آخرین اخبار

19. ارديبهشت 1393 - 16:10   |   کد مطلب: 13265
امام جمعه تویسرکان، وجود امام علی(ع) از ولادت تا شهادت را سراسر معجزه دانست و بر شناخت سیره و رفتار علوی در همه ایام به ویژه در ایام ولادت این امام بزگوار تأکید کرد.

به گزارش رودآور، حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه این هفته تویسرکان با اشاره به ایام ولادت سراسر فرخنده امام علی(ع)، اظهار کرد: از لحظه ولادت تا لحظه شهادت این امام بزرگوار همه معجزه است.

وی در پاسخ به آنانی که می گویند چرا نام امام علی(ع) در قرآن نیامده ، گفت: امور غیبی در قرآن بیان شده است در صورتی که امام علی(ع) معجزه ظاهر است و آن چنان همانند خورشید رخشندگی دارد و حقیقت آن روشن است که نیازی به معرفی در قرآن ندارد.

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه گرچه باید در همه ایام باید محب امام علی(ع) بود، افزود: 13 رجب بهترین فرصت برای ابراز عشق، علاقه و محبت به آستان حضرت علی(ع) و آشنا شدن با رفتار و کردار علوی است.

حجت الاسلام موحدی به آثار و برکات بسیار اعتکاف در ایام البیض اشاره و ابراز کرد: فرصت رفتن به اعتکاف و بهره مندی از پاداش آن را از دست ندهید چرا که روایت است تنها برای کسی که اعمال ام داوود را در این ایام به جا می آورد فرشتگان و ملکوت برای دعاکنندگانش بسیج می شوند و این اعمال سبب رفع گرفتاری های بسیار شده و پاداش کثیری دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با معرفی زیان های ماهواره در جامعه، گفت: ترویج فرقه های انحرافی به مانند وهابیت و بهائیت، متزلزل کردن بنیان خانواده، دوری از توسل به اهل بیت (ع)، ترویج بی حیایی، بی عفتی و پایین آوردن کرامت انسانی بخش کوچکی از مضرات استفاده از ماهواره است.

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه عده ای می گویند ما از ماهواره تنها بهره علمی می بریم، افزود: اگر ماهواره ها تنها به علم می می پردازند پس چرا غرب توان تحمل یک شبکه مانند پرس تی وی را مقابل صدها شبکه ماهواره ای خود را ندارد.

حجت الاسلام موحدی با تأکید بر اینکه استکبار تحمل تشیع و مهدویت را ندارد، تصریح کرد: غرب از ترویج باور مهدویت و شیعه در جهان به ویژه در کشورهای اروپایی به وحشت افتاده است و به همین دلیل تاب تحمل یک شبکه در مقابل صدها شبکه خود را ندارد.

وی با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای با ترویج با همنشینی با سگ و یا حیوانات دیگر کرامت انسان را زیر سوال برده اند، افزود: هم غذا و همنشین شدن با سگ کرامت انسانی را از بین می برد و ماهواره چیزی جز تزلزل هویتی و کرامت انسانی را اشاعه نمی دهد.

خطیب نماز جمعه تویسرکان عنوان کرد: تبیلغات گسترده غرب به وسیله ماهواره ها سبب تأثیری گذاری آن بر روی زندگی هر خانواده ای می شود و با نشانه گرفتن فرهنگ و بنیان خانواده، سبب ایجاد جامعه ای بی هویت و از هم گسیخته می شود و خانواده از هم گسیخته نمی تواند فرزندانی سالم، اصلح و پاک به مانند شهیدان تحویل جامعه دهد.

حجت الاسلام موحدی در ادامه با تأکید بر ثواب بی شمار نماز جمعه در روایات، ابراز کرد: نماز جمعه عبادتی ارزان است و پاداش نماز جمعه آن قدر زیاد است که پاداش آن را بعد از عالم برزخ می دهند و در بسیاری از روایات ثواب نماز جمعه را برابر با حج عمره می دانند.

وی همچنین ضمن تقدیر از برگزار کنندکان همایش بزرگ خانوادگی در تویسرکان، با بیان اینکه پیاده روی امروز با شکوه هرچه تمام در تویسرکان برگزار شد، به سخنان مقام معظم رهبری که می فرمایند امر به ورزش امر به معروف است اشاره کرد و افزود: ترویج ورزش پیاده روی که یک ورزش ارزان و در دسترس است سبب ایجاد سلامت در جامعه و نهادینه شدن ورزش همگانی می شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان