آخرین اخبار

27. آبان 1401 - 9:39   |   کد مطلب: 40542
مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: میانگین بارش باران از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر ۱۴۰۱) تاکنون در این استان ۳.۱ میلی‌متر بوده که این میزان نسبت به دوره بلند مدت ۹۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، حسین عابد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات حاصله از ایستگاه های هواشناسی و باران سنجی، این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز ۹۲ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی فصلی انتظار است که بارش، طی ۲ هفته آتی در حد نرمال بلندمدت باشد و برای نیمه آذر تا نیمه بهمن در حد نرمال و فراتر از نرمال پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: بارش باران از ابتدای سال زراعی(آبی) ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تا ۲۴ آبان، در کشور ۱۶/۵ میلیمتر بوده که نسبت به میانگین بلند مدت ۲۷ درصد کاهش را ثبت کرده است.

عابد تصریح کرد: استان همدان به همراه چند استان دیگر از جمله قم، قزوین، تهران، البرز، کرمانشاه، کردستان و ایلام کمترین مقدار بارش را نسبت به مدت مشابه بلند مدت داشته اند.

وی اظهار داشت: دمای هوای کشور از ابتدای سال زراعی تا ۲۴ آبان ۱.۵ درجه نسبت به دوره زمانی مشابه افزایش داشته ولی در استان همدان این عدد ۱.۹ درجه سلسیوس افزایش را نشان می دهد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان