آخرین اخبار

12. فروردين 1402 - 6:22   |   کد مطلب: 40682
کارشناس ارشد تاریخ ایران گفت: تصمیم امام راحل(ه) مبنی بر برگزاری یک همه پرسی، تدبیری هوشمندانه در مسیر تثبیت و افزایش اقتدار انقلاب بود و این گونه مردم با حضور پرشور خود در انتخابات فروردین 1358 در عمل هم به جمهوریت نظام رأی دادند و هم به اسلامیت آن و نظامی بر پایه مردم سالاری دینی را بنا نهادند.

«فاطمه زنگنه» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با گرامیداشت دوازدهم فروردین ماه، "روز جمهوری اسلامی"، گفت: پس از پیروزی انقلاب مردم ایران در 22 بهمن سال 1357 و معرفی آن به جهان در کوتاهترین زمان، کسی تصورش را نمی کرد که رهبر آن نهضت بیاید و انقلاب را در بوته آزمایش یک همه پرسی قرار دهد.
وی اظهار کرد: تصمیم امام راحل(ه) تدبیری هوشمندانه، منطقی و ظریف بود تا در مسیر تثبیت و افزایش اقتدار انقلاب قدمی محکم برداشته شود و مردم انقلابی و متدین ایران زمین از هر قشری به میدان آمدند و در پای صندوق های رأی به انقلاب خودشان لبیک گفتند.
این کارشناس ارشد تاریخ ایران اسلامی افزود: و این گونه بیش از 98 درصد از واجدین شرایط چه زن و چه مرد برای حضور در انتخابات برگه "آری" را در روزهای دهم و یازدهم فرودین سال 1358 در صندوق های اخذ رأی انداختند و نتیجه این حضور بی نظیر در دنیا شد جواب رسمی آری ملت به نظام و انتخاب جمهوری اسلامی و کنار زدن رژیم طاغوتی پهلوی.
زنگنه تصریح کرد: در واقع مردم با حضور پرشور و پر صلابت خود در عمل هم به جمهوریت نظام رأی دادند و هم به اسلامیت آن و نظامی بر پایه مردم سالاری دینی را بنا نهادند.
وی عنوان کرد: از نقش و حضور بانوان در آن روزها نباید غافل ماند، بانوان مؤمنه ای که به واسطه انقلاب به هویت اصیل ایرانی ـ اسلامی خود بازگشته بودند و در این انقلاب احساس بودن و درک شدن را تجربه کردند.
زنگنه افزود: زن در جمهوری اسلامی، تنها یک کالا برای عرضه شدن به مرد نیست، زن همان گونه که در اسلام جایگاه وارسته ای دارد در نظام ما نیز مورد تکریم بسیار قرار دارد و این شاخصه بارز انقلاب اسلامی ایران در حمایت از بانوان است.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان