آخرین اخبار

10. اسفند 1399 - 7:18   |   کد مطلب: 39550
واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ شهرستان تویسرکان در بیمارستان سردار شهید سلیمانی برای کادر درمان انجام شد.

به گزارش رودآور؛ به تازگی کار تزریق واکسن به کادر بهداشت و درمان تویسرکان براساس اولویت های مشخص شده، با واکسیناسیون پرسنل بخش عفونی و ایزوله بیمارستان سینا آغاز شد.
سابق بر این «رشید حیدری مقدم» گفته بود: اولین محموله واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی همدان تحویل شده که باید در سردخانه و شرایط خاص(۱۸ درجه سانتیگراد زیرصفر) نگهداری شود و حداکثر تا ۲ ساعت قبل از تزریق باید از سردخانه خارج شود.

وی افزود: کادر درمان بخش عفونی و ایزوله بیمارستان سینا در ارتباط مستقیم و مستمر با بیماران بدحال مبتلا به کرونا هستند که برهمین اساس در اولویت نخست تزریق واکسن کووید ۱۹ قرار گرفته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: پس از اتمام واکسیناسیون(تزریق مرحله نخست واکسن) کارکنان بخش عفونی بیمارستان سینا، کادر فعال بخش عفونی و ایزوله بیمارستان های بهشتی و بعثت شهر همدان واکسینه می شوند.

حیدری مقدم ادامه داد: تزریق واکسن «اسپوتنیک وی» دارای اصول و ضوابطی است که در ۲ مرحله(دوز) و با ۲۱ روز فاصله تزریق می‌شود یعنی پس از تزریق واکسن مرحله نخست، سه هفته بعد مرحله دوم تزریق واکسن انجام می شود.

وی گفت: دیگر کادر درمان در مراحل بعدی تزریق واکسن کرونا قرار دارند و پس از آن به تناوب دیگر گروه های هدف بر اساس اولویت و میزان در معرض خطر بیماری واکسینه می شوند.

حیدری مقدم با بیان اینکه تزریق این واکسن برای برخی افراد ممنوع است، گفت: تیم های مراقبت سلامت مرکز بهداشت همدان هم اینک در بیمارستان سینا مستقر شده و در حال تزریق واکسن به گروه های هدف هستند.

وی گفت: رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع ها، پرهیز از خروج غیرضروری از منزل، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی نقش قابل توجهی در  قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا دارد.

مجموع موارد ابتلا به کووید ۱۹ در استان همدان از ابتدای همه گیری ویروس تاکنون به ۱۰ هزار و ۲۵۵ نفر رسیده و یک هزار و ۴۹۴ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

براساس اعلام ستاد ملی کرونا و جدیدترین بررسی های انجام شده در خصوص رنگ بندی شهرهای استان همدان، «بهار، تویسرکان، رزن و درگزین» در وضعیت نارنجی، «همدان، ملایر و نهاوند» در وضعیت زرد و «فامنین ، کبودرآهنگ، اسدآباد» نیز در وضعیت آبی کرونا قرار گرفته‌اند.

 
 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان