آخرین اخبار

9. اسفند 1399 - 23:09   |   کد مطلب: 39547
از امشب تا اواسط هفته روند تدریجی افزایش دما بین ۷ تا ۱۰ درجه در بیشتر مناطق کشور به جز سواحل دریای خزر و شمال غرب، پیش بینی می‌شود.

به گزارش رودآور؛ امیر حسین نقشینه کارشناس هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امشب در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم است گفت: در استان های کهگیلویه و بویر احمد ، چهارمحال و بختیاری بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می شود.

او ادامه داد: از اواخر فردا با ورود سامانه ای از جنوب غرب کشور در استان های خوزستان ، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری و ایلام،  ابرناکی و رگبار پراکنده گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی آغاز خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: این شرایط روز دوشنبه با گسترش فعالیت این سامانه، علاوه بر استان های چهارمحال  و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد و ایلام ، اصفهان، یزد ،فارس و شمال کرمان و در اواخر وقت جنوب خراسان رضوی و بخش هایی از خراسان جنوبی را نیز فرا می‌گیرد.

نقشینه اظهار کرد: همچنین در روز دوشنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، کاهش دما ، مواج شدن دریا و بارندگی پیش بینی می شود.

او با اشاره به اینکه در اواخر روز دوشنبه در شمال غرب کشور نیز بارش های پراکنده دور از انتظار نخواهد بود افزود: شدت بارندگی در روز دوشنبه در زاگرس مرکزی شامل شرق خوزستان ، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: از امشب تا اواسط هفته روند تدریجی دما را در بیشتر مناطق کشور به جز سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور شاهد خواهیم بود و این افزایش دما در نیمه شرقی کشور محسوس تر خواهد بود و بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

او درباره آب وهوای تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد است.  بیشترین دمای هوای تهران فردا  به ۱۳ درجه و کمترین آن به ۳ درجه خواهد رسید.

نقشینه درباره هشدار سطح زرد هم که امروز از سوی هواشناسی صادر شد توضیح داد: از بعدازظهر فردا یکشنبه سامانه بارشی فعالیت خود را آغاز می کند و در اواخر وقت سه‌شنبه پایان می یابد.

او تاکید کرد: با ورود این سامانه شاهد بارش باران در مناطق گرمسیر توام با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر همراه با بارش برف خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: بر اثر این مخاطره شاهد افزایش حجم روان‌آب و احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی،اختلال در سفرهای برون شهری، کاهش دید در مناطق کوهستانی، احتمال تاخیر در پروازها، احتمال تگرگ در مناطق مستعد خواهیم بود.

او بیان کرد: در این مدت احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه مناطق کوهستانی، آمادگی تجهیزات برف‌روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر لازم است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان