آخرین اخبار

30. شهريور 1400 - 11:28   |   کد مطلب: 40185
دادستان عمومی و انقلاب مرکز همدان با بیان اینکه از اقدامات شورای هماهنگی استان راضی نیستم، گفت: در حالی که نیروی انتطامی دست به جمع آوری معتادین متجاهر می زند، اما در طرف مقابل دستگاه های متولی مکانی برای نگهداری اینان تعریف نکرده است!

به گزارش رودآور؛ حسن‌خانجانی موقر صبح امروز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان و فرمانده انتظامی شهرستان همدان، گفت: پلیس با اقتدار و قوی مورد انتظار مردم است، چرا که آنان برقرارکنندگان امنیت هستند و در این عرصه نقش بزرگی عهده دارند.

*همدان، استانی امن و آرام است

وی با بیان اینکه در مجموع همدان، استانی امن و آرامی است، اظهار کرد: با این وجود اگر نخواهیم با اقتدار و فعالانه در عرصه های مبارزه با اوباش وارد شویم، همین امنیت دچار خدشه می شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان همچنین با اشاره به اینکه افزایش سرقت ها در سطح استان و وجود قاچاقچیان مواد مخدر در برخی مقاطع زمانی مردم را نگران کرده است، افزود: اینجاست که می طلبد که نیروی انتظامی در عرصه های برقراری و توسعه امنیت نقش ارزشمند خود را بیش از پیش ایفا کند.
*دستگاه قضایی حامی نیروی انتظامی/نیروی انتظامی در صحنه برخورد قاطع با اوباش و اراذل داشته باشد
خانجانی موقر با تاکید بر اینکه طبق مواد قانونی دستگاه قضایی از نیروی انتظامی قاطعانه حمایت می کند، تصریح کرد: دستگاه قضایی از تمامی روسای کلانتری ها پلیس های تخصصی انتظار دارد تا در صحنه از همان ابتدا با اوباش، اراذل و قمه کشان که امنیت و آرامش مردم را برهم زده اند با اقتدار برخورد کند.
*نیروی انتظامی در برخورد با اوباش هیچ گاه پا پس نکشد
وی عنوان کرد: قانون این اقتدار لازم را به نیروی انتظامی داده و می بایست آنان نیز بیش از پیش اقتدار خود را نشان دهند و هیچ گاه در مبارزه با برهم زنندگان آرامش مردم پا پس نکشد.

*از اقدامات شورای هماهنگی استان در مبارزه با معتادین متجاهر راضی نیستم
دادستان عمومی و انقلاب مرکز همدان در ادامه با بیان اینکه از اقدامات شورای هماهنگی استان راضی نیستم، گفت: یکی از موارد مطرح شده در جلسات مرتبط با این شورا تامین امنیت مردم و برخورد با معتادین متجاهر بوده، که متاسفانه در این حوزه اقدامی انجام نشده است، در حالی که ما جلسه نمی خواهیم‌ ما کار می خواهیم.
*چرا دستگاه های متولی تاکنون مکانی برای نگهداری معتادین متجاهر تعریف نکرده است؟
خانجانی موقر، افزایش سرقت ها را ناشی از وجود افزایش معتادین متجاهر دانست و افزود: در حالی که نیروی انتطامی دست به جمع آوری معتادین متجاهر می زند، اما در طرف مقابل دستگاه های متولی از جمله بهزیستی مکانی برای نگهداری این افراد تعریف نکرده و بالاجبار طرح مبارزه با معتادین ناقص مانده است.
وی به مسئله ارائه و ارجاع پرونده های جرائم مختلف با مستندات و تحقیقات ناقص از سوی برخی ضابطین انتظامی هم اشاره کرد و گفت: مطابق با قوانین نیروی انتظامی و ضابطین می توانند تا تحقیقاتشان تکمیل نشده، پرونده مرتبط با هر تخلفی را ارجاع ندهند، چرا که دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و مجرمان نیازمند مستندات است.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان