آخرین اخبار

7. خرداد 1393 - 0:35   |   کد مطلب: 13683
رئیس سازمان صدا و سیما گفت: امروز امپراطوری رسانه ای استکبار بشریت را به سمت جاهلیت اولی می برد و در همین راستا با ابزار نوین جاهلیتی بزرگ را به خورد مردم می دهد.
به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما عصر امروز ( سه شنبه) در اختتامیه هفتمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی که در سالن همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه ها در تقویت جهان اسلام، اظهار کرد: این نشست که در ابتدا نهالی نوپا بود امروز به درختی محکم تبدیل شده است و به طور مرتب میوه می دهد و این شجره طیبه امروز نقش بسیار مهمی پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: مهمانانی که امروز در این جمع حضور یافته اند در واقع نماینده یک جمع بزرگتر که امکان حضور یافتن ندارند،از جمله فلسطینیان هستند اما همگی متعلق به همین جمع هستند و این اتفاق مبارکی است.

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه با بیان اینکه اگر همکاری و تعاون وجود داشته باشد آثار خوبی تولید خواهد شد، گفت: به لطف خداوند اگر همکاری خوبی در بین اعضا وجود داشته باشد به پیشرفت خواهیم رسید.

وی با ذکر این نکته که جهان به دو بخش جهان اسلام و جهان استکبار تبدیل شده است، تصریح کرد: امروز کسی تردید ندارد که جهان اسلام با تمام معنویت در برابر جهان استکبار ایستاده است.

ضرغامی با تاکید بر اینکه رسانه ها نقش غیرقابل انکاری دارند، ابراز داشت: در این شرایط وظیفه رسانه ها، وظیفه سنگینی است و باید دقت کرد که خدای ناکرده انحرافاتی در صفوف به هم فشرده شما ایجاد نشود.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: ما رسانه های اسلامی و هدف ما نشر اسلام است و استکبار جهانی نیز نشان داده است که از این اسلام هراس دارد ؛ اسلام از طریق سلطه و خشونت حرکت نکرده و از طریق قلب ها به پیش می رود و استکبار از همین مسئله می ترسد.

ضرغامی با یادآوری نقش پیامبر اسلام(ص) به اهمیت نقش رسانه ها پرداخت و گفت: پیامبر اسلام(ص) بزرگترین رسانه تاریخ بشریت است، ماندگارترین و پرنفوذترین رسانه تاریخ بشریت پیامبر محسوب می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز اگر ما درباره رسانه صحبت می کنیم قواعدی را در نظر می گیریم، خاطرنشان کرد: همین امر ممکن است ما را از رسالت اصلی دور کند اما همانطور که خداوند به پیامبر(ص) فرمود اگر همه به تو پشت کردند ثابت قدم بمان و ما نیز باید همین نکته را در نظر داشته باشیم؛ مردمی ترین انسان روی زمین پیامبر است زیرا ایشان با همه مردم ارتباط برقرار می کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه امروز در همه دنیا بعد از 1400 سال بیداری اسلامی برقرار است، گفت: امروز همه ما شاهد این مسئله هستیم و معجزات قرآنی نمود واقعی پیدا کرده است. همچنین نام متبرک پیامبر برترین نام ها است.

ضرغامی ادامه داد: اگر رسانه می خواهد در جامعه نفوذ داشته باشد باید اعتماد مخاطب را جلب و به آنان پیام دهد و سپس هدایت کند.

وی با بیان اینکه عده ای در همین رسانه ملی به اسم کارشناس و یا با این ادعا که زبان رسانه را بهتر می فهمند به طور مرتب در گوش ما نجوا می کنند که فلان کار را انجام ندهید، گفت: آن ها می گویند اگر در رسانه اینگونه حرف بزنید و از اسلام و ارزش های آن بگویید هیچ کس به حرف شما گوش فرا نمی دهد، به تعبیر دیگر می گویند اگر تابلودار و مارک دار باشید بلافاصله مواضعت روشن می شود و همین امر سبب می شود مردم به سمت شما نیایند.

رئیس رسانه ملی تاکید کرد: به هیچ وجه فریب چنین کارشناسانی را نخوریم؛ عملکرد رسانه، آموزش، اطلاع رسانی و سرگرمی است، بنابراین چه کسی می گوید اسلام با چنین مقوله هایی مخالف است؟ در حالیکه دین ما بهترین تعالیم را برای تعالی بشر دارد.

به عقیده ضرغامی شاخص ها باید در رسانه ها تعیین شود و آن هایی که به دنبال برنامه سازی هستند باید در نظر داشته باشند به دنبال چه چیزی هستند، به عبارت دیگر برنامه ها باید به سمت هدف جهت گیری داشته باشند.

وی به بازدید خود از یک مرکز تلویزیونی اروپایی اشاره و تصریح کرد: این مرکز رسانه ای اروپایی فیلم های سینمایی آمریکایی را پخش می کرد که من به رئیس آن مرکز گفتم: چرا چنین سریال هایی پخش می کنید مگر خودتان تولید ندارید؟ که آن شخص جواب داد لازم نیست، ما این فیلم ها را ارزان می خریم.

«یعنی در مخیله آن فرد اصلا چیزی به نام هویت فرهنگی و یا استقلال فرهنگی وجود نداشت. سرمایه گذاری عظیم آمریکا در بخش فرهنگی همان نظم نوین و سبک زندگی واحد است تا دیگر کشورها اصلا به این فکر نکنند که زمانی فرهنگ و تاریخی داشته اند.»

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در اسلام باید هویت و پیام خود را منعکس کنیم، خطاب به حاضران تاکید کرد: شما امروز وظیفه دارید که دستورات و جهت گیری های اسلامی را اجرا کنید.

ضرغامی افزود: امپراطوری رسانه ای استکبار به سمت هدایت بشریت در زمان جاهلیت اولی است؛ بنابراین اگر هدف از بعثت مبارزه با بی عدالتی، برقراری فضائل و برگرداندن نجابت به زنان بود امروز زمان در حال عقبگرد توسط استکبار است یعنی جاهلیت اولی با ابزار نوین به خورد مردم دنیا داده می شود.

وی به برخی رقابت های ناعادلانه و مسموم در فضای رسانه ای غرب و برخی کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: در دنیا رقابت رسانه ای زیاد است به گونه ای که تولیدات را از دست یکدیگر می دزدند و برای در قدرت ماندن تن به زمین زدن دیگر رسانه های رقیب می زنند اما ما در اتحادیه اسلامی هدف گذاری دیگری داریم یعنی اگر رسانه مسلمان ما از ما موفق تر بود به درگاه خداوند شکرگذاری می کنیم.

رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اساس اسلام بر وحدت است، خاطرنشان کرد: در جهان تشیع تمام مراجع بدون استثناء بر وحدت تاکید می کنند و برخی اوقات لب به گلایه از ما گشوده که فلان برنامه وحدت شکن بود بنابراین مراجع ما به وحدت اعتقاد دارند و در همین راستا فتوا می دهند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان