آخرین اخبار

8. دى 1401 - 19:32   |   کد مطلب: 40608
منابع رسمی ترکیه در اولین نشست اعلام شده در نوع خود پس از 11 سال، از دیدار وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با همتایان سوری خود در مسکو، پایتخت روسیه خبر دادند.

به گزارش رودآور به نقل از العالم - تاریخ هرگز ظلم ستمگران به ملت سوریه را فراموش نخواهد کرد. آنها بسیار تلاش کردند یکی از ارکان مهم «محور مقاومت» را نابود کنند.

آنها در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نکردند، تروریست ها را از سراسر جهان بسیج کرده، به سوریه آوردند و باعث نابودی بخش بزرگی از این کشور شدند.

در این میان آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نقش رهبری و ساماندهی تروریست ها و تجهیز آنها به خطرناک ترین و مرگبارترین سلاح ها را ایفا کردند.

آنکارا به عنوان همسایه سوریه، حق همسایگی را رعایت نکرد، بلکه علیه این کشور شمشیر را از رو بست؛ ترکیه به دروازه اصلی ورود تروریست ها به سوریه تبدیل شد و هم اکنون نیز بخش هایی از خاک سوریه تحت اشغال ترکیه است.

تروریست های تکفیری یکی پس از دیگری شهرهای سوریه را تصرف کردند و غیرنظامیان بی گناه را کشتند.

اما تاریخ بنا به سنت الهی همیشه نشان داده و ثابت کرده که حق همیشه پیروز است و هیچ چیز بر آن برتری ندارد. «وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ». (وآنان که ظلم وستم کردند، به زودی خواهند دانست که به کدام بازگشتگاه (ودوزخی) بازآیند).

اکنون شاهد هستیم که پس از 11 سال، ترکیه و پیش از آن واشنگتن و اروپا تسلیم واقعیت شده اند زیرا ترکیه بدون هماهنگی با آنها کاری انجام نمی دهد و منابع رسمی ترکیه از دیدار وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با همتایان سوری خود در مسکو پایتخت روسیه خبر دادند.

نکته قابل توجه این است که دولت سوریه تمایلی به مذاکره نشان نداد و این دولت ترکیه است که بارها خواستار مذاکره برای پایان دادن به اختلافات شده است. شاهد این امر گفته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه است که در 15 دسامبر (24 آذر) فاش کرد که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشنهاد ملاقات سه جانبه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه داده و همزمان خواستار برگزاری نشست وزرای دفاع و امور خارجه سه کشور قبل از اجلاس آتی شده است.

میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی، در 16 دسامبر (25 آذر) گفت که مسکو از پیشنهاد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مبنی بر برگزاری نشست سه جانبه بین ترکیه، سوریه و روسیه، استقبال کرده است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: «دیدار وزیر دفاع سوریه و مدیر اداره کل اطلاعات سوریه با همتایان خود، وزیر دفاع ترکیه و رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه در مسکو، پایتخت روسیه، صورت گرفت و تحت حمایت روسیه، دو طرف چندین پرونده را مورد بحث قرار دادند.» و این دیدار را مثبت ارزیابی کرد.

پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که نشست سه جانبه وزرای دفاع سوریه، ترکیه و روسیه در مسکو برگزار می‌شود که در آن راه‌های حل بحران سوریه و تلاش‌های مشترک برای مبارزه با تروریسم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طرف‌های گفتگو به ماهیت سازنده گفت‌وگوها و لزوم ادامه آن برای حمایت از ثبات اوضاع در جمهوری عربی سوریه و منطقه اشاره کردند.»

باید منتظر ماند و دید بعد از ترکیه کدام کشور دیگر تسلیم واقعیت می شود و حق «مقاومت» برای مبارزه با تروریسم را می پذیرد و به رسمیت می شناسد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان