آخرین اخبار

3. ارديبهشت 1393 - 0:43   |   کد مطلب: 12851
از زمانی که در فیلم توهینی رستاخیز فرد لااوبالی را در نقش حضرت ابوالفضل (ع) انتخاب کردند و کلا واقعه عاشورا را تحریف کردند و در کمال بی تدبیری عوامل این فیلم در جشنواره فیلم فجر تقدیر شد و نتیجه اش هم مورد انتقاد و موضعگیری مراجع عظام و مردم حسینی قرار گرفت اما صدای هیچ مسئولی در نیامد .

به گزارش رودآور؛ وبلاگ  ”همیارمهدے عـج ” نوشت:

از زمانی که در فیلم توهینی رستاخیز فرد لااوبالی را در نقش حضرت ابوالفضل (ع) انتخاب کردند و کلا واقعه عاشورا را تحریف کردند  و در کمال بی تدبیری عوامل این فیلم در جشنواره فیلم فجر تقدیر شد و نتیجه اش هم مورد انتقاد و موضعگیری مراجع عظام و مردم حسینی قرار گرفت اما صدای هیچ مسئولی در نیامد .

و اما …

انتخاب حامد بهداد برای بازی در نقش سردار شهید سرلشکر محمد جهان‌آرا یکی از فرماندهان بی بدیل دوران دفاع مقدس اگرچه شاید در نگاه اول بی عیب به نظر برسد اما پتانسیل تبعات منفی در آن به شدت موج می زند.

البته این موضوع ارتباطی با نوع بازیگری و میزان توانایی های این بازیگر ندارد بلکه به ذهنیت مخاطبان نسبت به او بازمی گردد.

واقعیت این است که حامد بهداد در نظر اکثر مخاطبان سینما و سریال های تلویزیونی، بازیگری در نقش کارکترهای منفی با ویژگی های بارزی چون پرخاشگری به شمار می رود و این ذهنیت مقدمه خوبی برای بازی او در نقش شهید جهان آرا نیست.

مسئولان محترم رسانه ملی مستحضر باشند که هزینه ای که برای ساخت این فیلم می کنید بی فایده است . چرا که به نظر شخصی بنده حقیر یک بازیگری که اکثرا در نقش منفی بازی کرده است انتخاب خوبی برای ایفای نقش بزرگ مرد دفاع مقدس که چهره ای مثبت و الگوی بزرگ برای نسل هاست نیست .

عده کثیری از جوانان نسل جدید با مطالعه خاطره ی شهید جهان آرا علاقه خاصی پیدا می کنند و این درست نیست فردی که حتی در زندگی روزمره ش هم پرخاشگر است در نقش یک ادم مومن و با ایمان بازی کند

می دانیم که اقای حامد بهداد با توجه به شباهت اندک به شهید جهان ارا انتخاب شده است ولی شما کارگردانان و تهیه کنندگان عزیز باید به سیرت فرد نگاه کنید نه به صورت ، چه بسا افرادی هستند که صورت خوبی ندارند اما سیرتشان کمتر از شهدا نیست . صورت را می شود با گریم درست کرد اما سیرت را هرگز .

آقای بهداد در ذهن ما یک فرد منفی تلقی شده است و محال ممکن است که بتواند نقش اسطوره و الگوی زندگی ما رو آنطور که هست ایفا کنند . اگر قرار باشد حامد بهدادی که در فیلم های مختلف و شوخی های که با نامحرمان می کند نقش شهید را ایفا کند . این فیلم آخر و عاقبتش معلوم است .

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان