آخرین اخبار

8. اسفند 1399 - 0:27   |   کد مطلب: 39539
مدیرکل سیاسی و انتخابات استان همدان از برگزاری انتخابات در ۹۲۰ روستای همدان خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، ابوالقاسم الماسی ظهر امروز در اولین جلسه اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان با بیان اینکه در جمع ارکان مهم انتخابات هستیم که مدیریت یک رویداد مهم را در استان رقم خواهند زد اظهار کرد: طبیعتا بار سنگین نظارت بر انتخابات بر دوش جمع حاضر است که امیدواریم با همدلی خروجی خوبی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات یک پدیده سیاسی و اجتماعی در تمام شئون زندگی اثرگذار است گفت: یکی از ویژگی‌های اساسی انقلاب ما پشتیبانی مردم و حضور آنها در صحنه است که نمود عینی آن انتخابات است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان همدان با بیان اینکه افتخار جمهوری اسلامی ایران برگزاری نزدیک به ۴۰ انتخابات در قریب به ۴۲ سال بوده که بر اساس مردم‌سالاری دینی و اصل قانون اساسی برگزار شده است افزود:‌ خوشبختانه هرگاه مردم مشارکت بالایی در انتخابات داشتند، دیگران به ویژه معاندین و دشمنان نگاهشان به انقلاب و نظام متفاوت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی ما این است که فضا را برای مشارکت بالای مردم در انتخابات فراهم کنیم و امیدواریم با تعامل، همدلی و انسجام آحاد جامعه، انتخاباتی باشکوه برگزار شود و مردم مثل همیشه حمایت و پشتیبانی خود را از نظام و انقلاب اعلام کنند.

الماسی با اشاره به اینکه دولت به دنبال تضمین سلامت انتخابات است و برای مشارکت حداکثری تلاش می‌کند گفت: مشارکت حداکثری تنها به عهده مجریان نیست و همه ارکان و همه کسانی که دل در گرو نظام دارند، به شکلی مسوولند.

وی با بیان اینکه ما مجریان تعامل نزدیک با هیات‌های نظارت بر انتخابات خواهیم داشت عنوان کرد: وظیفه اساسی هیات‌های نظارت این است که بر صحت انتخابات صحه بگذارند که امیدواریم در کنار هم انتخابات سالم را برگزار کنیم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از امانت‌داری به عنوان حق‌الناس تعبیر می‌کنند و وظیفه ما این است امانت‌دار خوبی در انتخابات باشیم گفت: قانون عده‌ای را در انتخابات محکوم کرده و ۱۳ بند دارد؛  بنابراین اتهام نمی‌تواند به تنهایی عامل رد صلاحیت باشد مگر اینکه طبق قانون محکوم شده باشد.

وی با بیان اینکه افراد باید بر اساس مدارک و اسناد معتبر از مراجع چهارگانه تایید صلاحیت و یا رد شوند در ادامه خاطرنشان کرد: انتخابات شوراهای شهر و روستا برعکس دوره قبل در دو دوره ثبت نام می‌شود.

الماسی با اشاره به اینکه ثبت‌نام شوراهای شهر از ۲۰ اسفندماه در فرمانداری‌ها آغاز می‌شود گفت:‌ ثبت‌نام شوراهای روستا در بخشداری‌ها بوده که از ۱۶ فروردین به مدت هفت روز فرصت دارد.

وی با بیان اینکه مراجع رسیدگی در شکایت به رد صلاحیت یک مرجع بالاتر خواهد بود افزود: در انتخابات شورا هر روستا یک صندوق و یک حوزه انتخابی مستقل دارد و در شهر هم همینطور است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه ملاک جمعیت انتخابات سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ است گفت:‌ ۹۲۰ روستا در استان شرایط برگزاری انتخابات را دارند چون طبق قانون باید هر روستایی۱۰۰ نفر جمعیت یا ۲۰ خانوار داشته باشند که انتخابات برگزار شود.

وی با اشاره به وجود دو انتخابات عشایری در این دوره از انتخابات که در آنها نیز مانند روستا کار انجام می‌شود افزود: این دوره از انتخابات به خاطر بیماری کرونا متفاوت شده و ناچاریم تعداد شعب را افزایش دهیم تا طبق پروتکل‌ها بهداشتی برگزار شود.

الماسی با بیان اینکه ثبت نام این دوره قرار است از طریق اپلیکیشن باشد که افراد خود بتوانند ثبت‌نام را انجام دهند گفت: اگر خود نتوانستند می‌توانند به دفاتر پیشخوان یا نهایت به فرمانداری و بخشداری مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اقبال به ثبت‌نام در برخی روستاها وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم در همه روستاها انتخابات را برگزار کنیم افزود: باید آموزش‌ها دقیق و افراد برای برگزاری انتخابات خوب توجیه شوند و در این راستا باید قانون را دقیق خواند چون تسلط بر قانون ۹۹ درصد مشکلات را حل می‌کند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان همدان با بیان اینکه در دوره قبل در  چهار شهر استان انتخابات تمام الکترونیک برگزار شد اما امسال تنها در ۹ کلان شهر کشور انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شود و ناچاریم در تمام حوزه‌های انتخاباتی استان به مانند قبل کار اخذ رای را به صورت دستی انجام دهیم تاکید کرد:‌ البته ثبت‌نام تا ارسال صورتجلسه به صورت الکترونیک است که کارها را راحت می‌کند.

وی در پایان گفت: داوطلبین هیات نظارت و اعضای هیات اجرایی به پرونده‌ها دسترسی دارند و در این دوره مشکلات قبل حل شده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان