آخرین اخبار

29. فروردين 1400 - 16:55   |   کد مطلب: 39773
رئیس ستاد انتخابات استان همدان از تایید صلاحیت ۹۵ درصدی نامزدهای انتخابات شورای شهر و میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه بهار و کبودراهنگ خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، مصطفی آزادبخت ظهر امروز در دومین نشست خبری ستاد انتخابات استان ضمن تبریک روز ارتش و گرامیداشت ایثارگری، از جان‌گذشتگی و رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: امام(ره) با تدبیر بی‌نظیری  ارتشی که ذات پاکی داشت را به صف مردم جذب کرد و ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی کنار مردم قرار گرفت.

وی گفت: برخی با نیت توطئه‌ و ایجاد آسیب به جمهوری اسلامی درصدد انحلال ارتش بوند که امام(ره) با نگاه نافذ و همه‌جانبه‌نگر این توطئه‌ را خنثی و ۲۹ فروردین را به عنوان «روز ارتش» نامگذاری کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه شهدای زیادی از بدنه ارتش تقدیم نظام و انقلاب شده است افزود: نماد عینی ارتش مکتبی ما سپهبد صیاد شیرازی است که یاد ایشان را به عنوان عصاره ارتش گرامی می‌داریم.

وی در ادامه به مسائل انتخاباتی پرداخت و با اشاره به برگزاری سه انتخابات شوراهای شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس و ریاست جمهوری در استان افزود: در انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ ۶۹ نفر ثبت نام کردند که هیات اجرایی رسیدگی به صلاحیت افراد را در زمان مشخص انجام داد.

ثبت نام ۵ هزار و ۴۴۵ نفر برای شوراهای روستا

آزادبخت با بیان اینکه نتیجه از سوی هیات اجرایی به داوطلبین اعلام شده است گفت: داوطلبین در موعد مقرر، فرصت دارند اعتراض خود را به هیات‌های نظارت اعلام کنند.

وی از ثبت‌نام یک‌هزار و ۱۴۸ نفر در انتخابات شوراهای شهر در استان خبر داد و اظهار کرد: در مرحله رسیدگی هیات نظارت شهرستان تا ۱۴ روز وقت است که نظر هیات اجرایی بررسی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه برای رقابت در انتخابات شوراهای روستا ۵ هزار و ۴۴۵ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۰۵ نفر زن و ۵ هزار و ۲۴۰ مرد هستند عنوان کرد: زنان ۳.۷ درصد آمار را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات در تمام روستاها ثبت‌نام به حد نصاب رسیده در حالی که در دوره پنجم ۵۲ روستا به حد نصاب نرسیده بود گفت: در شورای روستای دوره پنجم تعداد افراد دارای تحصیلات ابتدایی ۳ هزار و ۳۶۶ بودند که در حال حاضر ۳ هزار و ۱۷۴ نفر را شامل می‌شود.

آزادبخت با اشاره به ۱۸۷ نفر از نامزدها در دوره پنجم دارای  مدرک راهنمایی بودند که در این دوره ۳۸۷ نفر هستند افزود:  تعداد افراد دارای تحصیلات متوسطه در دوره پنجم ۹۵ بودند که در حال حاضر به ۲۶۲ نفر می‌رسد.

سطح تحصیلات کاندیداهای شوراهای روستایی رشد خوبی داشته است

وی با بیان اینکه در دوره پنجم شوراهای روستا ۸۷۵ نفر با مدرک دیپلم بودند که در این دوره ۹۲۱ نفر را شامل می‌شون افزود: در دوره پنجم تعداد افراد دارای مدرک فوق دیپلم ۱۴۷ نفر بودند که در این دوره ۱۵۹ نفر هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به ثبت نام ۳۷۴ نفر دارای مدرک لیسانس در دوره پنجم انتخابات شورای روستا و در این دوره، ۴۴۲ نفر گفت: دوره پنجم ۷۱ نفر فوق لیسانس بودند که در این دوره  ۹۱ را شامل می‌شوند، افراد حوزی نیز در این دوره ۲۱ نفر هستند که در دوره قبل پنج نفر بودند.

وی با اشاره به اینکه سطح تحصیلات کاندیداهای شوراهای روستایی رشد خوبی داشته است افزود: در انتخابات چهار اصل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت مهم است و طبق ارزیابی وزارت کشور، همدان دومین استان کشور در طی فرایندهای انتخابات شناخته شده است.

آزادبخت با اشاره به اینکه مشارکت و رقابت از اصول مورد توجه است و اینها زمانی قابل اجراست که امنیت و سلامت جدی گرفته شود گفت: ما قبل از انتخابات استقلال و بی‌طرفی مثال زدنی خود را نشان دادیم و استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های همدان وظیفه خود را در انتخابات انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: امیدوارم با بسترسازی وزارت کشور و استانداری شاهد مشارکت مردم در انتخابات باشیم تا مانند همیشه با احساس مسوولیت پای صندوق رای بیایند و در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.

رد صلاحیت ۴.۶ رصدی کاندیداهای شورای شهر

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان تعداد نامزدهای تایید شده در انتخابات مجلس را ۹۵ درصد عنوان کرد و از رد صلاحیت پنج درصدی سخن گفت و افزود: در انتخابات شورای شهر نیز بیش از ۹۵ درصد افراد تاکنون تایید و ۴.۶ درصد رد صلاحیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه در انتخابات شوراهای روستا ۱۰ روز فرصت داریم تا از مراکز چهارگانه استعلام بگیریم افزود: تعداد داوطلبین در شورای شهر نسبت به قبل دو درصد کم شده اما شورای روستا ۳.۷ درصد افزایش داشته است.

آزادبخت خواستار عمل به مر قانون از سوی هیات اجرایی شد و با بیان اینکه صیانت از رای مردم حق‌الناس است، اشاره‌ای به همکاری خوب هیات نظارت بر انتخابات با شورای نگهبان اشاره کرد.

وی در خصوص اظهارنظر یکی از خبرنگاران نسبت به نحوه برخورد با برخی‌ بداخلاقی‌ها در فضای‌ مجازی نسبت به رد صلاحیت بعضی نامزدها گفت: ستاد امنیت انتخابات مسوولیت کار را بر عهده دارد و حتما در جلسات به این موضوع می پردازیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان ادامه داد: قصد داریم با افرادی که حرمت شکنی کرده و اخبار نادرست را بیان می‌کنند برخورد کنیم، با موارد احتمالی نیز توسط دستگاه قضائی و نیروی انتظامی برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه به وضعیت بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد پیک چهارم بیماری کرونا هستیم که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ فوتی در استان به ثبت رسیده است، در حالی که قبلا در طول هفته دو یا سه فوتی بیشتر نداشتیم.

آزادبخت از بستری یک‌هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا در استان خبر داد و افزود: این در حالی است که در روز عید هفت نفر بستری داشتیم.

وی با اشاره به عملکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا گفت: متاسفانه ۸۵ درصد سرایت بیماری به خاطر دورهمی خانوادگی و عدم رعایت فاصله اجتماعی است.

نیازی به بیمارستان صحرایی نیست

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در پاسخ به اینکه با توجه به وضعیت بیمارستان‌های استان و تکمیل ظرفیت آنها آیا تصور نمی‌شود نیاز به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی باشد؟ افزود: در برخی از بیمارستان‌های استان تخت‌های بخش کرونا پر است اما در سایر بخش‌ها امکان پذیرش بیمار وجود دارد بنابراین هنوز به بیمارستان صحرایی نیازی نیست.

وی با تاکید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم گفت: خوشبختانه در حال حاضر  در حوزه درمان هیچ کمبودی نداریم و به اندازه کافی پزشکان متخصص و تجهیزات و ... وجود دارد تا خدمات ارائه شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان