آخرین اخبار

20. آبان 1401 - 17:05   |   کد مطلب: 40516
دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که عملیات شهادت طلبانه احمد قصیر مرحله اول آزاد سازی را رقم زد و رویای اسرائیل را بر باد داد.

به گزارش رودآور به نقل از العالم؛ دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود به مناسبت روز شهید به عملیات استشهادی احمد قصیر اشاره کرد و گفت: امیدواریم عملیات استشهادی بزرگتری از القصیر از طریق هر گروه مقاومتی شکل بگیرد.

نصرالله تصریح کرد: روز شهید، روزی است که امیر شهادت‌طلبان (احمد قصیر) به ساختمان فرمانداری نظامی اسرائیل در صور یورش برد و در کمتر از یک دقیقه بیش از ۱۰۰ نظامی و افسر اسرائیلی را به هلاکت رسانده و کل ساختمان را منهدم کرد.

وی با بیان اینکه روز شهید روز همه شهدای محور مقاومت در سراسر منطقه است، تصریح کرد: خانواده های شهدا نقش زیادی در ادامه مسیر ما طی این 40 سال داشتند و بسیاری از آنان فرزندان خود را تشویق کرده و لباس رزم بر تن فرزندانشان پوشاندند.

دبیرکل حزب الله گفت: فرزندان شهدا به دلیل پایبندی خانواده‌هایشان به مقاومت تا پیروزی، مبارزه و فرمانده شدند. ما ارزش شهدایی را که برای مقدسات و وطن و آزادی و کرامت و امنیت و عزت ما جان خود را فدا کردند، می دانیم.

نصرالله افزود: شهدای ما معروف هستند و اجساد برخی از آنان هنوز نزد دشمن اسرائیلی است که ان را انکار می کند. ما مفقود نیز داریم و پیگیر اجساد شهدا و مفقودین هستیم و تلاش می کنیم تکلیفشان را مشخص کنیم.

وی خاطرنشان کرد، دشمن به این دل خوش کرده تا نسل دوم و سوم از مقاومت دست بردارد از اینرو در تلاش است آنان را هدف قرار داده و آنان را به فساد بکشاند.

نصرالله تأکید کرد که دشمن با تکنولوژی پیشرفته در صدد فاسد کردن نسل های ما و تغییر عقاید انان است که این خطر بزرگی است.

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: مسیر شهدای ما با نسل های پی در پی تاکیدی بر ناکامی دشمن در دستیابی به اهدافش است.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: دشمن در سراسر فلسطین اشغالی غافلگیر شد، زیرا نتوانست بر نسل‌های تأثیر بگذارد و اصول آنان را تغییر دهد. شهید عدی التمیمی و برادران مقاومش بر ناکامی برنامه های دشمن برای تغییر نقشه هایشان تاکید کردند.

وی با اشاره به پیروزی حزب نتانیاهو در انتخابات پارلمانی اسرائیل تصریح کرد: همه دولت‌های اسرائیلی جنایتکار بوده و پیروز انتخابات کنست نیستند. نتایج انتخابات اخیر اسرائیل برایمان اهمیتی ندارد زیرا همه جناح‌های اسرائیلی در جنایت شبیه هم هستند.

نصرالله گفت: دشمن در سراسر فلسطین اشغالی غافلگیر شد، زیرا نتوانست بر نسل‌های تأثیر بگذارد و اصول آنان را تغییر دهد.

وی تصریح کرد: شاید نتائج انتخابات اسرائیلی دارای تبعات خطرناکی برای فلسطین باشد زیرا قدرت را احمقان خواهند گرفت و احمق ها ما را نمی ترساننند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: فقط می توان به قدرت مقاومت برای حفظ توافق ترسیم مرزهای آبی اعتماد کرد. نتائج انتخابات امریکا هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهد زیرا امریکا با جمهوری خواهان و دموکرات‌ها هر دو، دو روی یک سکه هستند.

نصرالله گفت: آمریکا طاعون تروریسم تکفیری را به لبنان آورد و حزب الله آن را از بین برد. آمریکا سال 2019 پس از ناکامی طرح هایش با حمایت از تظاهرات در صدد آشوب افکنی در لبنان بود. آمریکا آشوب اکتبر سال 2019 را به وجود آورد اما حزب الله آن را مهار کرد. این حزب الله بود که نفرین آمریکایی را از سر لبنان دور کرد و این طاعون را از بین برد.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: یا لبنان جرات خواهد کرد کمک های روسی جدید را بپذیرد یا در برابر تهدیدهای امریکا تسلیم خواهد شد ؟ انتخابات رژیم صهیونیستی تبعات و تاثیراتی در داخل رژیم دارد زیرا شاید در سطح افزایش بحران و مقابله انعکاس داشته باشد. انتخابات اسرائیلی، اختلافات شدید را بیشتر کرده و بر آینده این رژیم و گزینه های انتخابی اش تاثیر خواهد داشت.

وی همچنین به نقش مخرب آمریکا در سوریه اشاره کرد و افزود: امریکا که در ساقط کردن سوریه از طریق تروریست ها و تغذیه تکفیری ها ناکام مانده در صدد این هستند که با گرسنگی و سرما این کشور را فرو بپاشانند.

وی تأکید کرد که محاصره لبنان توسط آمریکا از طریق جلوگیری از هر گونه سرمایه گذاری یا کمک های اقتصادی به کشور ادامه دارد. امریکا از کمک هر کشوری به لبنان برای بحران اقتصادی اش جلوگیری می کند که در نوع خود نفرین و طاعون است.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه ایران قاطعانه توانست بر توطئه فتنه انگیز امریکا و اسرائیل و کشورهای غربی پیروز شود، تصریح کرد: از لبنانی ها می خواهیم دربرابر طاعون و وبای امریکا که فقط به دنبال حمایت از اسرائیل است، تسلیم نشوند .

سید حسن نصر الله تاکید کرد: ایران مجددا بر فتنه و توطئه آمریکایی- اسرائیلی پیروز شد.

سید حسن نصرالله همچنین به وضعیت ریاست جمهوری لبنان پس از میشل عون اشاره کرد و افزود: ما تصور نمی کنیم کسی به دنبال خلا ریاست جمهوری در لبنان باشد، ما بر انتخاب رئیس جمهوری در اولین فرصت تاکید داریم.

نصرالله ادامه داد: خلا ریاست جمهوری بر همه سطوح لبنان تاثیر دارد و پر کردن آن ممکن نیست. ریاست جمهوری بسیار حساس و سرنوشت ساز است و طی شش سال و پس از آن اثرات خود را بر جای خواهد گذاشت. باید برای انتخاب ریاست جمهوری به گزینه بهتر و مناسبتر دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: باید گروه‌های قدرت لبنان که ریاست جمهوری مهمترین ان است و با امنیت ملی کشورمان ارتباط دارد حفظ شود. مقاومت مهم ترین عنصر قدرت لبنان است که هدف قرار گرفته و به ویژه از سوی آمریکایی هایی که هنوز در صدد آشوب افکنی هستند.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه سفارت امریکا در کوچکترین موضوعات دولتی و وزاری لبنان دخالت می کند، تصریح کرد: ما گروههای مقاومت به عنوان بخش بزرگی از مردم لبنان رئیس جمهوری می خواهیم که به مقاومت اطمینان خاطر دهد. ما رئیس جمهوری شجاعی در بعبدا می خواهیم که نترسد و امتیاز ندهد و منافع ملی را بر ترس خود مقدم دارد و قابل خرید و فرو ش نباشد.

نصرالله تصریح کرد: مقاومتی که ازاد سازی سال 2000 را رقم زد در دوره امیل لحود رئیس جمهوری مطمئن بود. مقاومت در سالهای گذشته در دوره عون (که قابل فروش نبود و از پشت خنجر نمی زد) بسیار ایمن و پشت گرم بود.اگر لبنان قدرتمندی می خواهید که بتواند برایتان گاز استخراج کند باید رئیس جمهوری شجاعی بیاورید که به مقاومت از پشت خنجر نزند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان