آخرین اخبار

9. مهر 1400 - 15:37   |   کد مطلب: 40200
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان از افتتاح و کلنگ زنی چهار پروژه گردشگری در این شهرستان خبر داد و گفت: همچنین تلاش های بسیاری در حال انجام است تا کاروانسرای شاه عباسی در فرسفج به ثبت جهانی برسد.

«اسحاق ترکاشوند» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ از با اشاره به پروژه های در دست اقدام اداره میراث فرهنگی تویسرکان، گفت: امروز و همزمان با هفته گردشگری شاهد یک مراسم افتتاح و یک آیین کلنگ زنی اقامتگاه بوم گردی در روستای آرتیمان و همچنین افتتاح مجموعه گردشگری کشاورزی و دفتر خدمات مسافرتی بودیم.

وی اظهار کرد: مجوز مجموعه گردشگری کشاورزی با دو شرط عدم تغییرکاربری و عدم مستحدثات( ساخت و ساز) برای بهره بردار آن صادر شده است.

* آرتیمان در حال تبدیل شدن به قطب گردشگری بوم گردی

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان افزود: در مجموع برای این پروژه ها نزدیک به 10 میلیارد تومان اعتبار هزینه و یا پیش بینی شده، ضمن آن که با بهره برداری از این طرح ها برای بیش از 25 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

ترکاشوند با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت های بسیاری در عرصه گردشگری دارد، تصریح کرد: با توجه به افتتاح اقامتگاه های بوم گردی در آرتیمان، دور از انتظار نیست، این روستا به دلیل بالا بودن ظرفیت های موجود، به قطب گردشگری بوم گردی شهرستان تبدیل شود.

* کاروانسرای فرسفج در مسیر جهانی شدن

وی در ادامه عنوان کرد: کاروانسرای شاه عباسی در شهر فرسفج در مسیر جهانی شدن قرار گرفته و به زودی ارزیابان یونسکو در این شهر حضور می یابند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان اظهرا کرد: مدارک و اسناد لازم تهیه شده و مرمت و بازسازی این کاروانسرا به اتمام رسیده است، امیدواریم این کاروانسرا به همراه 54 اثر دیگر در کشور به ثبت جهانی برسند.

ترکاشوند گفت: این کاروانسرا در دوره صفویه و با هدف محل استراحت کاروان‌های مسیر مرتبط با زیارت عتبات عالیات بنا شده و در ششم اسفندماه سال 1376 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان