آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1393 - 23:23   |   کد مطلب: 12848
گزارش از مریم رحیمیان انور
كاشت نهال صلح و دوستي وايمار آلمان و همدان
نهال صلح و دوستي " شجر المعبد" توسط گروه صلح وايمار آلمان امروز در آرامگاه باباطاهر همدان كاشته شد.
به گزارش رودآور به نقل از مهر،  كاروان صلح نوروز از جمهوري وايمار آلمان پيش از ظهر سه شنبه در آرامگاه بابا طاهر همدان حضور پيدا كرد تا با كاشت درخت صلح و دوستي، پيام صلح همدان و آلمان و  وايمار آلمان را به همه برساند و از طرفي اين مراسم زمينه اي براي معرفي جاذبه هاي گردشگري و اماكن تاريخي و پيشينه فرهنگي همدان به آلمان باشد.

موسس خانه ايران در وايمار آلمان اظهار داشت: اين درخت گينگو و يا شجرالمعبد نام دارد و درختي بوده كه در حياط گوته شاعر آلماني وجود داشته و برگ هاي اين درخت سمبل شرق و غرب بوده و شرق و غرب در يك ساقه با هم روييده اند كه نشان گفتگو و تعامل شرق و غرب است.

پيروزان محبوب با بيان اينكه هر سال اين گروه صلح و دوستي آلمان در شيراز به مناسبت بزرگداشت حافظ جمع مي شوند، عنوان داشت: امسال اين گروه به شهر همدان آمدند تا درخت گينگو كه نشان از صلح و دوستي دارد را در همدان بكارند.

وي با اشاره به اينكه حضور اين گروه در همدان مي تواند زمينه اي براي معرفي شهر همدان و جاذبه هاي تاريخي آن در آلمان و در مراسم مختلف فرهنگي باشد، افزود: هر ساله به مناسبت بزرگداشت شاعران ايراني مانند حافظ و يا سعدي مراسم مختلف در آلمان برگزار مي شود و در آن مراسم جاذبه هاي تاريخي و فرهنگي شهر شيراز بيان مي شود که اميدواريم با كاشت اين درخت از اين به بعد جاذبه هاي فرهنگي و تاريخي و گردشگري همدان نيز در اين برنامه ها بيان شود.

وي ابراز اميدواري كرد نهال صلح و دوستي در همه جاي ايران كاشته شود و اين گروه به همه جاي ايران سفر كنند.

معاون فرهنگي شهردار همدان نيز كه در اين مراسم حضور داشت، گفت: همدان پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين است و پيشينه فرهنگي غني دارد و جاذبه هاي گردشگري زيادي را در دل خود جاي داده و از لحاظ جغرافيايی و وسعت هم وضعيت قابل توجهي دارد.

محمد رضا بياناتي ادامه داد: با بررسي هاي انجام شده مشخص شد كه شهر همدان از لحاظ جغرافيايي و نقشه شهري و كشاورزي شباهت هاي بسياري با الفورت آلمان دارد و اميدواريم با برگزاري اين مراسم زمينه اي براي خواهر خواندگي همدان و الفورت ايجاد شود.

در اين مراسم بعد از خوش آمد گويي به گروه صلح و دوستي وايمار آلمان، اين گروه به همراه شهردار وايمار " اشتفان ولف" درخت گينگو و يا شجر المعبد را در آرامگاه با باطاهر همدان كاشتند و از آرامگاه بابا طاهر همدان بازديد كردند.

و اما با توجه به اطلاع و هماهنگي هاي انجام شده تنها معاون فرهنگي شهرداري  همدان و مدير كل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان همدان در این برنامه حضور داشتند و با توجه به اينكه به گفته مسئولين استاني و شهرستاني محور توسعه همدان گردشگري است استقبالي از  سوي مسئولين شهري و استاني از اين مراسم نشده بود.

همچنين در سفر يك روزه گروه صلح و دوستي وايمار آلمان از همدان، اين گروه از اماكن ديدني و تاريخي و گردشگري همدان بازديد مي كنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان