آخرین اخبار

10. خرداد 1400 - 23:42   |   کد مطلب: 39977
خبر: در حالی که رسانه ها و مقامات نظامی سعودی انجام عملیات چند روز پیش در جیزان سعودی را منکر شدند امروز و پس از انتشار تصاویر جدید از این سلسله عملیات سکوتی مطلق اختیار کرده اند.

به گزارش رودآور به نقل از العالم؛ خبر: در حالی که رسانه ها و مقامات نظامی سعودی انجام عملیات چند روز پیش در جیزان سعودی را منکر شدند امروز و پس از انتشار تصاویر جدید از این سلسله عملیات سکوتی مطلق اختیار کرده اند.

تحلیل:- پس از انتشار تصاویر عملیات جیزان در چند روز پیش، سعودی ترجیح داد این تصاویر را جعلی معرفی کند. اگرچه هیچ گاه در خصوص ادعای خود مبنی بر جعلی خواندن انها هیچ استدلالی ارائه نکرد اما در عین حال انتظار نداشت که مشابه این تصاویر امروز در سطحی وسیعتر از سوی منابع یمنی منتشر شود. به همین دلیل و بعد از انتشار تصاویر تلوزیونی جدید از عملیات جیزان رسانه ها و مقامات نظامی سعودی و ائتلاف روزه سکوت اجباری گرفته اند!
- در مرحله قبل و بعد از انکار سعودی، مقامات یمنی اعلام کردند حاضرند در مقابل دوربین‌های رسانه‌ای جهانی اسرا و کشته شده های عملیات اخیر در جیزان را منتشر کنند که البته هیچ گاه پاسخی از سوی سعودی دریافت نکردند. این دلیلی دیگر بر کذب بودن ادعای سعودی در جعلی معرفی کردن عملیات جیزان بود.
- انتشار تصاویر عملیات، همزمان با حضور نماینده سازمان ملل در صنعا و با هدف راضی کردن انصارالله به دست کشیدن از تنبیه متجاوز نشان داد که یمنی‌ها به هیچ وجه حاضر به کوتاه آمدن نسبت به هدف اساسی خود یعنی پایان اشغال گری سعودی در کشورشان نیستند.
- حضور نیروهای یمنی در جیزان همزمان با تنگ‌تر شدن لحظه به لحظه محاصره "مارب" حکایت از آن دارد که یمنی‌ها از قابلیت همزمان درگیر شدن موفق در همه جبهه‌ها در مواجهه با دشمن سعودی بهرمند هستند. چنانچه به این مقوله تشدید حملات پهبادی و موشکی انصارالله در دورترین نقاط سعودی هم افزوده شود آنگاه می‌توان سختی کار بن سلمان و سعودی در خروج از باتلاق یمن را قدری تصور کرد.
- انصارالله سال‌هاست راه حل سیاسی را برای برون رفت از بحران معرفی می‌کند اما در شرایط جدید می‌توان تصور کرد در سایه عملیات‌های اخیر تعمیق توسل به راهکار نظامی را نیز درجهت تنبیه متجاور قلدری مانند بن سلمان در دستور کار ویژه قرار داده است.
- بنظر می‌رسد در راهکار جدید انصارالله مساله حل بحران از طریق نظامی در مارب و جیزان متوقف نشود و دامنه حضور انصارالله در عمق خاک سعودی ابعاد دیگر و جدیدتری نیز پیدا کند. اینکه تاکجا سعودی حاضر به تحقیر شکست‌هایی این‌چنین خفت بار از ناحیه مردمی باشد که 6 سال پیش ادعا داشت 3 هفته‌ای آنها را سرکوب و منهزم خواهد کرد را باید بانتظار نشست.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان