آخرین اخبار

15. ارديبهشت 1400 - 17:59   |   کد مطلب: 39856
رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه در انتخابات پیش روی جرائم انتخاباتی در تمام حوزه های قضایی استان خارج از نوبت رسیدگی می شود، گفت: کاندیداها به دور از تخریب رقیب و فریب مردم، متناسب با شعار سال ایده بدهند و برنامه محور باشند.

به گزارش رودآور؛ ظهر امروز «محمدرضا عدالتخواه» در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتحاباتی استان همدان با تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام علی(ع) به فضلیت شب های قدر اشاره کرد و گفت: امید آن که در این شب ها بهترین و نیکوترین قدر الهی برای سرنوشت کشور در انتخابات پیشروی رقم بخورد.

* برگزاری انتخابات بیشمار در کشور نشانگر مردم سالاری دینی است

وی در ادامه با بیان اینکه کاندیداها بدانند که برای خدمت به نظام و مردم داوطلب شده اند، اظهار کرد: برگزاری انتخابات بیشمار در سال های پس از پیروزی انقلاب در دنیا بی نظیر است و نشانگر عمق مردم سالاری دینی در کشورمان است.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: مردم در جمهوری اسلامی ایران نقش مستقیم در تعیین مسئولان قانون گذار و اجرایی و غیرمستقیم در تعیین مسئولیت رهبری حکومت را بر عهده دارند.

* کاندیداها به دور از تخریب رقیب، برنامه محور باشند

عدالتخواه با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اینکه انتخابات نعمت بزرگی برای کشور است و شعارهای انتخاباتی در تمامی مراحل انتخابات باید توأم با عزت آفرینی باشد، تصریح کرد: اینجاست که می طلب کاندیداها برنامه های خود را در حیطه وظایفی که در صورت پیروزی در انتخابات عهده دار می شوند ارائه دهند و از تخریب رقیب پرهیزکنند.

* ارائه برنامه های کاندیداها متناسب با حمایت از تولید باشد

وی تصریح کرد:کاندیداهای شوراها و مجلس شورای اسلامی با تحقیق و بررسی مشکلات حوزه انتخابیه خود را شناسایی کنند و به دور از هر گونه فریبکاری به ارائه برنامه هایی متناسب با شعارهای سال های اخیر در خصوص اقتصاد مقاومتی، توجه به تولید و رفع موانع موجود بر سر راه تولید بپردازند و راهکاری های برای حل مشکلات ارائه دهند.

رئیس کل دادگستری استان همدان همچنین عنوان کرد: از منظر رهبر انقلاب، انتخابات مظهر خودباوری در نظام جهوری اسلامی است و یک فصل الخطاب را هم برای کاندیداها تعیین فرمودند؛ اینکه در روند برگزاری انتخابات بر مدار قانون حرکت کنند و خودشان را فرا قانون ندانند.

* جرائم انتخاباتی در تمام حوزه های قضایی خارج از نوبت رسیدگی می شود

عدالتخواه در ادامه با بیان اینکه طبق آخرین تصمیم گیری ها جرائم انتخاباتی در تمام حوزه های قضایی در سطح استان خارج از نوبت رسیدگی می شود و حتی در مرکز استان نیز دادگاه تجدیدنظر مخصوصی برای این مهم در نظر گرفته شده است.

وی درمقام توصیه به داوطلبان انتخابات پیش روی گفت: تبلیغات زودهنگام چه در فضای حقیقی و چه در قضای مجازی رصد و مطابق با قانون با فرد متخلف برخورد می شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: همچنین استفاده از امکانات عمومی، دولتی، شهرداری ها، شرکت ها و سازمان های وابسته که از بودجه عمومی استفاده می کنند برای تبلیغات در خصوص کاندیداها ممنوع است.

*ضرورت انتخاب کاندیدایی انقلابی و پاک دست

عدالتخواه با ممنوع دانستن دیوارنویسی برای تبلیغات انتخاباتی، تأکید کرد: کاندیداها از فریب و اغوا گری و برنامه های خارج از حدود اختیارات خود نیز اجتناب کنند.

وی ادامه داد: از مردم می خواهیم با تحقیق و بررسی مطابق با سوابق و برنامه های ارائه شده از سوی کاندیداها، فرد اصلح را انتخاب کنند و مهمتر آن که کاندیدایی برگزیده شود که انقلابی و پاک دست باشد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان