آخرین اخبار

24. فروردين 1400 - 21:28   |   کد مطلب: 39745
خبر:هنوز عرق نتانیاهو در استقبال از استین وزیر دفاع آمریکا در اسرائیل خشک نشده است که خبری مبنی بر حمله سه شنبه صبح به کشتی تجاری اسرائیلی در سواحل فجیره امارات در صدر اخبار رسانه های دنیا قرار گرفت.

به گزارش رودآور به نقل از العالم؛ تحلیل:- اولین پیام این حمله آن است که وضع امنیتی اسرائیل به قدری شکننده است که همراه و شریک استراتژیک اسرائیل یعنی آمریکا هم نمی تواند از آسیب پذیری آن جلوگیری کند.

- اینکه اسرائیل نمی تواند با حتمیت معلوم و اعلام کند حمله به کشتی "هیبرون" کار کیست و این حمله چگونه اتفاق افتاده است یا ناشی ازضعف اطلاعات رژیم یا حاصل ترس از پیامدهای آن است.

- در این میان رسانه های اسرائیلی همچون جروزالم پست، هاآرتص، تایمز آو اسرائیل و ... با اشاره به حمله اخیر به یک کشتی دیگر اسرائیل در دریای عمان و منتسب کردن آن به ایران این حمله را نیز متوجه جمهوری اسلامی ایران معرفی کرده اند و آن را گونه ای انتقام از حمله اخیر به تاسیسات هسته ای نطنز معرفی می کنند.

- اطلاعات حاصله نشان می دهد 48 ساعت قبل از بروز حمله، هیبرون در بندر احمدی کویت حضور داشته است این یعنی آنکه کلیه تحرکات رژیم در منطقه با دقت تحت رصد دشمنان این رژیم که البته پرشمار هم هستند، قرار دارد.

- تکرار حملاتی اینچنین به منافع رژیم در منطقه صرف نظر از اینکه کار کیست، این پیام را منتقل می کند که اسرائیل بایستی منتظر عواقب کلیه تحرکات گفته و ناگفته خود در منطقه باشد و این یعنی آنکه هر اقدامی از سوی رژیم علیه دیگران قطعاً پاسخی درخور و مشابه جنایت دریافت خواهد داشت.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان