آخرین اخبار

16. اسفند 1399 - 16:00   |   کد مطلب: 39579
رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه قاطعانه با تغییر کاربری باغات برخورد می کنیم، گفت: برخی افراد سودجو متأسفانه زمین های باغی و زراعی خود را رها می کنند، به امید آن که روزگاری زمین هایشان را به ساختمان های چند طبقه تبدیل کنند، اینان بدانند که در همان محل تابلو "تغییر کاربری ممنوع است" نصب می شود.

به گزارش رودآور؛ «محمدرضا عدالتخواه» در حاشیه آیین درختکاری به مناسبت گرامیداشت همین هفته، گفت: درختکاری سنت و فرهنگ حسنه ای محسوب می شود که در دین مبین اسلام به ترویج آن تشوق شده ایم و در این حوزه نیز سازمان های مردم نهاد اقدامات در خور توجهی در همدان انجام داده اند.

وی اظهار کرد: برای حفظ فضای سبز می شود از درختانی متناسب با اقلیم و جغرافیای منطقه بهره گرفت که نگهداری از آن با شرایط آب و هوایی استان منطبق باشد.

* مجازات جایگزین حبس؛ ارائه خدمات عمومی به جای زندان در همدان

رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه به موضوع صدور احکام قضایی درباره مجازات های جایگزین حبس در سطح استان اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی برای جرایم سبک و خرد که عمل مجرمان، آثار اجتماعی منفی ندارد، مجازات جایگزین با رویکرد ارائه خدمات عمومی البته با میل و رغبت مجرمان در نظر گرفته است که تاکنون در این باره کمک شایانی به منابع طبیعی، محیط زیست و بخش های دیگر شده است.

عدالتخواه همچنین عنوان کرد: شهرداری به حفظ فضای سبز درون شهری اهتمام ویژه تری نسبت حلقه و محدوده بیرونی داشته باشد تا افراد سودجو درخصوص زمین های شهری به فکر تغییر کاربری نیافتند.

*تاکید رییس کل دادگستری استان همدان بر برخورد قاطع با تغییر کاربری باغات

وی تصریح کرد: برخی از افراد سودجو به طور عمدی درختان زمین هایشان را خشک می کنند تا به دنبالش بتوانند با قطع درختان و تغییر کاربری، برج های چند طبقه بسازند، با این وجود دستگاه قضایی به جد برخورد با این گونه افراد را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه گفت: نهادهای عمومی و دولتی برای حفظ فضای سبز در اختیار خود با شهرداری ها هماهنگ باشند و شهرداری نیز درخصوص حفظ درختان املاکی که شخصی است با ارائه تسهیلات و امکانات لازم به آنان برای حفظ باغاتشان کمک کنند.

عدالتخواه افزود: برخی افراد سودجو متأسفانه زمین های باغی و زراعی خود را رها می کنند، به امید آن که روزگاری بیایند زمین ها را به ساختمان های چند طبقه تبدیل کنند، اینان بدانند که در زمین هایشان تابلو "تغییر کاربری ممنوع است" نصب می شود و اجازه چنین اقدامی به آنان داده نمی شود.

انتهای پیام/ز

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان