آخرین اخبار

10. ارديبهشت 1401 - 22:29   |   کد مطلب: 40463
دادستان همدان با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی درباره تأمین تخم مرغ و مرغ در استان نداریم، گفت: درخصوص تأمین گوشت قرمز مشکلاتی وجود دارد، اما اگر بتوانیم دامداری ها را بسوی صنعتی شدن پیش ببریم مشکل این بخش هم رفع می شود.

به گزارش رودآور؛ «حسن خانجانی موقر» در جلسه نظارت بر کالاهای اساسی استان، بر لزوم حمایت از اجرای طرح تحولی وزارت صمت در حوزه کنترل، کاهش و قیمت گذاری کالاهای اساسی و لوازم خانگی تأکید کرد.
وی اظهار کرد: برای اجرای کامل و جامع این طرح، اتحادیه ها هم در حوزه ابلاغ قانون اصلاحی و هم در حوزه آموزش به جامعه هدف و اطلاع رسانی مناسب، نقش مهمی دارند.
دادستان همدان با بیان اینکه خوشبختانه در همدان تولیدکننده زیرزمینی نداریم، افزود: با این وجود مهم است تا اداره استاندارد در حوزه تشخیص کالاهای اصلی از تقلبی با بهره گیری از کد رهگیری و کد شناسایی درج شده بر روی کالا، در راستای شناسایی کالاهای اصلی از تقلبی بیشتر پای کار بیاید.
خانجانی موقر همچنین بر نظارت همه جانبه بر فرایند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی و چگونگی اقدام و مقابله با تخلفات جرائم مربوطه تأکید کرد و گفت: هرچه میزان نظارت ها افزایش یابد، اخلال گران و واسطه گرها کمتر می توانند زمینه ساز افزایش قیمت کالاها شوند.
وی در ادامه گفت: تأمین مواد پروتئینی در استان و جلوگیری در اخلال در این حوزه با نظارت بر درج قیمت تولیدکننده ومصرف کننده بر روی کالاها بهتر محقق می شود.
این مقام مسئول قضایی عنوان کرد: با وجود آن که مسئله اصلی، تأمین به موقع نهاده های دامی است، اما طبق آمارهای جهاد کشاورزی برای مرغداری های گوشتی، نهاده مناسب و خوبی اختصاص داده نشده است.
خانجانی موقر تصریح کرد: نهاده ها با ارز دولتی وارد می شود ولی با قیمت آزاد در بازار موجود است و این قابل قبول نیست و باید متولیان امر علت را ریشه یابی کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی درباره تأمین مرغ و گوشت قرمز در استان نداریم؛ تصریح کرد: با این حال همچنان در عرضه نهاده ها رد پای واسطه ها و دلال ها مشهود است.
دادستان همدان با اشاره به اهمیت پلاک کوبی دام ها به عنوان عاملی برای اطلاع دقیق از آمار دام های استان و در نهایت تأمین میزان مناسب نهاده ها، گفت: اگر پلاک کوبی ها از سوی دو دستگاه جهاد کشاورزی و دامپروری دقیق انجام شود، آمار کاملتری از میزان تخصیص نهاده ها هم به دست می آید.
وی گفت: در شرایطی که قیمت گذاری در میدان های دام به طور معمول غیرمتعارف است، جا دارد  به نحوی عمل شود تا با تقویت دامداری های صنعتی، نظارت ها در این حوزه نیز افزایش یابد.
دادستان همدان با انتقاد از عدم ارائه آمار ماهیانه موجودی کالاهای اساسی در استان، گفت: همچنین می طلبد تا پلیس امنیت اقتصادی ناجا بیش از پیش درخصوص اجرای کامل قانون مبازه با عرضه قاچاق کالا کمک کند.
خانجامی موقر با بیان اینکه برنامه ریزی دقیق و کامل برای تأمین کالاهای اساسی از سوی متولیان یک ضرورت است، گفت: با توجه به مطالبات مردمی، ضروری است تا نظارت ها و کنترل ها بر نانوایی هایی نیز بیشتر شود.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان