آخرین اخبار

12. فروردين 1400 - 22:58   |   کد مطلب: 39699
وزارت خارجه فرانسه با اشاره به عدم موافقت ایران با مذاکره مستقیم با آمریکا گفت که این کشور دنبال قالب‌های جایگزین موثری برای مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکاست.

به گزارش رودآور به نقل از فارس، وزارت خارجه فرانسه پنجشنبه به سوالی درباره اقداماتی که اعضای برجام در شرایط کنونی برای بازگرداندن آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای 2015 انجام داده‌اند، پاسخ داد.

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: «در تلاش تنگاتنگ با شرکای اروپایی به همراه مسکو و پکن بوده و مصمم هستیم تا راه حل دیپلماتیکی پیدا کنیم که به ایران اجازه دهد به پایبندی به تعهدات هسته‌ای بازگردد و همچنین بازگشت آمریکا به توافق در سریعترین زمان ممکن را فراهم سازد و در حال انجام مذاکراتی با تهران و واشنگتن در این زمینه هستیم».

وزارت خارجه فرانسه اضافه کرد: «این گفت‌وگوها در حالی بیشتر ضروری می‌شود که ایران با ارتباط مستقیم با اعضای برجام و آمریکا که یک ماه و نیم پیش پیشنهاد شد، موافقت نکرده است. به لطف تلاش‌هایمان، ما و شرکایمان امیدواریم تا قالب‌های جایگزین موثری ایجاد کنیم».

وزارت خارجه فرانسه با توصیف نگران کننده بودن شرایط، افزود: «ایران به نقض جدی برنامه جامع اقدام مشترک ادامه می‌دهد و برای بیش از یک ماه است که راستی آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و قابلیت‌های نظارتی را محدود کرده است».

فارس

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان