آخرین اخبار

2. خرداد 1393 - 15:08   |   کد مطلب: 13555
امام جمعه تویسرکان علت سقوط خرمشهر را خیانت بنی صدر دانست و گفت: اگر خیانت خائنانی چون بنی صدر نبود خرمشهر سقوط نمی کرد و این ایمان و اراده قوی ملت ایران بود که امید رژیم بعث عراق و غرب را نا امید کرد.

به گزارش رودآور، حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه این هفته تویسرکان در آستانه سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد: در حالی جنگ از سوی استکبار جهانی بر ایران اسلامی تحمیل شد که انقلاب ما در حال قوی کردن پایه های خود و مبارزه به تروریست های شخصیت های نظام بود.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار با تجهیز ساختن صدام و ترغیب او به حمله به ایران سعی در ضربه زدن به انقلال نوپای اسلامی ایران را داشتند اما حضور همه اقشار مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس و دفاع جانانه آنان از این مرز و بوم نقشه شوم بدخواهان نظام را بر آب کرد.

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه در آن زمان ملت ایران از آمادگی لازم برای مقابله با ارتش تا بن دندان مسلح صدام از نظر تجهیزات آمادگی نداشت، افزود: اما در مقابل با مردم غیور ایران به ویژه مردم شریف خرمشهر با فرماندهی شهید جهان آرا تنها با چند اسلحه و با دستان خالی در مقابل سرسپردگان آمریکا ایستادگی کردند.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه اگر خیانت بنی صدر خائن خرمشهر هیچ گاه سقوط نمی کرد، گفت: رژیم بعث در خرمشهر به هیچ کودک و زن و مردی رحم نکرد و در حدود 575 روز خرمشهر را در دست داشتند.

حجت السلام موحدی با بیان اینکه رژیم عراق که به گمان خود برای همیشه در خرمشهر ماندگار می مانند استحکامات، میدان موانع و میدان مین ایجاد کردند، ابراز کرد: اما فرزندان روح الله در مقابل با ایمان قوی خود ایستادگی کردند و خواست و وعده خدا محقق شد و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام که به واسطه ولایت مداری آنان شکل گرفته بود باعث شد تا خرمشهر آزاد شود.

وی افزود: امروز نیز همه مردم به ویژه مسئولان باید با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رشادت های رزمندگان اسلام آرمان های نظام را حفظ کرده و این نظام الهی را از گزند توطئه های دشمنان مصئون نگاه دارند.

امام جمعه تویسرکان در ادامه درباره جایگاه راستی و صداقت در گفتار و عمل با استناد به احادیث گفت: اگر می خواهید ببنید چه کسی به خدا نزدیک تر است نگاه به نماز، روزه، حج، نماز شب و کارهای معروفش نکنید بلکه به صدق حدیث و راستی در گفتار او و امانتداری او نگاه کنید.

حجت السلام موحدی با بیان اینکه دروغ در اسلام گناه کبیره است و دروغگو مردود است، افزود: در روایات است کسی که صادقترین در کلام و امنین ترین در امانت و صاحب بهترین اخلاق ها باشد به پیامبر(ص) در عبادت و اطاعت نزدیکتر است و از سوی پیامبر(ص) مورد شفاعت واقع می شود.

وی با اشاره به اینکه طبق روایات مؤمن می تواند بخیل و ترسو باشد اما هیچ گاه دروغگو و خیانتکار نیست، ابراز کرد: جهل، نادانی و ناجوانمردی از علل درغگویی است و هیچ گاه دروغ و مروت در کنار یکدیگر جمع نمی شوند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان