آخرین اخبار

5. ارديبهشت 1400 - 15:00   |   کد مطلب: 39810
در شرایط پر التهاب قرمز پررنگ کرونایی و بهتر است بگوییم سیاه کشور، ساعتی برخی سایت های خبری از آغاز ثبت‌نام واکسیناسیون خبر می دهند و ساعتی دیگر وزارت بهداشت در اطلاعیه ای می گوید: هیچ محلی برای ثبت نام واکسن کرونا اعلام نشده. بالاخره مردم در این گیر و دار سوءتدبیر در اطلاع رسانی های کرونایی به مراکز درمانی بروند یا نروند؟

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز تعدادی از سایت های خبری کشوری از آغاز ثبت‌نام واکسیناسیون خبر دادند و نوشتند که؛ « بر این اساس افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه و مراکز جامع سلامت تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای واکسیناسیون کرونا ثبت‌نام کنند.»
به دنبال انتشار این خبر برخی کانال ها و گزوه های موجود در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز بی توجه به منبع خبر به انتشار پرداختند.
این در حالی است که وزارت بهداشت در اطلاعیه ای خبر انتشاری اولیه را تکذیب و تأکید کرده که؛ «هیچ محلی برای ثبت نام واکسن کرونا اعلام نشده است.»
در متن روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمده؛ «در پی انتشار خبری نادرست در فضای مجازی و برخی رسانه ها مبنی بر ثبت نام حضوری در مراکز بهداشتی جهت نوبت گیری تزریق واکسن، به اطلاع می‌رساند هیچ ثبت نامی برای نوبت گیری واکسن انجام نشده و از هموطنان عزیز تقاضا داریم از حضور و تجمع بی مورد در مراکز بهداشتی خودداری کنند.»
برخی سایت ها و پایگاه های اطلاع رسانی پا را فراتر گذاشته و به نقل از مراکز درمانی و دانشگاه های علوم پزشکی آدرس مکان های ثبت نام حضوری را هم اعلام کرده اند!
در شرایط پر التهاب قرمز پررنگ کرونایی و بهتر است بگوییم سیاه رنگ کشور، انتشار اخبار ضد و نقیض آن هم درخصوص واکسیناسیون، مردم را نسبت به متولیان امر در حوزه اطلاع رسانی بی اعتماد می کند.
معیست تنگ مردم که واسطه سوءتدبیرهای دولت در سالیان اخیر بر آن ها تحمیل شده یک طرف و یک سویی دیگر شرایط پر اضطراب و پر استرس اوج گیری سونامی کرونا در کشور، روحیه مردم را به شدت خسته کرده و آنان دیگر پذیرای این نوع اطلاع رسانی ها نیستند و نمی توانند این حجم اخبار ضد و نقیض را هم هضم کنند.
آیا بهتر نیست ستاد ملی مبارزه با کرونا در اطلاع رسانی خود در همه بخش ها، وحدت رویه داشته باشد و اعلام درخصوص واکسیناسیون را متمرکز بر عهده بگیرد و از برخی دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی مختلف که برخی سایت های خبری به نقل از آنان اخباری را منتشر کرده اند، بخواهد که لااقل برای جلب اعتماد مردمی هم شده که چنین اخبار ضد و نقیضی را منتشر نکنند.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان