه ریزی شود.
مفتح تصریح کرد: در آن جلسه همه جوانب بررسی شد تا از این پس با طرح ارائه شده که روش قانونی مناسب تری است، افزایش بافت مسکونی در روستاها به شکلی جامع تر در دستور کار قرار گیرد و شرایط لازم برای تسریع و تسهیل در مهاجرت معکوس هم فراهم شود.
*دعوت از شوراهای روستایی در جلسات، راهکار مفتح برای بررسی مشکلات اهالی
وی در ادامه به ارائه راهکاری برای پاسخگویی به مطالبات اهالی روستاها در روزهای کرونای اشاره کرد و گفت: از همان روزهای نخستین که به عنوان نماینده مردم این شهرستان فعالیت خود را آغاز کردم طرح روستاگردشی با حضور مدیران در مساجد روستاها را پیگیر شدم تا مردم بدون واسطه با ما و مدیران برای بیان مشکلاتشان ارتباط بگیرند.
 نماینده مردم تویسرکان در مجلس عنوان کرد: این طرح با توجه به روزهای کرونایی و تأکید بر رعایت و عمل به شیوه نامه های بهداشتی قابلیت اجرایی خود را در این مقطع زمانی از دست داده، با این وجود برای آن که مطالبات به حق اهالی روستاها پیگیری شود، برنامه ای دیگر در پیش گرفتیم و این بار از شوراهای روستاها دعوت می کنیم که در فرمانداری حضور یافته و به عنوان نمایندگان مردم مشکلاتشان را بیان کنند.

مفتح تصریح کرد: در این جلسات مشکلات روستاییان با حضور مدیران شهرستانی بررسی می شود و به تازگی هم با حضور شوراهای اسلامی روستاهای نقده، حاجی آباد و احمد آباد جلسه ای برگزار و مطالبات مردمی پیگیری شد.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان