آخرین اخبار

11. بهمن 1396 - 5:00   |   کد مطلب: 10963
در جریان نهضت شکوهمند اسلامی ده نفر از مبارزان انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند؛شهید فرشید هرمزی(سید فوأد هرمزی)، شهید شیخ اسماعیل بیاتی، شهید حجت ا.. صادقی، شهید مهدی بهرامی، شهید مجتبی بیات، شهید حسن نانکلی، شهید قدرت الله جلیلوند، شهید حجت االله صادقی،، شهید رضاحسین غلامعلی و شهید نورمراد بختیاری.

پایگاه خبری تحلیلی رودآور بر آن است تا در دهه مبارک فجر  10 شهید انقلاب شهرستان تویسرکان را معرفی کند. شما خواننده عزیز می توانید برای آشنایی بیشتر با هر کدام از شهدا بر روی نام شهید کلیک نمایید.  (این بخش در حال تکمیل شدن است.)

1ـ شهید فرشید هرمزی(سید فوأد هرمزی)

فرشید هرمزی - Copyشهید فرشید در سال 1338 در شهر آبادان در خانواده ای فرهیخته و آگاه متولد شد دوره ابتدایی  را در آبادان و دوره راهنمایی را در راهنمایی امام خمینی  (کورش كبير) به پایان رساند و برای رشته ی ریاضی در دبیرستان امیر کبیر ثبت نام نمود و هنگام شهادت در سال چهارم ریاضی تحصیل می کرد. از سجایای اخلاقی ایشان مهربانی ،  ورزشکار نمونه ،  مردم دار ، صفا و اخلاص بود.

 الگویی خوب و کوشا در بین هم شاگردی ها و چهره ای نمونه در ورزش شهرستان، جسور و بی باک در مقابل ستمگران و رهبر دانش آموزان در تظاهرات و راهپیمایی ها، برای خانواده فرزندی درست کردار و کوشا و پر تلاش و همکار و راهنمایی دلسوز  برای خواهران و برادران.

2- شهید شیخ اسماعیل بیاتی:

اسماعیل بیاتی - Copy (2)

حجت الاسلام شیخ اسماعیل بیاتی در سال 1338 در خانواده ای متدین و مذهبی در روستای مبارک آباد متولد شد. پدر ایشان استاد حمزه بیاتی موذن روستا بود. شهید بیاتی در کودکی و نوجوانی در هیأت های مذهبی و قرآنی روستا فعالیت داشت و پس از پایان تحصیلات ابتدایی به مدرسه ی علمیه ی تویسرکان وارد شد و در سال های 56 و 57 در صف مبارزان به روشنگری پرداخت. در روز نهم دی ماه 57 همه ی خانواده شهید روزه بودند، شهید اسماعیل یک قرص کلوچه برای افطار در جیبش گذاشت و بسوی شهر روانه شد. چنان که گذشت از فاصله ای نزدیک توسط آن سرهنگ جنایت کار به شهادت رسید. پدرش می فرماید: گلوله دقیقا به وسط پیشانی اش خورده بود. هنگامی که در كنار  جنازه اش بودم رئیس دادگاه آن زمان به سرهنگ قاتل که سراسیمه خود را به بیمارستان رسانده بود گفت: چرا او را کشتی؟ او جواب داد، می خواست به من حمله کند. قاضی گفت: نامرد با مهرنماز و کلوچه می خواست به تو حمله کند.

3- شهید حجت الله صادقی:

حجت اله صادقی - Copy

شهید صادقی در سال 1329 در خانواده ای فرهیخته و آگاه به دنیا آمد. دوران ابتدایی را به پایان رساند اما ادامه تحصیل نداد، به کار آزاد روی آورد و بعد از رفتن به تهران در سال 1348 به جوش کاری پرداخت. اسکلت سازی را در شهرهای اهواز، آبادان و تویسرکان انجام داد. گنبد مسجد امام حسین، اسکلت سازی بیمارستان ولی عصر و بانک تجارت مرکزی از کارهای ایشان است. مهربان و خوش اخلاق ، منظم ، نظیف ،  با غیرت ، شجاع بود. به این جهت با  شرکت خواهران خود در جشن های شاهنشاهی كه در مدارس برگزار مي شد  مخالفت  مي کرد. از اولین کسانی بود که «شعار مرگ بر شاه» داد به دلیل فعالیت های زیاد، مأموران او را شناسایی کرده بودند و در روز 9 دی ماه 1357 در مقابل منزل او را به شهادت رساندند.

4ـ شهید مهدی بهرامی:

 مهدی بهرامیدر سال 1337 در تویسرکان زاده شد، دوران ابتدایی را طی کرد و در دبیرستان شريعتي (شاهپور) به تحصیل ادامه داد در روز 23 بهمن که مردم برای تسلیم نمودن شهربانی اجتماع کرده بودند، مهدی نیز که منزلشان در همان نزدیکی بود با مردم همراه شده و در همان روز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

5- شهید مجتبی بیات:

مجتبی بیاتمجتبی در سال 1341 در تویسرکان به دنیا آمد. پس از طی دوره ی ابتدایی وارد هنرستان صنعتی شد، با آغاز نهضت امام خمینی(ره) در راهپیمایی ها و تظاهرات شرکت می کرد. مورد تعقیب قرار گرفت و یک بار هم مورد ضرب و شتم مأموران قرار گرفت، آرمی بر یقه ی کتش می چسباند که مزین به تصویر امام بود. در روز 23 بهمن در اطراف شهربانی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

6- شهید حسن نانکلی :

حسن نانکلی هوشنگشهید نانکلی در سال 1346 در جولستان به دنیا آمد، دوران ابتدایی را طی کرده بود عضو کتابخانه مذهبی مسجد امام حسین بود، از اعضای فعال مساجد بود در هنگام نماز و دعا حال بخصوصی داشت و به همین جهت مورد احترام خانواده بود در روز 23 بهمن در اطراف شهربانی دچار برق گرفتگی شد و به شهادت رسید.

7ـ شهید رضاحسین غلامعلی

???? ??????? ???? ???

8ـ شهید مرتضی مومیوند

مرتضی مومیوند - Copy

9ـ شهید قدرت الله جلیلوند

قدرت اله جلیلوند

10ـ شهید نورمراد بختیاری

???? ??????? ???????

عکس ذیل توسط "تبلیغات شهر" طراحی شده است.

ااااا copy

روح امام شهداء و همه ي شهداي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي با روح سيد الشهداء محشور باد.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان