آخرین اخبار

3. ارديبهشت 1400 - 21:32   |   کد مطلب: 39797
کاربران به شکل گسترده همزمان با درگیری های بی وقفه اهالی بیت المقدس با نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان هشتگ (قدس انتفاضه می کند) را ترند کردند.

به گزارش رودآور به نقل از العالم – هشتگ قدس انتفاضه می کند با حمایت کاربران از مساله فلسطین در بسیاری از کشورهای عربی از جمله فلسطین، مغرب، لیبی، عراق، مصر، قطر، اردن، لبنان، کویت، عمان و عربستان ترند شد.

از ابتدای ماه مبارک رمضان درگیری های نیروهای اشغالگر صهیونیستی و جوانان فلسطینی در قدس اشغالی شدت گرفته است و این در حالی است که اشغالگران منطقه باب العمود را به پادگانی نظامی تبدیل کرده و ورودی و خروجی های اطراف آن را با موانع آهنی بسته اند.

جوانان فلسطینی بامداد امروز نیروهای اشغالگر را به گشودن باب حطه وادار کرده و با سر دادن شعارهایی پس از کنار گذاشتن موانع وارد مسجد الاقصی شدند. جوانان بیت المقدس نیز توانستند چندین دوربینی را که رژیم در خیابان های قدس نصب کرده بود را شکستند که پرتاب سنگ و شیشه های آتش زا خسارت هایی به خودروی شهرک نشینان و نظامیان زد.

گروههای مقاومت فلسطینی، توهین به مقدسات و حملات و نقض حقوق اسرائیل را محکوم کردند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز از طرف این جنبش حوادث اخیر را محکوم و گفت: درگیری قدس درگیری هویتی است و قدس بخش جدایی ناپذر از فلسطین اشغالی است.

"محمود الزهار" عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد حملات اشغالگران به قدس و مسجد الاقصی حمله به همه ملت است.

وی در پویش همبستگی که پس از نماز جمعه برگزار شد گفت: مسلمانان هتک حرمت به مسجدالاقصی؛ هتک حرمت به همه مساجد در هرجایی است اشغال فلسطین اشغال سرزمین شما نیز است.

وی خطاب به رهبران کشورهای عربی گفت: به رهبران عربی صهیونیست شده عادی ساز با رژیم صهیونیستی می گوییم آیا می‌پذیرید صهیونیست‌ها سرزمین شما را اشغال کنند؟ فرزندانتان را بکشند و به مقدساتتان هتک حرمت کنند و به مساجدتان حمله کنند؟

داود شهاب، فرمانده جنبش جهاد اسلامی نیز تاکید کرد اشغالگران با این روح انقلابی شعله ور شده در دل قهرمانان بیت المقدس به آرامش نخواهند رسید.

محمد اشتیه نخست وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین نیز حملات شهرک نشینان و نیروهای اشغالگر به شهروندان قدس اشغالی در شب گذشته را محکوم کرد.

هلال احمر فلسطین نیز گفت دستکم 105 فلسطینی زخمی شده و 20 نفر از آنان به بیمارستان منتقل شدند این در حالی است که نظامیان رژیم صهیونیستی نیز شمار زخمی های خود را 20 نفر اعلام کرده است و ارتش نیز گفت در این درگیری ها 44 فلسطینی بازداشت شدند.

کاربران نیز با این هشتگ حمایت خود را از اهالی قدس در مقابله با اشغالگران اعلام کرده و تصاویر و فیلم هایی از حوادث جاری قدس منتشر کردند .

کاربران تاکید کردند مساله فلسطین علیرغم تلاش کشورهای عادی ساز؛مساله اول مسلمانان است و تلاش های عادی سازی شکست خواهد خورد و رژیم صهیونیستی رو به نابودی است و نیروهای مقاومت تا آزادی فلسطین مبارزه خواهند کرد و انتفاضه اهالی اقصی سیلی به صورت کشورهای عادی ساز و کسانی است که می گویند فلسطینی ها سرزمین خود را فروخته اند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان