آخرین اخبار

6. ارديبهشت 1400 - 21:51   |   کد مطلب: 39816
ولیعهد سعودی از یک‌سو پول‌های هنگفتی را به شرکت‌های روابط عمومی در آمریکا و اروپا برای ترمیم چهره مخدوش خود تزریق می‌کند و از سوی دیگر، شهروندان و مخالفان خود را می‌کُشد یا زندانی می‌کند و یا تحت تعقیب قرار می‌دهد.

به گزارش رودآور به نقل از العالم- کشکول طی بیست و چهار ساعت گذشته، سازمان حقوقی "قسد" اعلام کرد که "حمزه السالم" کارشناس مطرح اقتصادی از نوامبر 2020 ناپدید شده و سرنوشتش تا به این لحظه مبهم است.

آیا حمزه السالم به این دلیل طی 6 ماه اخیر به دست مقام‌های سعودی ربوده شده که او منتقد سیاست اقتصادی رژیم حاکم و به‌ویژه منتقد طرح اقتصادی ولیعهد، موسوم به "چشم‌انداز 2030" بوده است؟

اخبار دقیقی درباره وضعیت السالم منتشر نشده است و لذا، فعالان و نهاد‌های حقوق بشری رژیم سعودی را مسئول کامل زندگی و جان او می‌دانند به‌ویژه که این کارشناس مطرح اقتصادی بعد از انتقاد از اظهارنظرهای اقتصادی ولیعهد سعودی، ممنوع السفر شده بود.

دادگاهی در عربستان سعودی همچنین "خالد العمیر" فعال دربند را به جرم ارائه شکوائیه علیه کسانی‌که طی 10 سال بازداشتش، او را در زندان شکنجه کرده بودند، به 7 سال حبس محکوم کرده است.

حساب کاربری "معتقلی الرای" (زندانیان آزادی بیان) در شبکه اجتماعی توییتر نوشت، حکم صادره علیه العمیر به دلیل اتهامات جعلی است که علیه او مطرح شده، مبنی بر اینکه "او جنبشی را با هدف ضربه زدن به امنیت کشور رهبری می‌کند".

مقام‌های سعودی به شیوه‌های مختلفی العمیر را به جرم درخواست برای همدردی با فلسطینیان غزه، تحت شکنجه و اهانت قرار می‌دادند. سازمان حقوقی "القسط" نیز فاش کرده است که رژیم سعودی مانع از حضور العمیری در مراسم ختم پدرش در ماه مارس 2019 شد و حتی به او اجازه مرخصی از زندان جهت عیادت مادر مریضش در بیمارستان را نداد.

حساب "معتقلی الرأی" همچنین اعلام کرده که "لجین البوق" از 20 ماه مه 2019 که به 5 سال زندان محکوم شده، از تماس با خانواده‎اش محروم شده است.

با در نظر گرفتن فهرست طولانی از تعامل خشونت‌آمیز بن‌سلمان با شهروندان و به‌ویژه منتقدان داخلی‌اش، بعید به نظر می‌رسد که شرکت‌های غول‌پیکر آمریکایی و غربی بتوانند وجهه سیاه ولیعهد سعودی را ترمیم و زیباسازی کنند و او را به عنوان "رهبر جوانی که برای مدرنیزه کردن کشورش اقدام می‌کند"، معرفی کنند؛ این هدف حتی در صورت پمپاژ گسترده دلارهای خزانه سعودی نیز ممکن نیست. ناهنجاری‌های رژیم سعودی اساسی و بنیادی است و امکان اصلاح یا زیباسازی آنها وجود ندارد و اخبار فاش‌شده از عربستان، این امر را قاطعانه مورد تایید قرار می‌دهد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان