آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1393 - 23:20   |   کد مطلب: 12847
برای نخستین بار در موزه دفاع مقدس همدان انجام شد/
مراسم پیوند یک زوج همدانی در جوار حرم شهید گمنام+ تصاویر
به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) برای نخستین بار در باغ موزه دفاع مقدس همدان شهید گمنام آرمیده در موزه شاهد عقد یک زوج ولایی همدانی شد.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، مدیر موزه دفاع مقدس همدان، اظهار کرد: جایگاه اهداء تاج گل در فضای باز باغ موزه برای ادای احترام عروس و دامادهایی که به این مکان می آیند قرار گرفته است که چندین زوج جوان در خلال مراسم ازدواج خود در این مکان حضور یافتند اما تا کنون مراسم این چنینی که زوجی مراسم عقد خود را در موزه برپا کنند نداشتیم که این مراسم برای نخستین بار صورت گرفت.

خلیل الهی تبار بیان کرد: این زوج جوان تصمیم گرفتند تا زندگی مشترک خود را در جوار حرم مطهر شهید گمنام اغاز و با توجه به ایه قرآن که شهدا زنده اند خواستند تا شهید را شاهدی برای ازدواج خود بگیرند که این امر به زیبایی و پاکی تمام صورت گرفت.

الهی تبار افزود: از زمانی که معارف و حقایق ناب دفاع مقدس و فرهنگ ایثار از زمان انقلاب و به خصوص دوران 8 ساله دفاع مقدس به اوج خود رسید و این حقایق به ارث رسیده به جوانان با خالصی تمام در اختیار آنها قرار گرفته است که هر کس به میزان معرفت خود از این حقایق ناب برداشت می کند.

وی اعلام کرد: این زوج ولایی با معرفتی که نسبت به شهدا داشتند در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) زندگی خود را بسیار ساده و بی آلایش با برپایی سفره عقدی در جوار شهید گمنام بسیار محکم و استوار آغاز کردند.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس همدان با ابراز خوشنودی از برگزاری این مراسم در موزه تصریح کرد: از برگزاری چنین محافلی در این فضای متبرک به عطر و یاد شهدا استقبال می کنیم.

احسان شمخوانی، داماد مجلس در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان گفت: یک سری سنت های غلط که از زمان قدیم مبنی بر برپایی مراسم های سنگین ازدواج در جامعه رواج یافته که ما در این مکان زندگی خود را ساده و بدون تجملات برگزار کردیم تا به جوانان ثابت کنیم به دور از تجملات و گناه نیز می شود زندگی زیبا و پایداری را آغاز کرد.

بهناز رمضانی شمیم نیز بیان کرد: توفیقی برای ما بود که این شهید گمنام موزه از ما دعوت کند تا بهترین و تآثیرگذارترین روز زندگی خود را در این مکان آغاز کنیم و امیدواریم تا حضرت زهرا (س) کمک کنند تا شرمنده شهید گمنام نباشیم و همچنان پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

رمضانی شمیم با اشاره به مراسم هایی که با تجملات و هزینه های گزاف آغاز می شوند، افزود: شروع زندگی خود پذیرفتن مسئولیتی است که دغدغه های زیادی برای زندگی مشترک در پی دارد و اگر دغدغه های دیگری مثل تجمل گرایی و چشم و هم چشمی به این موارد افزوده شود حق مطلب ادا نمی شود و از پایداری ان زندگی کاسته می شود.

بنا بر این گزارش، درون سفره عقد با پارچه های زیبای ترمه، آینه، شمعدان، قرآن، جعبه مهمات جنگی، پوکه های فشنگ درون سفره عقد، کلاهخود رزمندگان دوران دفاع مقدس که درون آنها با چفیه و گل های زیبا زینت داده شده بود و همچنین لباس شهید دوران دفاع مقدس شهید هادی فتاحی که در عملیات فاو به درجه شهادت نائل شد به چشم می خورد که نکته قابل توجهی در این مراسم بود.

خطبه عقد توسط رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلیان جاری و ثبت شد.

در پایان زوج جوان به همراه خانواده ها و اقوام خود به طور رایگان از باغ موزه دفاع مقدس همدان بازدید کردند.

گزارش از مریم رحیمیان انور

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان