آخرین اخبار

16. بهمن 1399 - 21:57   |   کد مطلب: 39433
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه واکسن های امریکا و انگلیس اگر مؤثر بود امروز آمار فوتی های کرونایی آنان بالا نبود، گفت: بنابراین لغو یا محدودیت پروازهای اروپا و امریکا برای جلوگیری از شیوع کرونای انگیسی ضرورت دارد.

«محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با تسلیت به خانواده های ایرانی که عزیزان خود را بر اثر کرونا از دست داده اند از جمله خانواده دو فوتبالیست پیشکسوت کشورمان انصاری و میناوند؛ گفت: اینکه برخی ساده لوحانه آمار فوتی ها را به عدم وارد کردن واکسن های کرونای امریکایی و انگلیسی ربط می دهند درست نیست و جواب این افراد بسیار روشن است، اگر این واکسن ها موثر بود، چرا امروز باید شاهد آمار بالای فوتی های کرونایی نسبت به جمعیتشان در آن دو کشور باشیم؟
* آمار بالای فوتی های کرونایی در امریکا وانگلیس، خبر از بی اثری واکسن هایشان دارد
وی اظهار کرد: واکسن های امریکایی و انگلیسی مطمئن نیست و خطرات برای سلامت مردم دارد، که اگر این گونه نبود لااقل کشورهای پیشرفته صنعتی اروپایی از آن استفاده می کردند و آمار فوتی ها و مبتلایان به کرونای کشورهای خود را کاهش می دادند.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به سابقه و کارنامه سیاه استکبار در آلوده سازی مردم دیگر کشورها به انواع ویروس ها در سالیان گذشته اشاره کرد و افزود:مردم ما به واکسن های تولید ساخته امریکا و انگلیس اعتماد ندارند، چرا که خوب می دانند این دو کشور تنها به دنبال منفعت خودشان هستند.
*ایران، آزمایشگاهی برای آزمون و خطای واکسن کرونای امریکایی و انگلیسی نمی شود
مفتح با بیان اینکه واکسن تولیدی کشورهای استعمارگر روند و تحقیقاتی را که باید طی نکرده، تصریح کرد: آنان می خواهند تا واکسن های نامطمئن خود را برای روی ملت ما آزمایش کنند تا تحقیقاتشان تکمیل شود و با اندیشه ای جنایتکارانه به دنبال آلوده کردن ایرانیان هستند.
وی تأکید کرد: بنابراین ضرورتی ندارد که ما بخواهیم ملتمان را به عنوان آزمایشگاهی در اختیار تحقیقات و آزمون و خطای واکسن کرونای امریکایی و انگلیسی قرار دهیم.
* ضرورت لغو یا محدودیت پروازهای اروپا و امریکا برای جلوگیری از شیوع کرونای انگیسی
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به مسئله ویروس جهش یافته کرونا یا همان کرونای انگلیسی هم پرداخت و گفت: در حالی که حتی بسیاری از کشورها یا تمام و یا تعداد قابل توجهی از پروازهای خود به کشورهای آلوده این نوع ویروس در اروپا وامریکا را لغو یا محدود کرده اند، ضرورتی است تا ستاد ملی مبارزه با کرونا و در رأس آن دولت ایران نیز برای جلوگیری از شیوع کرونا این پروازها را لغو یا بسیار محدود کند.
به گزارش رودآور؛ گفته می شود که علی انصارایان فوتبالیست به نام کشورمان بر اثر ابتلا به کرونای انگلیسی جان خود را از دست داده است.این ویروس با تکثیر و شیوع بسیار بالا یا از طریق سفر انصاریان به یکی از کشورهای اروپایی و یا از طریق پذیرفتن مهمان اروپایی به او انتقال یافته است.
حال این روزها مردم از نمایندگان خود می خواهند تا به جد پیگیر مطالبات آنان شوند تا دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا لغو پروازهای اروپایی  امریکایی را در دستور کار خود قرا دهند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان