آخرین اخبار

5. فروردين 1401 - 14:18   |   کد مطلب: 40434
خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه تنها راه توسعه اقتصاد کشور، تقویت تولید دانش بنیان است، گفت: امیدواریم بیش از پیش جوانان ما با دلگرمی، تلاش و کسب تخصص بیشتر در زمینه های مختلف وارد عرصه شوند.

به گزارش رودآور؛ «حجت الاسلام مرتضی موحدی» در نخستین خطبه نماز جمعه قرن جدید در پنجم فروردین ماه تویسرکان؛ با اشاره به منویات رهبر انقلاب درباره عنوان سال جدید، گفت: عناوین سال های اخیر و امسال نشان می دهد که مسئله اصلی کشور ما اقتصاد است، چرا که اقتصاد و قوی و پویا زمینه ساز حل مشکلات دیگر می شود.

وی اظهار کرد: پویایی اقتصاد در تولید است، آن هم تولیدی که دانش بنیان و اثربخش باشد، چنانچه رهبر انقلاب هم تأکید دارند اقتصاد دانش بنیان سبب کاهش هزینه های تولید، افزایش بهره وری و کیفیت محصولات می شود.

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه نامگذاری سال ها برای گفتمان سازی است، افزود: بر این اساس ضروری است هم مردم و هم مسئولان به این باور برسند که نسبت به تولید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام موحدی با تأکید بر اینکه تنها راه توسعه اقتصاد کشور تقویت تولید داخلی است و علاج رفع مشکلات در همین ترویج تولید است، عنوان کرد: تنها با کمی بررسی وضعیت کشورهای پیشرفته متوجه می شویم که اقتصاد قوی آن کشورها مرهون توجه به تولیدشان بوده است.
وی گفت: غربزده ها فکر می کنند اگر کشور ما با امریکا همراهی کند، توسعه می یابد سخت در اشتباه هستند، چرا که همین امریکای مستکبر زمانی که دید کره جنوبی در حال قوی شدن است، شروع به تحریم آن کشور کرد، در اصل امریکا می خواهد بقیه برنده و مصرف کننده باشند و خودش آقایی کند.

امام جمعه تویسرکان به ظرفیت های بسیار بالای کشور از جمله نیروی جوان متخصص و زیرساخت های خوب انرژی اشاره و تصریح کرد: با این وجود برخی ها که یا باورشان مشکل دارد و یا دل در گرو غرب داده اند، دچار خود تحقیری شده و خودشان را ذلیل و خار می بینند و تصور می کنند که ترقی ما در گرو وابستگی به غرب است.

حجت الاسلام موحدی ادامه داد: اینکه تمامی نقاط کشور حتی دورترین روستاها از نعمت برق برخودار هستند و شبکه گازکشی نیز به عمده روستاها رسیده، نشان می دهد که زیرساخت های انرژی در ایران اسلامی قوی طرح ریزی شده است و هرچه زیرساخت های انرژی توسعه یابد زمینه برای پیشرفت کشور هم بیشتر فراهم می شود.
وی گفت: ایران اسلامی در آستانه جهش تولید است و امیدواریم بیش از پیش جوانان ما با دلگرمی، تلاش و کسب تخصص بیشتر در زمینه های مختلف از جمله تولید وارد عرصه شوند چرا که آینده از آن همین جوانان است.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان