آخرین اخبار

19. فروردين 1400 - 0:58   |   کد مطلب: 39726
جانشین قرارگاه زیستی استان همدان با اعلام اینکه مسئولان متولی برای مقابله با کرونا روی ظرفیت های مختلف بسیج از خودرویی گرفته تا بازرسی و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی، حساب ویژه ای باز کنند، گفت: برای شکست کرونا به دنبال تقویت بیشتر طرح شهید سلیمانی و ایجاد فضایی مملو از همدلی برای رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه هستیم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها پس از تعطیلات نوروزی و متأسفانه مهمانی ها و سفرها و مواردی از این قبیل موج چهارم یا بهتر است بگوییم پیک چهارم کرونا به مانند یک سونامی به راه افتاده و هر روز به طور صعودی بر تعداد مبتلایان به کرونا افزوده می شود

و اما در این میان بسیج و سپاه که از همان ابتدا در حمایت از مدافعان سلامت به شیوه های مختلف پای کار آمده بود، امروز نیز با اعلام آمادگی و طرح ها و برنامه های خود در پشتیبانی از کادر درمانی و کاهش شیوع این ویروس منحوس به میدان آمده است.

* برای عبور از پیک چهارم کرونا وحدت رویه ضرورت دارد، فعلاً دنبال مقصر نباشیم

در این باره «سردار مهدی فرجی» جانشین قرارگاه زیستی استان همدان و بازرس ویژه ستاد مدیریت کرونا در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: درخصوص وضعیت موجود شیوع ویروس کرونا و قرمز شدن این وضعیت، در حال حاضر دنبال مقصر نیستم که چرا این اتفاق رخ داد و بالعکس باید پیگیر باشیم که با چه برنامه و شیوه هایی از این موج چهارم عبور کنیم.

وی با بیان اینکه زما0، زمان وقت گلایه مندی و پیدا کردن مقصر نیست و شرایط سختی داریم و شاید شخت تر در پیش داشته باشیم، اظهار کرد: ویروس جهش یاقته کرونا یا همان کرونای انگلیسی به گفته متخصصان عفونی و دیگر پزشکان با قدرت سرایت بالا یعنی 70 برابر ویروس اولیه در جامعه جولان می دهد.

* وحدت و همدلی مردم و مسئولان متولی می تواند کرونا را زمین گیر کند

جانشین قرارگاه زیستی استان همدان و بازرس ویژه ستاد مدیریت کرونا افزود: در این فضا برای زمین گیر کردن کرونا، هم باید ترسید تا دستورالعمل های بهداشتی را ریز به ریز انجام دهیم و هم باید حفظ روحیه وحدت و همدلی بین آحاد مختلف مردم و ویژه تر مسئولان متولی و کادر درمانی از صدر تا ذیل و بیش از پیش شود.

*بسیج طرح شهید سلیمانی را برای حمایت از مدافعان سلامت تقویت می کند

سردار فرجی با اشاره به اینکه بسیج و سپاه از همان ابتدای شیوع این ویروس منحوس کمک کاری برای حمایت از کادر درمانی بوده، تصریح کرد: امروز مسئولان متولی در حوزه بهداشت و درمانی بدانند که ما همچنان در حمایت از آنان پای کار هستیم و اجرای طرح شهید سلیمانی را تقویت می کنیم.

*عقب راندن ویروس کرونا، نیازمند همدلی و همکاری مردم و مسئولان متولی است

وی عنوان کرد: امروز سپاه با طرح های مختلف نقشی آفندی در مبارزه با کرونا دارد و باید این ویرس را که وارد خاکریزهای جامعه شده به عقب برانیم و به مسئولان امر هم آمادگی خود را در حمایت همه جانبه و پشتیبانی از آنان اعلام کرده ایم، همچنان که در این 13 ماه از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون اقداماتی انجام داده ایم.

جانشین قرارگاه زیستی استان همدان ادامه داد: در موج چهارم هرچند که شیوع کرونا به دلیل وجود کرونای انگلیسی روندی فزاینده به خود گرفته، اما به خاطر داشته باشیم در ابتدای شیوع آن، مردم برای تهیه ماسک و یا مواد ضدعفونی کننده با مشکلات بسیار روبرو بودند در حالی که امروز نه تنها از این نظر مشکلی نداریم بلکه جوانان ما موفق به ساخت واکسن کرونا هم شده اند.

سردار فرجی اشاره کرد: در دوران دفاع مقدس هم اوضاع به نوعی به این شکل بود، در روزهای نخستین برای مبارزه با دشمن امکانات دفاعی مناسبی نداشتیم، اما به همت جوانان این مرز و بوم، تجهیزات لازم برای زمین گیر کردن دشمن فراهم شد.

*مسئولان متولی برای مقابله با کرونا روی ظرفیت بسیج حساب ویژه ای باز کنند

وی تأکید کرد: امروز نیز بی تردید با همکاری و همدلی آحاد مردم و پای کار بودن کادر درمانی و مدافعان سلامت می توان این ویروس جهش یافته را شکست داد و مسئولان متولی می توانند روی ظرفیت بسیج برای مقابله با این ویروس، حساب ویژه ای باز کنند.

جانشین قرارگاه زیستی استان همدان گفت: بسیج و سپاه در جریان کمک های مؤمنانه، ضدعفونی معابر و خیابان ها، تهیه و توزیع ماسک، ارائه ظرفیت خودرویی، همراهی با ارگان های مختلف درخصوص بازرسی ها و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و مهمتر اجرای طرح شهید سلیمانی به منظور ردیابی و شناسایی بیماران کرونایی و مواردی از این قبیل، فعالانه در پشتیبانی از کادر در میدان بوده و همچنان این آمادگی را دارد تا ظرفیت بیشتری در اختیار ارگان های مختلف برای مبارزه با کرونا قرار دهد.

سردار فرجی تأکید کرد: به مردم قاطعانه این اطمینان را می دهیم که از تمام ظرفیت بسیج برای کمک به آنان استفاده می کنیم، چه با کمک به ناجا برای کنترل ورودی ها و چه با تقویت هرچه بیشتر طرح شهید سلیمانی برای کمک به کادر درمانی.

وی عنوان کرد: یادمان نرود که با فرهنگ سازی بیشتر و مناسبتر بر رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه باید اهتمام بیشتری داشته باشیم تا سد آخر مبارزه با کرونا که سد کادر درمانی است شکسته نشود و آنان با تعداد مبتلایان به ویروس کرونای کمتری مواجهه شوند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان