آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1400 - 14:00   |   کد مطلب: 39821
رئیس کل محترم دادگستری استان همدان از آغاز به کار 6 کمیته مصلحین در نظام مهندسی این استان خبر داد و گفت: ایجاد آرامش، صلح و سازش و تحقق فضایی دوستانه و به دور از اختلاف آن هم با بهره مندی از ظرفیت های معتمدین در هر قشری، از اهداف کمیته های مصلحین است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «محمدرضا عدالتخواه» در آیین شروع به کار کمیته های مصلحین در نظام مهندسی استان همدان که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، گفت: برقراری آرامش و رفع اختلافات در هر زمینه ای وظیفه شرعی و انسانی ما است و این موارد از مزایا و محاسن کمیته های مصلحین محسوب شده که دنبال می شود.

وی از افتتاح ۶ کمیته مصلحین برای برقراری سازش و اصلاح ذات البین در دعاوی مرتبط با نظام مهندسی در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با بهره مندی از ظرفیت های موجود این مجموعه به صورت تخصصی در راستای تحقق فضایی دوستانه و به دور از اختلاف گام برداریم.

رئیس کل محترم دادگستری استان همدان افزود: از نتایج این کمیته ها که به صورت تخصصی کار را دنبال می کنند، حتی اگر پرونده ای ختم به مصالحه نشود، قاضی می تواند به عنوان مبنایی تخصصی برای تصمیم گیری استفاده کند.

عدالتخواه تصریح کرد: این گونه موارد برای زمینه سازی در خصوص ایجاد دادگاه های تخصصی مثمر ثمر است، چرا که در رشته های مختلف، قاضی به تنهایی نمی تواند حکم دهد و باید صاحب نظران اظهارنظرهای تخصصی خود را در پرونده های قضایی مربوطه ارائه دهند تا با کمک آن ها ابهامات پرونده مرتفع شود.

«مرتضی بهمنی فتاح» رئیس شوراهای حل اختلاف استان همدان نیز در این مراسم با قدردانی از اقدامات ارزشمند و نگاه مثبت ریاست دستگاه قضایی همدان به امر مصالحه و ایجاد صلح و سازش در جامعه، گفت: با تمام توان به عنوان خدمتگزاران مردم در  مسیر حل و فصل اختلافات درخصوص پرونده های قضایی گام برمی داریم.

به گزارش رودآور؛ صبح امروز با حضور رییس کل دادگستری استان همدان، رییس شوراهای حل اختلاف استان، رابط داوری و میانجیگری و مدیران نظام مهندسی همدان، ۶ کمیته مصلحین در مجموعه نظام مهندسی همدان افتتاح شد.

گفتنی است با تشکیل ستاد تالیف قلوب و کمیته های معین آن در حال حاضر ۱۱۴ کمیته مصلحین در سطح شهر همدان فعالیت دارند.

 کمیته  مصلحین به عنوان یک از طرح های متبکرانه دستگاه قضایی همدان کمتر از یک سالی می شود که در سطح استان فعالیت خود را آغاز کرده است، در این کمیته ها رفع اختلاف و ایجاد صلح در هر قشری با بهره مندی از معتمدین آن گروه محقق می شود.

 انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان