آخرین اخبار

19. بهمن 1399 - 9:17   |   کد مطلب: 39445
تعجب آور وغافلگیر کننده نبود که داعش، مسئولیت حملات تروریستی اخیر در بغداد را که 32 شهید و بیش از 100 زخمی برجای گذاشت، برعهده گرفت.

به گزارش رودآور به نقل از العالم – تحلیل روز این مساله هم عجیب نبود که عامل حمله انتحاری دوم که باعث شهادت تعداد بیشتری شد، سعودی باشد، این مساله هم که این انفجارها ، یک روز پس از مراسم تحلیف بایدن رئیس جمهوری آمریکا روی داد، اتفاقی نبود.

هر فرد عاقلی می داند که داعش، ساخته دست آمریکاست و مسئولان ارشد امریکایی از حزب های جمهوری خواه و دموکراتیک به این مساله اذعان کرده اند. امریکا از داعش به عنوان ابزاری پلید برای اجرای طرح های امریکا ، اسرائیل و سعودی و ضربه زدن به امنیت و ثبات همه کشورهایی استفاده می کند که خطری برای امنیت " اسرائیل " به شمار می روند از این رو، شاهد هیچ فعالیتی از سوی گروه وهابی داعش در کشورهایی که دنباله روی امریکا هستند و تهدیدی برای اسرائیل و منافع آمریکا در منطقه و حتی در جهان نیستند، نیستیم.

هدف اول و اخر از استفاده داعش در عراق از سوی مثلث منحوس آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی، ایجاد بهانه برای توجیه حضور امریکا در عراق و جلوگیری از هر تلاشی است که عراق را به اوضاع طبیعی آن در منطقه بازگرداند.

این هدف، دقیقا همان هدفی است که در پس جنایت بزدلانه و حیله گرانه تروریستی دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در ترور رهبران پیروزی بر داعش یعنی شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس وجود داشت. این شهیدان طی همکاری با نیروهای مسلح عراق و درصدر آن الحشد الشعبی توانستند ساخته دست امریکا را نابود کنند و بهانه حضور امریکایی ها درعراق را از بین ببرند.

نتایج این جنایت خائنانه بر عکس خواسته ائتلاف سه جانبه منحوس امریکایی اسرائیلی سعودی بود، چرا که این ترور، منجر به ایجاد جریان عراقی در سطح رسمی و مردمی در مخالفت با حضور نیروهای تروریست امریکایی در عراق شد که تصمیم پارلمان عراق را مبنی بر لزوم خروج نیروهای عراقی از خاک عراق به دنبال داشت. تصمیمی که دولت، پارلمان و نیروهای مسلح و بیش از آن مردم عراق درباره آن اتفاق نظر دارند.

به نظر می رسد که پس از اینکه امریکا تحت فشارهای مردم عراق و فشارهای گروه های مقاومت شروع به کاهش تعداد نیروهای خود در عراق کرد، نگرانی های برخی آمریکایی ها در کنار اسرائیل و عربستان، درخصوص اینکه حضور امریکا درعراق فقط مساله زمان است، بیشتر شده و این نگرانی با رفتن ترامپ و روی کار آمدن بایدن که خروج نیروهای امریکایی از عراق را تسریع می بخشد، افزایش یافته است. مساله ای که امریکا، اسرائیل و سعودی را به بیدار کردن "عناصر خفته" داعش واداشت تا قبل از تثبیت سیاست دولت بایدن درقبال عراق، اقدام به اجرای عملیات تروریستی کند و همان طور که دیدیم به فاصله یک روز پس از تحلیف بایدن، دو عامل انتحاری که یکی از آنان سعودی بود، بدن های پلید خود را در بازاری محلی در منطقه ساحه الطیران در بغداد منفجر کردند تا نیروهای امریکایی در بغداد بمانند.

امریکا، اسرائیل و عربستان سعودی به حملات بزدلانه خود علیه نیروهای الحشد الشعبی ادامه می دهند و علاوه بر هدف ابقای نیروهای امریکایی درعراق به دنبال به تعویق انداختن موعد انتخابات پارلمانی درعراق و ترسیم نقشه سیاسی بر اساس منافع سه گانه منحوس هستند و نیز برای کاهش فشارهای الحشد الشعبی و نیروهای مسلح بر عناصر خفته داعش در غرب و شمال عراق هستند که سعی می کند بگوید که داعش همچنان حضور دارد و مقتدر است.

هجمه ای که عراق با آن مواجه است و نمونه آن حمله بغداد در روز پنج شنبه گذشته بود ، پس از یک برهه نسبتا طولانی روی داد که امنیت درعراق به لطف فداکاری های عراقی ها و درنتیجه تلاش های بی وقفه رهبران پیروزی بر داعش تامین شده بود . شهیدانی که ملت عراق امروزه بیش از هر زمان دیگری، نبود آنان را احساس می کند و اگر امروز بودند، داعش جرات نمی کرد که چنین حمله وحشیانه ای را در بغداد با حمایت ائتلاف سه گانه منحوس اجرا کند.

درست است که عراق دارای مردانی است که داعش را در ارض الرافدین " و برای همیشه دفن می کند،و درست است که شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، پشت سر خود مردانی را به جای گذاشتند که قتل رویه آنهاست و شهادت راه آنان است، اما آزادگان درهمه جای دنیا، به ویژه درعراق باقی خواهند ماند و در هر نبردی با گروه های شرارت و تاریکی ، سلیمانی و المهندس را در کنار خود ندارند ، همان گونه که ماه را در شب تاریک از دست خواهند داد.

سعید محمد – العالم

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان