آخرین اخبار

12. فروردين 1400 - 10:51   |   کد مطلب: 39696
شرکت نفت دولت نجات ملی یمن چهارشنبه شب اعلام کرد که ۲ فروند از کشتی‌های سوخت رسان توقیف شده به دست ائتلاف سعودی رفع توقیف شدند.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا؛ المسیره -- این شرکت در اطلاعیه‌ای به نقل از شرکت‌های حمل و نقل دریایی اعلام کرد، ۲ فروند از کشتی‌های سوخت‌رسان توقیف شده به دست ائتلاف متجاوز را پس گرفته‌اند.

در این اطلاعیه آمده است، با این حال هشت فروند دیگر از نفتکش ها برای تامین سوخت مردم، همچنان در توقیف نیروی دریایی ائتلاف متجاوز قرار دارند.

مناطق تحت کنترل انصارالله یمن ماه‌هاست که از کمبود سوخت رنج می‌برد. انصارالله، ائتلاف به سرکردگی عربستان و دولت فراری یمن را عامل توقیف کشتی‌های نفتی و جلوگیری از ورود آنها به بندر حدیده معرفی کرده است.

مدیر اجرایی شرکت نفت یمن ۲۴ اسفندماه نیز اعلام کرد، مجموع خسارت‌ها و جرایم نفتکش‌هایی که ائتلاف متجاوز آمریکایی – عربستانی آن را توقیف کرده‌اند، در سال جاری میلادی به ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار رسیده است.

"عمار الاضرعی" گفت: با وجود آن که نفتکش‌های توقیف شده مجوز سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی را دارند، اما در نتیجه دزدی نفتکش‌ها و ادامه توقیف آنها جان ۲۶ میلیون یمنی در خطر است.

در همین ارتباط، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن چندی پیش نسبت به وخامت اوضاع بهداشتی درمانی این کشور هشدار داده بود.

این وزارتخانه اعلام کرده بود، یمن وارد مرحله دشواری شده است و به دلیل ادامه محاصره تا هفته‌های آینده فعالیت‌ها و خدمات‌رسانی‌ بهداشتی درمانی یمن تقریبا متوقف می‌شود.

این بیانیه تصریح کرده بود: اگر فراورده‌های نفتی مورد نیاز بیمارستان‌ها به پایان برسد، شاهد جان باختن روزانه ۵۰۰ نفر در یمن خواهیم بود.

ائتلاف سعودی در حالی اجازه ورود نفتکش‌های یمنی را نمی‌دهد که یمن وارد هفتمین سالی شده است که در محاصره قرار دارد و مردم این کشور در بدترین وضعیت به سر می‌برند.

محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج کمک‌های انسانی باشند.

میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، این کشور بدترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کند. میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران های انسانی در جهان را تجربه می‌کند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان