آخرین اخبار

31. فروردين 1400 - 23:40   |   کد مطلب: 39785
منبع خبری پرس تی‌وی در وین از تلاش آمریکا برای وادار کردن ایران به پذیرش رفع مرحله‌ای تحریم‌ها خبر داده است.

 

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  پرس‌تی‌وی به نقل از منبع خبری خود در وین اعلام کرد: دستورالعمل آمریکا صرفا تعلیق تحریم‌ها و نه لغو کامل آنها است و در صورت رفع برخی تحریم‌ها، آمریکا قصد دارد آنها را در بازه‌های ۱۲۰ روزه و ۱۸۰ روزه تمدید کند.

منبع خبری پرس تی وی در وین اضافه کرده است: آمریکا صرفا با یک بازه زمانی کوتاه مدت یک هفته‌ای برای راستی آزمایی موافقت کرده است که در آن بصورت نمادین چند تراکنش انجام شود.

به گفته منبع خبری پرس تی وی در وین، آمریکا تاکنون مدت زمان راستی آزمایی معقول و لازم را که برای معاملات نفتی حداقل ۳ تا ۶ ماه است، نپذیرفته است.

منبع خبری پرس تی‌وی در وین همچنین از تلاش آمریکا برای وادار کردن ایران به پذیرش رفع مرحله‌ای تحریم‌ها خبر داده است.

به گفته این منبع، با فشار آمریکا و کشورهای غربی کارگروه سومی برای مذاکرات بعدی ایجاد شده است که دستور کار آن اقدامات گام به گام ایران و آمریکا است.

منبع خبری پرس تی‌وی می‌گوید: با وجود آنکه قرار بوده مذاکراتِ این هفته، آخرین دور گفتگوهای ایران با ۴+۱ باشد، هیئت آمریکایی با فشار بر ۴+۱ موفق شده است کارگروه سومی را برای مرحله‌ای کردن گام به گام رفع موقت تحریم‌ها ایجاد کند.

به نظر می‌رسد برخلاف مذاکرات اولیه برجام که به ندرت اطلاعاتی درخصوص موضوعاتِ مورد بحث به رسانه‌ها درز می‌کرد و همه رسانه‌ها در نوعی خلاء اطلاعاتی قرار گرفته بودند، در این دور از مذاکرات، رسانه‌ها از طریق منابع خبری خود به جزئیات بیشتری از مواضع طرفهای مذاکره‌کننده دست یافته‌اند.

درز برخی جزئیات مهم مذاکرات به رسانه‌ها اگرچه ممکن است چندان به مذاق طرفهای مذاکره‌کننده خوش نیاید اما می‌تواند با آگاهی‌بخشی به افکار عمومی و دولتمردان، جلوی تکرار برخی اشتباهات گذشته را بگیرد.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان