آخرین اخبار

1. شهريور 1401 - 19:42   |   کد مطلب: 40503
فرماندار تویسرکان گفت: همزمان با هفته دولت در شهرستان 44 پروژه به مبلغ 226 میلیارد تومان افتتاح و چهار پروژه به مبلغ 253 میلیارد تومان عملیات اجرایی اش آغاز می شود.

«حسین افشار» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با گرامیداشت هفته دولت، گفت: برنامه های ما در این هفته؛ حول سه محور بیان دستاوردها و خدمات دولت درراستای جهاد تبیین، تکریم کارمندان و کارگزاران قوه مجریه و انسجام و هماهنگی بین اجزای دستگاه های دولتی در تویسرکان است.

وی با اشاره به اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم چه در سطح کلان کشوری و چه در سطح شهرستان، اظهارکرد: توسعه خدمت رسانی به آحاد مردم، افزایش سلامت، امنیت و آرامش در جامعه، تأمین خدمات ضروری و کالاهای اساسی است؛ خدمات ضروری به مانند تأمین آب، برق، گاز، سوخت، آرد، اینترنت و ارتباطات و کالاهای اساسی هم به مانند تأمین گوشت قرمز و سفید، روغن، برنج، شکر و لوازم خانگی.

*کار خارق العاده دولت سیزدهم در اجرای واکسیناسیون عمومی علیه کرونا

 فرماندار تویسرکان افزود: در شرایطی دولت سیزدهم شروع به کار کرد که وضعیت شهرستان های کشور از نظر کرونا به طور عمده در وضعیت  قرمز و نارنجی بود، بسیاری از مشاغل تعطیل و از بازگشایی آنان جلوگیری می شد و مردم برای دسترسی به واکسن مشکلات بسیاری داشتند.

افشار تصریح کرد: برخی جلوی مرزهای کشورهای همسایه صف می کشیدند که بروند آن طرف مرز واکسن بزنند و بازگردند آن هم با هزینه های بسیار سنگین، گروهی افراد سودجو هم پیدا شده بود و واکسن کرونا را خارج ازچرخه صحیح تزریق با قیمت های چندین میلیون تومان به مردم عرضه می کردند!

وی عنوان کرد: اما با پیگیری دولت سیزدهم، مسئله واکسن به حدی رسیده که امروز دولت برای دز سوم و دز یادآور از مردم خواهش می کند که تزریق کنند. این ها همان واکسن هایی بودند که برخی مردم یک سال و چندی قبل برای آن که دریافت کنند پشت مرزهای کشورهای همسایه صف می کشیدند که در شأن ملت ایران نبود.

*وضعیت کرونایی تویسرکان در یک سال اخیر آبی یا زرد بوده

بالاترین مقام ارشد دولت در تویسرکان با بیان اینکه در یک سال گذشته این شهرستان در بیشتر روزها از نظر وضعیت کرونایی آبی یا زرد بود، گفت: فوتی های کرونا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم در شهرستان سه تا پنج نفر در روز بود، اما به یاری خدا و واکسیناسیون عمومی خوشبختانه تعداد فوتی های مرتبط با این بیماری حتی در دو ماه یک مورد بوده که آن هم فرد متبلا دارای بیماری زمینه ای بوده است.

افشاری همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه دولت کار بزرگ توزیع عادلانه یارانه را در دستور کار خود قرار داد، برخی از اقلام به مانند، مرغ، تخم مرغ، روغن و فرآورده های مرتبط با ارز ترجیحی مشمول طرح شدند و روزهای به نسبت سختی را گذراندیم، اما به یاری خدا دولت توانست این اقلام را تأمین کند، چنانچه در شهرستان برای تنظیم بازار گوشت قرمز توزیع شد و از سویی دیگر شاهد راه اندازی بازارچه عرضه مستقیم و سریع محصولات یارانه ای و کالاهای اساسی بین مردم بودیم.

*برای تأمین کالاهای اساسی مشکلی نداریم، گلایه مردم ازگرانی است

فرماندار تویسرکان تصریح کرد: امروز در تأمین کالاهای اساسی چه در سطح کشور و چه در سطح شهرستان کمبودی نداریم و بیشتر گلایه مندی مردم از گرانی است و برای رفع این مشکل مهم نیاز به تقویت ارزش پول ملی و مهار تورم است، که خوشبختانه دولت در برنامه ریزی کلان خود موفق شده شیب تند تورم را تا حدودی مهار کند، امید است با سیاست های پیش روی هم شاهد کاهش بیشتر تورم باشیم.

*ایجاد کشتارگاه صنعتی دام و صنایع بسته بندی گردو برای جلب رضایت تویسرکانی ها

افشار به پیشرفت و توسعه شهرستان هم پرداخت و عنوان کرد: در سطح شهرستان 43 پروژه مهم را در دستور کار قرار دادیم، که برخی از این پروژه های در یک سال گذشته به نتیجه رسیده؛ همچون بهره برداری از کشتارگاه صنعتی دام که از مطالبات به حق مردم نجیب تویسرکان بود.

وی افزود: یکی دیگر از مطالبات مردمی برای ایجاد صنایع بسته بندی گردو به عنوان توجه به اقتصاد راهبردی شهرستان بود، که با پیگیری های انجام شده و برند سازی برای محصول گردو در هفته دولت امسال نیز طرح های مرتبط با آن افتتاح می شود.

*به دنبال ایجاد مشاغل کاربر با رویکرد ایجاد فرصت های بیشتر شغلی هستیم

فرماندار تویسرکان گفت: توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان را به گونه ای پیش می بریم تا صنایع متوسط، خرد و مشاغل خانگی و مشاغل کوچک از آنجا که نیروبر و کاربر هستند، تقویت شوند تا فرصت های شغلی بیشتری ایجاد شود.

*افتتاح و کلنگ زنی 48 پروژه با ارزش 479 میلیارد تومان در هفته دولت در تویسرکان

افشاری همچنین اعلام کرد: در تویسرکان در هفته پیش رو 48 پروژه و طرح به مبلغ 479 میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود، که به طور تفکیکی 44 پروژه به مبلغ 226 میلیارد تومان افتتاح و چهار پروژه به مبلغ 253 میلیارد تومان عملیات اجرایی اش آغاز می شود.

افشار تصریح کرد: از آنجا که ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان ما به ویژه جوانان تحصیل کرده در اولویت است، به طور عمده این پروژه ها نیروبر و مردم محور هستند، به عنوان مثال در این هفته شاهد آغاز به کار صنایع بسته بندی گردو خواهیم بود که به تنهایی برای 70 نفر اشتغال ایجاد می کند.

*خانه های بوم گردی؛ در نگهداشت مسافر و افزایش درآمد شهرستان مؤثر هستند

وی درباره توسعه زیرساخت های گردشگری هم به افتتاح دومین خانه بوم گردی در هفته دولت پیش روی در آرتیمان اشاره کرد وگفت: با توجه به کاهش چشم گیر شرایط کرونایی، تقاضای سفر افزایش یافته، تا جایی که برخی خانه های بوم گردی در شهرستان ماهانه نوبت می دهند، بنابراین هرچه بتوانیم بیشتر مراکز اقامتی در مناطق بکر ایجاد کنیم جذبه نگهداشت مسافر و گردشگر در شهرستان و به تبع آن درآمد را افزایش می دهیم.

*برنامه ریزی فرماندار تویسرکان؛ خطر تنش آبی در شهرستان را به صفر رساند

این مقام مسئول دولتی به مسئله مدیریت آب با توجه به تنش آبی در برخی نقاط کشور از جمله غرب استان همدان هم پرداخت و افزود: برای اینکه با چالش کمبود آب به دلیل کاهش بیش از 50 درصدی بارش ها نسبت به میانگین بلند مدت سال های گذشته روبرو بودیم، برنامه ریزی های مناسبی انجام گرفته تا در خطری بزرگ گرفتار نشویم.

افشاری عنوان کرد: از این رو برای  تأمین آب شرب مردم تویسرکان و سرکان و روستاهای اطراف شهر منابع متعدد آبی را مدیریت و پیش بینی کردیم؛ به گونه ای که بخشی از حقابه باغ های اطراف سد سرابی  محدود به دو آب شد تا آب شرب همشهریان در اولویت باشد، همچنین تعدادی از چاه های آب فریازان را خاموش کرده و نگه داشتیم تا در شرایط جوی ماه های آتی اگر بارشی رخ ندهد، بتوانیم چاه ها را در مواقع خطر در مدار قرار دهیم.

وی تأکید کرد: بدین ترتیب برای سه شهر تویسرکان، سرکان و فرسفج در سه ماه آینده  از بابت تأمین آب مشکلی نخواهیم داشت.

*تلاش فرماندار تویسرکان برای رفع مشکل آب شرب 17 روستا

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه مشکل ما در حوزه تأمین آب شرب 17 روستای شهرستان است، ادامه داد: از این تعداد در چهار روستا به طور کامل با تانکر آبرسانی انجام می شود و 13 روستای دیگر خیلی کم از آب شرب برخوردار هستند و نیاز به آبرسانی سیار دارند.

افشار عنوان کرد: بنابراین مجددانه پیگیر راه اندازی مجمتع آب رسانی سد خرمرود هستیم تا 55 روستای ما تحت پوشش آبرسانی از این سد قرار گیرند، همچنین برای تأمین آب شرب روستاهای سیدشهاب، جیجانکوه و اشترمل از سد سرابی؛ پروژه حقابه شرب را در دستور کار قرار داده ایم  که در ماه های آینده به سرانجام می رسد.

*تأمین اعتبار برای پروژه های بالا 50 درصد پیشرفت، عایدی سفر دولت به تویسرکان

وی همچنین با توجه به اولویت بندی برای اتمام پروژه های اساسی در تویسرکان، گفت: یکی از اقدامات اساسی انجام شده این بود که طرح های بزرگ نیمه کاره که بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند از سفر دولت به استان تأمین منابع شوند و همین گونه هم شد.

*تخصیص 914 میلیارد تومان تسهیلات در سفر ریاست جمهوری به واحدهای صنعتی و تولیدی در تویسرکان

فرماندار تویسرکان عنوان کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان، بیش از 914 میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه کار در شهرستان تأمین شده است.بنا بر آن است در دوره  نخست سفرها اعتبارات پروژه ها تخصیص یابد و در سفر دوم پیگیری مصوبات انجام شود.

*شهر را برای افراد شرور ناامن می کنیم

افشار در ادامه با بیان اینکه با همکاری مردم در حوزه تأمین امنیت از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال دو قتل رخ داده، تصریح کرد: یکی از این دو رویداد تلخ در چند شب گذشته بود که نیمه شب چندین جوان با قرار قبلی تصمیم به نزاع گرفته بودند و یکی هم در صحرا رخ داده بود که هر دو اتفاق غیر قابل پیش بینی بودند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ گونه اجازه بروز خودنمایی به افرادی شروری که قصد برهم زدن امنیت عمومی مردم را داشته باشند نمی دهیم و شهر را برای این افراد ناامن می کنیم، گفت: از این رو با پیگیری های مجددانه امروز 18 نفر از آنانی که با نزاع دسته جمعی اخیر مرتبط بودند دستگیر شدند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان