آخرین اخبار

14. دى 1400 - 20:37   |   کد مطلب: 40332
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان با تأکید مجدد مبنی بر اینکه دیوارکشی یا فنس کشی اطراف باغات منطبق با قانون برای صیانت از آن مجاز است، گفت: همچنین دستور داده شده تا برای جمع آوری معتادین متجاهر در روستاها، دستگاه های متولی به صورت ضربتی وارد عمل شوند.

به گزارش رودآور؛ به دنبال درخواست های اهالی روستاهای توئیجین، موئیجین، برفجین و سولان همدان مبنی بر بررسی مشکلات و ارائه راهکار برای حل آن مشکلات، دادستان همدان در جمع رؤسای شوراها و دهیاران این چهار روستا در امامزاده محسن(ع) حضور یافت و دستورات مقتضی به منظور رفع مشکلات مطرح شده صادر کرد.

*قطع درختان در شب حتی توسط مالک ممنوع است

در این باره «حسن خانجانی موقر» دادستان عمومی و انقلاب مرکز همدان با بیان اینکه تدابیر لازم باید برای جلوگیری از قطع درختان و قاچاق چوب در منطقه اندیشیده شود، گفت: قطع درختان در شب حتی توسط مالک ممنوع است، چرا که صاحبان باغ ها هیچ گاه درختان خود را حتی اگر آفت زده هم باشند در نیمه های شب قطع نمی کنند.

وی با اشاره به مطالبه دیگر اهالی چهار روستای ذکر شده مبنی بر نگرانی آنان از سرقت ها به ویژه سرقت کابل های برق که مشکلاتی ایجاده کرده، اظهار کرد: حوزه استحفاظی مرتبط با کلانتری منطقه گسترده است و به طور طبیعی نمی توان برای هر باغ جداگانه از نیروی های انتطامی استفاده کرد.

* ضرورت بهره مندی از گشت های رضویون برای جلوگیری از سرقت در روستاها

دادستان همدان افزود: بنابراین علاوه بر اینکه نیاز است تا گشت های نیروی انتظامی افزایش یابد، ضروری است تا مشارکت مردم برای بهره گیری از تمهیدات لازم حفاظتی از جمله استفاده از قفل مناسب و یا حتی دوربین مدار بسته ارتقاء یابد.

خانجانی موقر تصریح کرد: آموزش های لازم برای فرهنگ سازی درخصوص تمهیدات بازدارنده درباره پیشگیری از سرقت، آن طور که باید از سوی ارگان های مربوطه ارائه نمی شود، در حالی که می توان با ارائه این آموزش ها حتی در فضای مجازی، خود اهالی را برای حفاظت از اموالشان ترغیب کرد.

خانجانی موقر اظهار کرد: بهره مندی از گشت های رضویون و کمک پایگاه های بسیج و نیز حضور خود تعدادی از اهالی به صورت داوطلبانه در قالب شبگرد هم می تواند منطقه را برای سارقان ناامن کند.

*تأکید مجدد دادستان همدان؛ دیوارکشی اطراف باغات برای صیانت از آن مجاز است

وی اعلام کرد: همچنین دستور سابق ما مبنی بر اجازه دیوارکشی یا فنس کشی اطراف باغات و نه زمین های کشاورزی به منظور صیانت از محصولات باغی و ایجاد حفاظ برای جلوگیری از ورود سارقان به قوت خود باقی است.

دادستان همدان تأکید کرد: منظور از دیوارکشی، تغییر کاربری باغات، ساخت خانه و استخر درون باغات و یا تفکیک آن زمین ها نیست، بلکه دیوارکشی با ارتفاع قانونی آن هم تنها دور تا دور باغ برای مقابله با سارقان چوب و جلوگیری از ورود معتادین متجاهر به باغات است.

*حریم رودخانه منطقه امامزاده محسن(ع) هرچه سریعتر آزاد شود

خانجانی موقر همچنین گفت: با توجه به اینکه پاکسازی رودخانه و رعایت حریم آن امری مهم است، باید دستگاه های متوالی هرچه سریعتر نسبت به آزادسازی حریم رودخانه بنا به درخواست های مکرر اهالی اقدام کنند.

وی در ادامه به مشکل رخ داده بین عشایر حاضر در منطقه و اهالی روستاهای اطراف امامزاده محسن(ع) هم اشاره کرد و افزود: اهالی روستاها درخواست های خود را در این باره به صورت کتبی از طریق شوراها و دهیاری هایشان ارائه دهند، تا بتوان با یافتن راهکارهای قانونی و پیگیری های لازم، مشکلات به وجود آمده را در اسرع وقت برطرف ساخت.

*دستور اجرای طرح ضربتی جمع آوری معتادین متجاهر در 4 روستای همدان از سوی دادستان

دادستان همدان وجود معتادین متجاهر که بعضاً دست به سرقت هم می زنند را از دیگر معضلات پیش روی اهالی چهار روستای ذکر شده عنوان کرد و گفت: ضروری است تا در یک طرح ضربتی معتادین متجاهر در این چهار روستا با شناسایی پاتوق هایشان، جمع آوری و مطابق با ماده 15 و 16 قانون مبارزه با مواد مخدر با آنان برخورد شود.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان