آخرین اخبار

8. فروردين 1402 - 6:40   |   کد مطلب: 40694
دادستان همدان از ارایه 420 هزار و 879 نفر ساعت آموزش مهارتی در سال 1401 به زندانیان این استان خبر داد و گفت: در یک سال اخیر برای یک هزار و 939 نفر از زندانیان همدانی اشتغالزایی ایجاد شده است.

 «دکتر حسن خانجانی موقر» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: زمینه سازی و ایجاد فرصت های حرفه آموزی و اشتغالزایی با هدف کسب درآمد برای زندانیان و کاهش آسیب های اجتماعی برای خانواده های آنان مؤثر است.
وی اشتغال و حرفه آموزی به زندانیان را جزء اولویت ها و برنامه کاری دادستانی برشمرد و اظهار کرد:  توجه به این مهم، سبب می شود تا زندانی پس از آزادی با فراگیری شغل به سمت کسب درآمدهای حلال برود.
دادستان همدان افزود: در سال 1401 ؛ 3 هزار و 411 نفر از زندانیان استان برای کسب مهارت های شغلی ثبت نام کردند که تاکنون از این تعداد، 3 هزار و 240 نفر متناسب با استعدادهای خود در آزمون دوره های آموزشی حضور یافتند.
خانجانی موقر تصریح کرد: بدین ترتیب در حوزه حرفه آموزی به دنبال قراردادهایی که با سازمان فنی و حرفه ای و بخش تحقیقات جهاد کشاورزی انجام گرفته، 420 هزار و 879 نفر ساعت آموزش مهارتی در سال 1401 به زندانیان این استان ارایه شده است.
وی با اعلام اینکه در یک سال اخیر برای یک هزار و 939 نفر از زندانیان همدانی اشتغالزایی ایجاد شده، تصریح کرد: تعدادی از این زندانیان در کارگاه های تولیدی در داخل زندان فعالیت دارند و تعدادی دیگر در قالب طرح اعزام به کار یا همان رأی کار در کارخانه ها، واحدهای تولیدی و مؤسسات مختلف خارج از زندان مشغول به کار شدند.
این مقام مسوول قضایی ادامه داد: کارگاه ها و واحدهای تولیدی در زندان شامل خیاطی، مبل و سبدبافی، فرش بافی، انگشترسازی، نجاری، میناکاری، معرق، آرایشگاه و تهیه غذا است.
خانجامی موقر تأکید کرد: ارتقای توانایی ها و مهارت های شغلی زندانی برای ساختن دوباره زندگی او، امر مهمی محسوب می شود که نیازمند همراهی خیران نیز است.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان