آخرین اخبار

21. ارديبهشت 1401 - 23:11   |   کد مطلب: 40459
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تقدیر از برنامه ریزی دولت رئیسی برای اصلاح ساختار اقتصادی به نفع اقشار آسیب پذیر، گفت: کشورما توانمند است، اما اقدامات و سیاست های غلطی که در گذشته در حوزه اقتصادی داشتیم، سبب ساز یک اقتصاد نابسامان شده که با کوچکترین تکانه، این حوزه متزلزل شده و مردم تحت فشار قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به گفته کارشناسان حوزه اقتصادی؛ بی تردید ضعف اقتصاد کنونی کشور و مسبب گرانی های وضع موجود جامعه، همچون مرغ نشأت گرفته از ارزترجیحی یا بهتر است بگوییم ارز جهانگیری در دولت روحانی است، ارزی که حتی با آن سرمایه داران و رانت خواران به واردات کود انسانی، شیپور، آب پنیر و چکش و امثال این موارد روی آوردند و زمینه ساز خالی کردن خزانه از یک سو و انباشت بدهی چند هزار میلیاردی برای کشور شدند.این گرانی ها میراث شوم ارز رانتی است.

* رئیسی با وسط گذاشتن آبرویش به جنگ با اخلالگران اقتصادی آمده

اما دولت سیزدهم آبروی خود را وسط میدان گذاشته و حتی زیر بمباران تبلیغات سوء غربگرایان و سوادگران و اخلالگران اقتصادی و به ویژه معاندین نظام، دست به اصلاح ساختار اقتصادی برای نخستین بار در تاریخ کشورمان زده است و آیت الله رئیسی با وسط گذاشتن آبرویش به جنگ با مفسدان اقتصادی آمده است.

*ساماندهی اقتصاد کشور؛ نیازمند اصلاح بنیادین است

در این باره «محمدمهدی مفتح» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: آنچه که مسلم است آن است؛ که اقتصاد کشور ما مشکلات ساختاری اقتصادی بسیار دارد و باید برای ساماندهی حوزه اقتصادی اقدامات زیرساختی و بنیادی ویژه ای انجام داد تا بتوانیم اقتصاد سالمی داشته باشیم.

*سیاست های نابسامان اقتصادی گذشته؛ عامل گرانی این روزها

وی اظهار کرد: اقتصاد کشورما توانمند است و ما از بنیان های اقتصادی خیالمان راحت است که اقتصاد توانمندی داریم  ـ مثل نفت و گاز ـ اما اقداماتی که در گذشته انجام شده و سیاست های غلطی که در حوزه اقتصادی داشتیم، سبب ساز یک اقتصاد نابسامان شده که با کوچکترین تکانه اقتصادی این حوزه متزلزل می شود و مردم تحت فشار قرار می گیرند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بنابراین دولت سیزدهم به عنوان حامی مردم، با تمام توان پا به میدان گذاشته و تلاش قابل تقدیری را آغاز و عزم خود را جزم کرده تا کشور به نقطه مثبتی در اقتصاد برسد.

*دولت رئیسی تمام قد برای اصلاح اقتصاد کشور وارد کارزار شده

مفتح تصریح کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب اقتصادی باید ساختارها و زیرساخت های اقتصادی اصلاح شود تا مشکلات پیش روی هم برداشته شود و انصافاً دولت رئیسی تمام قامت وارد عرصه کار شده است.

*توجه دولت سیزدهم در اصلاح ساختار اقتصادی، به اقشار آسیب پذیر است

وی عنوان کرد: نکته مثبت و قابل ستایش، توجه دولت سیزدهم به اقشار آسیب پذیر جامعه است، افرادی که به دلیل وضع نابسامان اقتصادی سیاست های غلط گذشته آسیب دیده اند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: دولت درباره اصلاح ساختار اقتصادی با برنامه ریزی جلو می رود، چنانچه شاهد هستیم پیش از انجام سیاست های اصلاحی اقتصادی که ممکن است منجر به افزایش قیمت ها شود، آمده و برای برخی خانوارهای 300 و برای برخی دیگر 400 هزار تومان یارانه در حساب هایشان واریز کرده، که نشانگر توجه دولت به اقشار آسیب پذیر جامعه است.

مفتح اظهار کرد: بنابراین هر گاه دولت تصمیم به نهایی شدن اصلاح اقتصادی بگیرد و برنامه اش را اجرا کند، یارانه واریزی برای مردم قابل برداشت می شود و آنان می توانند از یارانه جدید استفاده کنند تا افزایش قیمت ایجاد شده در کالاها جبران شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا با اصلاح اصولی و زیربنایی اقتصاد، شاهد شکوفایی بیشتر اقتصادی در کشور باشیم.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان