آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1400 - 21:50   |   کد مطلب: 39868
خبر: انتخابات ریاست جمهوری در سوریه در حالی بناست در بیست و پنجم ماه جاری میلادی در این کشور برگزار شود که نه دولت و نه مردم سوریه حاضر به پذیرش شرایط تحمیلی خارجی در خصوص نحوه برگزاری آن نشدند.

به گزارش رودآور به نقل از تحلیل: - در حالی مردم سوریه در 25 ماه جاری میلادی رئیس جمهور جدید خود را انتخاب میکنند که برخی کشورها بشکلی صددرصدی با برگزاری آن مخالفت کرده اند، برخی به برگزاری آن بدون حضور بشار اسد تاکید کردند، دسته سوم برگزاری انتخابات را منوط و مشروط به تدوین قانون اساسی جدید اعلام کردند، گروه چهارم خروج ایران و حزب الله از سوریه را پیش شرط حمایتشان از انتخابات اعلام کردند. گروه پنجم گسست سوریه از محور مقاومت را پیش شرط حمایتشان از انتخابات معرفی کردند و بالاخره معدود کشورهایی مثل ایران به خواست و مطالبه ملی مردم سوریه در بهرمندی از حق مشارکت در تعیین سرنوستشان استقبال کردند. اما علی رغم این مخالفت‌ها و البته به‌رغم همه کارشکنی‌ها ملت سوریه مصمم است در 25 می مجدداً انتخابات را برگزار کند و در آن شرکت نماید.

- در حالی که در میدان نبرد 10 ساله پیوند میان مردم و حاکمیت در سوریه بشکلی اساسی مستحکم گردید و دشمن را از مداخله در امور داخلی این کشور ناامید کرد و در شرایطی که حتی مخالفت‌های جدی دشمن به‌ویژه در تحمیل قانون تحریمی سزار، مخالفت با تشکیل کنفرانس‌های بازگشت آوارگان، متهم کردن چندین باره نظام به استفاده از سلاح های غیر متعارف علیه مردم سوریه وازناحیه دولت و... راه بجایی نبرد این روزها مشاهده می شود کشورهایی چون عربستان در مسابقه ای جدی با دیگران اصرار به نزدیکی با حکومت سوری دارد. بدیهی است مسائلی از این دست جز درسایه همدلی 10 ساله ملت ودولت سوریه قابل تحقق نبود
- در آخرین مرحله از سناریوی ناکام عبری-عربی و غربی در ناکام گذاردن انتخابات سوریه این روزها ائتلاف مذکور می‌کوشد تا با فرمایشی خواندن این انتخابات مردم سوریه را از مشارکت در آن مایوس کند. در این سناریو بر تعداد اندک افراد صاحب صلاحیت در تصدی پست ریاست جمهوری تبلیغ و تاکید می‌شود. این در حالی است که وفق قانون سوریه تنها کسانی می توانند خود را در معرض انتخاب مردم بگذارند که از یکسو حداقل موافقت 35 عضو از اعضای مجلس سوریه را کسب کرده باشند و از دیگر سو 10 سال مستمر در داخل سوریه اقامت داشته باشند. بدیهی است در چنین شرایطی آنان که بهنگام خطر و بحران مردم سوریه را با عافیت طلبی ترک کرده و حتی با دشمنان ملت همدست شده اند بی بهره از اعتناد مردم و نظام سوریه خواهند بود و از حق عرضه خود به مردم به عنوان مهم ترین کارگزار حکومتی در سوریه بهره ای نخواهند داشت.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان