آخرین اخبار

3. ارديبهشت 1393 - 19:43   |   کد مطلب: 12867
این دسته روزنامه نگاران سال ها است که قلمشان را به دست اربابان قدرت و ثروت داده اند برای همین درک مطالب مذکور از حد ادراکشان خارج است...

به گزارش رودآوربه نقل از صاحب نیوز، پیرمرد ایران شناس در ینگه دنیا به رحمت خدا می رود؛ او وصیت کرده در کشور محبوبش و در شهر اصفهان    به خاک سپرده شود. مسئولان به تکاپو می افتند تا به آخرین خواسته ریچارد فرای مرحوم جامه عمل بپوشانند.  نامه نگاری ها آغاز می شود؛ وزارت خارجه خواستار فراهم شدن شرایط برای دفن این اوست. استانداری ا  صفهان   نیز چندان بی میل نیست که فرای در  اصفهان  به خاک سپرده شود. اما مسئله رفته رفته پررنگ می شود، ر  سانه های انقلابی به مردم اصفهان هشدار می دهند به پا خیزید که  ریچارد فرای  کهنه جاسوس آمریکایی است نه ایران شناس. مردم اصفهان نیز خیلی زود دست به کار شده و خیلی قاطعانه مخالفتشان را با دفن فرای در  اصفهان اعلام می کنند. استانداری اصفهان اما تجمع مردمی را غیر قانونی خوانده و می گوید اجازه برخورد داشته است اما خویشتنداری کرده.

اوضاع کمی آرام می شود؛ مردم اصفهان با شنیدن این خبر که ریچارد فرای به جای اصفهان در شهر یا اصلاً کشور دیگری به خاک سپرده خواهد شد خیالشان راحت می شود. رسانه های محلی نیز کمی آرام می گیرند. موافقان دفن فرای در اصفهان که متوجه شدند مردم مطلقاً اجازه چنین کاری را نخواهند داد موضع انفعالی به خود می گیرند. در این میان اما رسانه هایی هستند که هنوز نسبت به مردم این شهر دلشان آرام نگرفته است؛ کینه های انباشته شده خودشان را نسبت به مردم به زبان می آورند؛ مثلاً روزنامه آرمان در صفحه دوم خود در شماره ۲۴۵۰ می نویسد: “اما برخی هم هستند که اصفهان را خیلی دوست دارند و تصور می‌کنند نباید فرای در اصفهان دفن شود. البته حساب مسئولان محترم اصفهان از این افراد جداست. دیروز خواندیم که پیکر ریچارد فرای را می‌خواهند در شیراز به خاک بسپارند و تا الآن هم صدای اعتراضی از آن خطه کشور بلند نشده است؛ خب به هر حال اصفهانی‌ها به ویژگی‌هایی خاصی معروف هستند و خاک اصفهان هم دارایی آنهاست که سخت به دیگران می‌بخشند!”

روزنامه آرمان
نوع نوشته بسیار شبیه به جوک های کوچه و بازاری است که نمونه هایش را امثال نویسنده کم خرد آن رایج کرده اند. اما او سعی کرده حتی الامکان حرفش را در لفافه بزند تا نکند مجدداً خون مردم اصفهان به جوش آید و این بار درِ روزنامه و دهان نویسنده را یکجا گل بگیرند. اما حالا که نویسنده به قول خودش به یکی از خصلت های مردم اصفهان اشاره کرده بد نیست ما هم چند عادت مردم این شهر را یاد آور شویم:
اصفهانی جماعت کلاً به بی پرده حرف زدن شهره است؛ این قوم دیپلمات نیست، انقلابی است، حرفش را صریح و صادقانه می زند. پس ببخشید اگر احتمالاً رنجیده خاطر می شوید. البته بماند که اخیراً یک نوع اصفهانی مشاهده شده است که برعکس مردم شهرش دیپلمات است؛ دقیقاً معلوم نیست چه می گوید، چه می کند، اصلاً با خودش و ملتش چند چند است.
اما یکی دیگر از خصائص بسیار نیکوی اصفهانی ها رفتار تند و قاطعشان در برابر حرف ها و اقدامات دیگران نسبت به این قوم است. پس کمی بیشتر احتیاط کنید؛ مراقب باشید که چه می گویید یا چه می نویسید چون اصفهانی جماعت پاسخ یاوه گویی را پشت میز مذاکره نمی دهد بلکه پاسخی می دهد که نطق یاوه گویان را تا ابد خاموش کند. البته در این مورد نیز آن اصفهانی معروف چندان بویی از خصلت مردمان شهرش نبرده است.
ما اصفهانی ها بسیار مهمان نواز و کریم هستیم. سال هاست که پذیرای مهمانان مهاجر از دیگر شهرها و کشورهاییم اما هیچگاه به خود اجازه ندادیم که به آن ها توهین کرده یا مسخره شان کنیم؛ اصلاً شأن انسان بودن را بالاتر از این حرف ها می دانیم. بلکه در همه این سال ها تلاش کرده ایم تا شرایط زندگی را برای هموطنانمان مهیا کنیم. حال چه شده نویسنده متوهم یک روزنامه به خود اجازه داده خزعبلات ذهنی اش را در اینباره به اطلاع عموم مردم رساند؟
ما اصفهانی ها گران فروشیم، عادت نداریم ارزش هایمان را ارزان بفروشیم. خاک اصفهان یکی از با ارزش ترین دارایی هایمان است پس انتظار نداشته باشید خیلی راحت اجازه دهیم این زمین به تملک دیگران در آید. البته این را هم می دانیم که برخی ژورنالیست ها کلاً چیز با ارزشی ندارند که بخواهند بفروشند یا نفروشند؛ این دسته روزنامه نگاران سال ها است که قلمشان را به دست اربابان قدرت و ثروت داده اند برای همین درک مطالب مذکور از حد ادراکشان خارج است. پس خیلی به خودتان فشار نیاورید و همچنان قلمتان را در راه تعریف از فضائل خانوادگی آقای ه بفرسایید. باشد که ایشان جیره و مواجبتان را در موعد مقرر پرداخت کند.
مردم و خبرنگاران اصفهان درک و فهمشان بسیار فراتر از شعور نویسندگان روزنامه های زنجیره ای است که کاسه لیسی آمریکا و انگلیس برایشان افتخار و انتشار مطالبشان در بی بی سی مایه غرور است. اصفهانی ها می دانند اگر کسی پا را فراتر از حد قانونی خود گذاشت به جای دریوزگی و التماس، باید حقشان را قاطعانه بگیرند. مثلاً می دانند اگر سفیری که ما به یک سازمان جهانی معرفی کرده ایم اما کشور میزبان آن سازمان جهانی، برخلاف تمام قوانین مجوز ورود به سفیر ما نداد، باید مقابله به مثل کرد نه این که اقدام دولت خودمان را محکوم کنیم. واقعاً معلوم نیست چرا سطح شعور بعضی نویسندگان این روزنامه ها در حد و اندازه طبیعی نیست.
اما اصفهانی ها نیز همانند همه مردمان این کشور غیورند. آن چنان که حاضرند ۲۳ هزار جوان خود را در راه دفاع از آرمان هایشان فدا کنند اما ذره ای از ارزش هایشان دست نکشند. و چقدر جالب که پیرمرد آمریکایی امروز جایی را برای دفنش انتخاب کرده که تا مضجع شریف صدها شهید و عالم اصفهانی چندان فاصله ندارد؛ اما زهی خیال باطل این خاک مقدس است.هر گوشه از این شهر متبرک است به نام ستاره ای درخشان؛ ستاره هایی که روشنی و زینت بخش آسمان اصفهانند.
مسئولان و نویسندگان روزنامه آرمان نیز بدانند گوری که کنده اند مدفنی برای ریچارد فرای نخواهد شد بلکه آماده است تا افکار مریض و مالیخولیایی شما را دفن کند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان