آخرین اخبار

15. خرداد 1393 - 23:33   |   کد مطلب: 13855
استاندار همدان اولین سفر شهرستانی خود را با سفر به شهرستان کبودراهنگ آغاز کرد. وی پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا، در ادامه برنامه‌های خود از شهرک صنعتی ویان، کارخانه میله‌گرد در حال احداث، کارخانه فولاد آنادانا، مجتمع خط توسعه لوله هشت اینچ و شرکت صنایع فولاد طب هگمتانه بازدید کرد.

به گزارش رودآور به نقل از همدان پرس، استاندار همدان اولین سفر شهرستانی خود را با سفر به شهرستان کبودراهنگ آغاز کرد. وی پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا، در ادامه برنامه‌های خود از شهرک صنعتی ویان، کارخانه میله‌گرد در حال احداث، کارخانه فولاد آنادانا، مجتمع خط توسعه لوله هشت اینچ و شرکت صنایع فولاد طب هگمتانه بازدید کرد.

استاندار همدان در ادامه از تولیدی‌های پوشاک و لباس روستای کردآباد بازدید کرد و از نزدیک به بررسی مشکلات تولیدی‌ها و مردم روستا پرداخت. لازم به ذکر است روستای کردآباد کبودراهنگ دارای 127 کارگاه تولیدی لباس بوده و به عنوان پایلوت اشتغال کشوری انتخاب شده است. نیکبخت از کارگاه‌های فرش روستای آق‌تپه نیز دیدار کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلات بافندگان این حرفه مطلع شد.

از دیگر برنامه‌های نیکبخت، دیدار با مردم، بازدید از آخرین روند برخی پروژه‌های عمرانی کبودراهنگ، کلنگ‌زنی چند پروژه عمرانی و نشست در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بود.

استاندار همدان در پروژه های عمرانی شهرستان کبودراهنگ خبر داد:
اختصاص ۸ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه ورزشی بانوان کبودرآهنگ

استاندار همدان در بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان کبودراهنگ از پروژه مجموعه ورزشی بانوان این شهرستان بازدید کرد و برای تکمیل این پروژه ۸ میلیارد ریال اعتبار را اختصاص داد.

محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان از پروژه های عمرانی شهرستان کبودراهنگ بازدید کرد.

پروژه مجموعه ورزشی بانوان کبودرآهنگ یکی از پروژه های استانی محسوب می شود که مورد بازدید مهندس نیکبخت استاندار و سید عبدی افتخاری مدیر کل ورزش و جوانان استان و فرماندار کبودرآهنگ قرار گرفت. در این بازدید مدیر کل ورزش و جوانان استان در گزارشی در خصوص روند ساخت این پروژه گفت: پروژه مجموعه ورزشی بانوان شهر کبودرآهنگ که کار ساخت آن از سال 86 آغاز شده و این پروژه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: این پروژه دارای یک سالن ورزشی به مساحت 1928 متر مربع ، استخر سرپوشیده شنا و شیرجه به مساحت 1179 متر مربع ، زمین چمن و رختکن ورزشکاران به مساحت 1100 متر مربع و اتاق سرایداری به مساحت 100 متر مربع است. سید عبدی افتخاری اظهار کرد: وی اتمام این پروژه بالغ بر 13 میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا پایان سال این مجموعه به بهره برداری کامل برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان ضمن تقدیر از حمایت های استاندار و معاونین ایشان گفت: امیدواریم با اتمام این پروژه و پروژه های بانوان استان در شهرستانها شاهد رشد و توسعه ورزش بانوان استان همدان در کشور باشیم. در این بازدید استاندار همدان ضمن ابراز رضایت از ساخت 8 پروژه مختص بانوان در استان برای تکمیل این پروژه هشت میلیارد ریال را اختصاص داد.

استاندار همدان در بازدید واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی ویان:
مشکلات زیربنایی شهرک صنعتی ویان رفع می‌شود

استاندار همدان گفت: شهرک صنعتی ویان با مشکلات زیربنایی برق و آب مواجه است که مشکل تامین آب آن از پساب تصفیه خانه فاضلاب همدان در دستور کار است.

استاندار همدان همچنین در سفر یک روزه خود به شهرستان کبودراهنگ ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای روستای ویان این شهرستان به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی ویان از چند پروژه در حال ساخت از جمله کارخانه پروفیل و لوله، فولاد آنادانا و اکارخانه تولید ایمپلنت استخوانی بازدید کرد.

محمدناصر نیک بخت در این بازدید اظهار کرد: شهرک صنعتی ویان از بزرگترین شهرک های صنعتی استان به لحاظ وسعت اما فقیرترین شهرک از نظر امکانات است که اکنون کمتر از 50 درصد از واحدهای این شهرک فعال هستند. وی افزود: شهرک صنعتی ویان با مشکلات زیربنایی برق و آب رو به رو بوده که مشکل تامین آب آن از محل پساب فاضلاب تصفیه خانه همدان در دستور کار بوده و  تا انجام این اقدام حفر یک چاه برای تامین آب این شهرک مد نظر است و البته آسفالت و محوطه سازی این شهرک نیز تا پایان فصل کاری به اتمام می رسد.

استاندار همدان گفت: امکانات شهرک صنعتی ویان و مشکلات زیربنایی آن پیگیری و رفع می شود و واحدهای تعطیل شهرستان در صورت داشتن قابلیت احیا خواهند شد. وی عنوان کرد: برنامه دولت و مدیران استان تقویت و حمایت از واحدهای تولیدی، حفظ اشتغال های موجود و رفع مشکلات واحدهای معطل و تعطیل است؛ در این راستا نیز مشکلات تمام واحدهای تعطیل استان رسیدگی می شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این بازدید درباره وضعیت واحدهای مورد بازدید استاندار اظهار کرد: کارخانه پروفیل و لوله از واحدهای فعال شهرک صنعتی ویان بوده که هزار تن ظرفیت تولید سالانه داشته و زمینه اشتغال زایی برای 60 نفر را فراهم کرده است.

حمیدرضا متین افزود: این واحد صنعتی طرح توسعه تولید لوله هشت اینچی با ظرفیت پنج هزار تن در سال و اشتغالزایی برای 30 نفر را دارد که تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد. وی تصریح کرد: پروژه در حال ساخت فولاد آنادانا نیز مبادرت به تولید میلگرد آهنی با 500 هزار تن ظرفیت و اشتغالزایی 350 نفر را دارد.

متین عنوان کرد: سرمایه اولیه این پروژه 600 میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون 430 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و تا پایان سال نیز تولید این واحد آغاز شده و زمینه را برای گسترش فعالیت حمل و نقل استان فراهم می کند. وی درباره شرکت صنایع پویان طب هگمتانه نیز گفت: این شرکت نخستین کمپانی در کشور است که مبادرت به تولید ایمپلنت استخوانی مطابق با استانداردهای جهانی دارد و همزمان با هفته دولت امسال وارد عرصه تولید می شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه شرکت باید 40 درصد از تولیدات خود را صادر کند، افزود: محصولات این شرکت با نظارت کشور آلمان تولید می شود چرا که محصولات این شرکت به این کشور صادر خواهد شد و تاکنون نیز هفت میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

متین پراکنده بودن واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی ویان را از مهمترین مشکلات این شهرک دانست و گفت: این شهرک ظرفیت استقرار واحدهای جدید متقاضی را داشته و متقاضیان می توانند در این زمینه ورود پیدا کنند.

استاندار همدان در کمیته برنامه ریزی شهرستان کبودراهنگ مطرح کرد:
اختصاص بیش از ۳۲ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های کبودراهنگ

استاندار همدان گفت: در بازدیدی که از واحدهای تولیدی و صنعتی و پروژه های در حال ساخت کبودراهنگ به عمل آمد مبلغ ۳۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بابت تکمیل پروژه های نیمه تمام و در حال ساخت این شهرستان تخصیص داده شد.

محمدناصر نیکبخت در کمیته برنامه ریزی شهرستان کبودراهنگ که با حضور مدیران استانی و شهرستانی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه 62 درصد از جمعیت این شهرستان روستایی هستند باید رسیدگی به بهسازی این روستاها جزء اولویت های نخست بنیاد مسکن استان همدان قرار گیرد. وی افزود: امسال باید هرچه سریعتر با تخصیص اعتبارات مورد نیاز بهسازی اساسی روستاهای کبورداهنگ آغاز شود و براساس گزارش عملکردی که ارائه می شود باید تعداد کمی از روستاها مشکل عدم بهسازی داشته باشند.

کبودراهنگ را به عنوان شهر قبول ندارم
استاندار همدان با تاکید بر اینکه کبودراهنگ را به عنوان شهر قبول ندارم، تصریح کرد: شهرداری باید با تدوین برنامه مناسب چهره این شهر را تغییر دهد و کاری انجام دهد که شهر زیبا شود و همچنین روستاهای کبودراهنگ از محرومیت خارج شوند. وی گفت: از این پس حمایت از کارگاه های فرش بافی و البسه دوزی در روستاهای کبودراهنگ از اولویت های کاری بنده است تا با فراهم کردن زمینه اشتغال روستایی شاهد جوانان بیکار در این شهرستان نباشیم در این راستا از سوی صندوق مهر امام رضا(ع) تسهیلاتی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که البته باید از دست رفتن بازار فروش این کارگاه ها در تهران مراقبت کرد.

نیکبخت درباره بازدید از پروژه های در حال ساخت و معطل این شهرستان عنوان کرد: در بازدیدی که از واحدهای تولیدی و صنعتی و پروژه های در حال ساخت کبودراهنگ به عمل آمد مبلغ 32 میلیارد و 800 میلیون ریال بابت تکمیل پروژه های نیمه تمام و در حال ساخت این شهرستان تخصیص داده شد که از این میزان یک میلیارد و 180 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و 2 میلیارد و 100 میلیون تومان از محل اعتبارات ماده 180 مصوب شد. وی افزود: کبودراهنگ شایسته مردم این شهر نیست و باید این وضعیت اصلاح شود بنابراین باید از نام غار علیصدر به عنوان یک ظرفیت مناسب گردشگری برای معرفی کبودراهنگ بهره برد.

مشکلات زیربنایی شهرک صنعتی ویان رفع شود
استاندار همدان بیان کرد: مشکلات زیر بنایی و اساسی شهرک صنعتی ویان تا پایان فصل کاری باید رفع شود و امسال باید محوطه سازی و اصلاح تمام معابر این شهرک به اتمام برسد. نیکبخت افزود: با توجه ویژه وزیر نیرو 54 میلیارد تومان اعتبار به طرح انتقال پساب فاضلاب همدان به نیروگاه شهید مفتح اختصاص داده شده و در همین راستا پساب از همدان به نیروگاه مفتح و از نیروگاه به منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد منتقل می شود که با این اقدام 25 چاه آب استان آزاد می شود.

نظارت بر قیمت بازار تشدید شود
وی درباره نظارت بر بازار و کیفیت تولید گفت: نظارت بر کیفیت تولید بر عهده اداره استاندارد است و در بحث نظارت بر بازار نیز این مهم نباید به سبب ادغام دو سازمان بازرگانی و صنایع و معادن تحت شعاع قرار گیرد و باید نظارت ویژه ای بر قیمت ها انجام شود.

طرح پایلوت بودن کشاورزی کبورداهنگ اجرایی شود
وی با اشاره به پایلوت بودن بخش کشاورزی در شهرستان کبودراهنگ بیان کرد: یکی از از محورهای توسعه استان بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این میان کبودراهنگ به عنوان یکی از چهار شهرستان پایلوت توسعه کشاورزی کشور شناخته شده اما سازمان جهاد کشاورزی تا کنون در این زمینه اقدام چشمگیری انجام نداده است. نیکبخت با تاکید بر بسته شدن آب چاه ها غیر مجاز بعد از فصل کشت گفت: این اقدام بنا به درخواست نماینده مردم کبودراهنگ انجام شده است و چاه های دارای مجوز اکنون 50 لیتر اضافه برداشت دارند در حالی که وضعیت برداشت از چاه های غیر مجاز بسیار بدتر است.

چاه های آب کشاورزی کبودراهنگ برقی شود
وی افزود: اکنون 823 چاه در کبودراهنگ مجهز به سیستم برقی هستند و همچنین یک هزار و 835 چاه معادل 69 درصد دیزلی هستند که با توجه به افزایش قیمت سوخت باید تمام چاه های شهرستان کبودراهنگ برقی شوند. استاندار همدان با بیان اینکه امسال در 12  هزار هکتار زمین کشاورزی آبیاری تحت فشار اجرا می شود، گفت: هوشمند کردن کنتور های آب از اولویت هایی است که باید به منظور کاهش و مدریت مصرف آب مورد توجه قرار گیرد.

رفع مشکل بیکاری جوانان با تقویت واحدهای تولیدی
وی تصریح کرد: حرکت در راستای توسعه استان، توجه به منویات مقام معظم رهبری و عملی کردن اهداف دولت تدبیر و امید وظیفه شرعی و قانونی بنده و همه مسئولان استان است اما مهمترین وظیفه رفع مشکل بیکاری جوانان و توجه به مقوله اشتغال است که راهکار این مهم نیز تقویت و ارتقاء واحدهای تولیدی در استان است. نیکبخت تاکید کرد: امسال باید فرهنگ اقتصادی را تبلیغ کنیم و اقتصاد را با فرهنگ پیش ببریم چرا که با رفع مسائل اقتصادی بسیاری از مشکلات سیاسی، اجتماعی وئ فرهنگی نیز برطرف می شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:
۴۰ روستای کبودراهنگ فاقد گاز هستند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۰ روستای کبودراهنگ از خدمات گازرسانی بی‌بهره هستند، گفت: گل تپه با ۲۶ روستا بیشترین شهر فاقد گاز در کبودراهنگ است که با توجه به افزایش قسمت سوخت باید عنایت ویژه ای در این مسئله شود.

سردار محمدعلی پورمختار در کمیته برنامه ریزی شهرستان کبودراهنگ که با حضور استاندار و نماینده مردم بهار و کبودراهنگ و مسئولان استان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بار سختی و کمبودهای این انقلاب و نظام از مرحله پیروزی تا کنون بر دوش محرومان کشور بوده است در این راستا توجه به محرومان باید به عنوان یک اولویت مهم که مورد تأکید امام راحل نیز بوده است، در دستور کار قرار گیرد. وی با بیان اینکه قانون 180 برنامه پنجم توسعه بر رشد متوازن مناطق تاکید دارد، افزود: مدیران کل دستگاه های اجرایی از مرکز استان ها خارج و با بازدید مستقیم از روستاها با واقعیت ها آشنا شوند و نسبت به محرومیت زدایی تلاش کنند.

محرومیت زدایی تنها در گرو تخصیص بودجه نیست
نماینده مردم بهار وکبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشتر پیشرفت های کشور به سبب تصمیم‌گیری درست حاصل شده است، تصریح کرد: محرومیت زدایی تنها در گرو تخصیص بودجه نیست بلکه با رصد دقیق مشکلات و اولویت بندی مسائل می توان به صورت متوازن امکانات را در مناطق مختلف تقسیم کرد. وی گفت: فرهنگ دینی و اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید مورد توجه همه قرار گیرد در این راستا بسیاری از مشکلات اقتصادی به مباحث فرهنگی باز می گردد و تحقق سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در گرو توجه به مقوله فرهنگ است.


عملیات بهسازی روستاهای کبودراهنگ مناسب نیست

پورمختار درباره وضعیت شهرستان کبودراهنگ بیان کرد: 128 روستای در این شهرستان وجود دارد که در 10 روستا فاز نخست عملیات بهسازی انجام شده است اما آثاری از آسفالت دیده نمی شود و حتی زیرسازی معابر در حال از بین رفتن است. وی با تاکید بر تعیین تکلیف شدن وضعیت نیروگاه شهید مفتح افزود: این نیروگاه منابع آب منطقه را نابود می کند به طوری که تمام چاه های غیرمجاز شهرستان به اندازیه یک چاه نیروگاه آب مصرف نمی کنند بنابراین با اجرای طرح تبدیل خنک کننده تر به خشک حدود یک سوم از چاه های آب نیروگاه بسته می شود در این راستا نیازمند اقدام انقلابی هستیم.

طرح پایلوت کشاورزی کبودراهنگ عملیاتی شود
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس عنوان کرد: چهار منطقه در کل کشور به عنوان پایلوت کشاورزی مشخص شدند که کبودراهنگ نیز در این عرصه مورد توجه قرار گرفته است اما تاکنون این پایلوت بودن عملیاتی نشده است. وی با انتقاد از کارکرد ضعیف بانک ها در حوزه حمایت از اشتغال گفت: در سال گذشته مردم از نحوه حمایت از طرح های اشتغالی رضایت چندانی نداشتند به طوری که بانک ها برای پرداخت یک وام 2 ضامن، گواهی کسر از حقوق و مدارک دیگر طلب می کنند بدون توجه به اینکه عدم حمایت موثر بانک ها زمینه رشد بیکاری را فراهم می کند.

پورمختار افزود: مردم شهرستان کبودراهنگ در بحث بهداشت و درمان رنج می برند به طوری که برای انجام کوچکترین کار پزشکی باید به مرکز استان مراجعه کنند بنابراین می طلبد امکانات حداقلی برای این مردم مهیا شود.

کمترین گازرسانی به روستاهای گل تپه
وی با بیان اینکه 40 روستای کبودراهنگ از خدمات گازرسانی بی بهره هستند، گفت: گل تپه با 26 روستا بیشترین شهر فاقد گاز در کبودراهنگ است که با توجه به افزایش قسمت سوخت باید عنایت ویژه ای در این مسئله شود. نماینده مردم بهار وکبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه امنیتی و انتظامی کبودراهنگ نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد به طوری که کبودراهنگ عملا پایگاه های بسیج ندارد و بسیار ضعیف هستند و همچنین از امکانات واحدهای کلانتری و پاسگاه مردم در مضیقه هستند. وی افزود: در روستاهای سطح شهرستان نیازمند ساخت خانه های عالم، خانه های بهداشت و دهیاری هستیم در این راستا لازم است ساختمان های چندمنظوره با کاربری های مناسب و استقرار این نیازمندی‌ها در روستاها در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار کبودراهنگ:
۱۹ پروژه نیمه‌تمام کبودراهنگ نیازمند تخصیص اعتبار است

فرماندار کبودراهنگ گفت: در این شهرستان ۱۹ پروژه نیمه تمام و در حال ساخت وجود دارد که با پیشرفت فیزیکی قابل توجه برای اتمام عملیات اجرایی نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه از سوی استان است.

احسان قنبری در کمیته برنامه ریزی شهرستان کبودراهنگ که با حضور استاندار و نماینده مردم بهار و کبودراهنگ و مسئولان استان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کبودراهنگ با 3 هزار و 768 کیلومترمربع بزرگترین شهرستان ‌استان به لحاظ وسعت و با 143 هزار و 171 نفر جمعیت، چهارمین شهرستان به لحاظ جمعیت است.

82 درصد جمعیت کبودراهنگ روستایی است
وی افزود: مهمترین ویژگی کبودراهنگ این است که 82 درصد از جمعیت این شهرستان روستانشین هستند در این راستا می طلبد مدیران نسبت به روستاها عنایت ویژه داشته باشند و در اجرای پروژه ها از حاشیه رفتن روستاها مراقبت کنند. فرماندار کبودراهنگ تصریح کرد: این شهرستان دارای سه شهر شامل کبودراهنگ، شیرین سو و گل تپه است و همچنین در این منطقه 10 دهستان و 128 آبادی دارای سکنه وجود دارد که 627 شهید، یک هزار و 685 جانباز و 38 آزاده تقدیم انقلاب و جنگ تحمیلی کرده است. وی با بیان اینکه مردم کبودراهنگ در 30 انتخابات برگزار شده گذشته بیشترین میزان مشارکت داشته اند، گفت: در آخرین انتخابات ریاست جمهوری 87 درصد مردم کبودراهنگ در پای صندوق های رأی مشارکت داشتند.


ظرفیت بزرگترین شهرک صنعتی استان مغفول مانده است

قنبری افزود: بزرگترین شهرک صنعتی استان با 394 هزار هکتار در کبودراهنگ قرار دارد اما از ظرفیت شهرک صنعتی ویان به خوبی استفاده نشده است در حالی که اکنون واحد صنعتی فولاد ویان با اشتغالزایی 500 نفر در این شهرک مستقر است و با بهره برداری از خط تولید جدید زمینه اشتغال زایی برای جوانان بسیاری فراهم می شود. وی با بیان اینکه باید از ظرفیت غار علیصدر برای جذب گردشگران بیشتر استفاده کرد، گفت: راه اندازی نمایشگاه دائمی هوائی در پایگاه نوژه، احداث پارک 12 هکتاری توسط شهرداری و اجرای چهار خطه خلعت آباد به کبودراهنگ زمینه توسعه گردشگری در کبودراهنگ قراهم می شود.

تولید یک سوم غلات استان در کبودراهنگ
فرماندار کبودراهنگ درباره ظرفیت های کشاورزی این شهرستان افزود: 120 هزار هکتار زمین کبودراهنگ زیرکشت غلات است. در این راستا یک سوم از غلات استان در این منطقه کشت می شود به طوری که سال گذشته 151 هزار تن غلات از کشاورزان خریداری شد.

وی عنوان کرد: نیروگاه هزار مگاواتی شهید مفتح در جوار این شهرستان قرار دارد که باید برج خنک کننده آن از تر به خشک تبدیل شود و مشکل آب آن رفع باید پساب فاضلاب همدان به این نیروگاه منتقل شود.

فعالیت واحدهای تولید پوشاک در روستاهای کردآباد و ویان
قنبری گفت: شغل اکثر مردم روستای کردآباد کبودراهنگ با 2 هزار و 400 نفر سکنه تولید پوشاک است در این راستا 167 واحد سری دوزی فعال دارد و همچنین در روستای ویان با 4 هزار و 500 نفر سکنه نیز 400 واحد سری دوزی پوشاک وجود دارد که آمادگی برای توسعه فعالیت ها و تسری اشتغال به دیگر روستاهای کبودراهنگ را نیز دارند. وی بر تقویت فرش بافی اهالی روستاهای کبودراهنگ تأکید کرد و افزود: قریب 6 هزار بافنده فرش فعال در کبودراهنگ وجود دارد که به تقویت این فرش بافان هستیم تا دوباره برند فرش مهربان در این شهرستان احیا شود.

فرماندار کبودراهنگ با بیان اینکه گیرنده های دیجیتال در شهرهای گل تپه و شیرین سو دچار مشکل هستند، تصریح کرد: 7 روستای این شهرستان در قالب 65 کیلومتر فاقد راه آسفاله روستایی هستند و اکنون در روستاها با مشکل کم آبی مواجه نیستیم اما در ماه های تیر و مرداد باید به 40 روستا با تانکر آبرسانی کنیم. وی با بیان اینکه سال گذشته 221 پروژه با 19 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار مصوب و 36 درصد تخصیص در دستور کار قرار گرفت، گفت: اکنون 19 پروژه مهم و اولویت دار شهرستان اعم از مجموعه ورزشی بانوان، سالن ورزشی گل تپه، بهسازی چهار خطه اصلی کبودراهنگ به قیدار، مجتمع گلخانه ای کوریجان، سد آلان و دو مجتمع اداری بخشداری گل تپه و شیرین سو با درصد پیشرفت های قابل توجه در دست اجرا و یا نیمه تمام است که برای تکمیل نیازمند تخصیص اعتبارات از ردیف های ملی و استانی است.

قنبری ابراز کرد: تعیین تکلیف واحدهای تولیدی دارای معوقه بانکی بیش از 100 میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا 21 واحد دارای معوقه شناسایی شده است که تاکنون وضعیت 12 واحد تعیین تکلیف شده و 2 واحد نیز از این فرصت هیچ گونه بهره ای نبردند و همکاری نداشتند.

امام جمعه کبودراهنگ:
نظارت بر قیمت اجناس در بازار افزایش یابد

امام جمعه کبودراهنگ گفت: نظارت بر قیمت و کیفیت کالاها در بازار افزایش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف روحانی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: مردم انتظار دارند تأثیر مثبت تغییر مدیریت‌ها را در معیشت زندگی خود احساس کنند. وی ادامه داد: نظارت بر قیمت کالاها در بازار آنگونه که شایسته مردم و حکومت اسلامی است صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه کبودراهنگ اظهار کرد: نبود نظارت کافی بر بازار، قیمت و کیفیت تولیدات داخلی باعث آسیب رساندن به انقلاب اسلامی می‌شود. وی تأکید کرد: چهره نامناسب شهر کبودراهنگ گویای نیازهای شهری است و تجهیزات و امکانات موجود با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان نیز اظهار کرد: برای سد آلان کبودراهنگ با ذخیره 2 میلیون متر مکعب آب در سال گذشته 70 میلیون اعتبار در نظر گرفته شده که 24 میلیون تومان آن جذب شد. مرتضی عزالدین گفت: در سال جاری نیز 600 میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان نیز خاطرنشان کرد: 20 حلقه چاه آب با ظرفیت 30 تا 40 درصد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند که به نیروگاه شهید مفتح تعلق دارند. حاجی‌رضا تیموری افزود: 470 نفر به طور مستقیم در نیروگاه شهید مفتح اشتغال دارند و اگر پساب فاضلاب همدان به این نیروگاه تعلق گیرد، مشکلات آن رفع خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان در ادامه گفت: 122 روستای بالای 20 خانوار در شهرستان وجود دارند که در 87 روستا فاز اول عملیات بهسازی معابر اجرا شده است. حسن ظفری با بیان اینکه در 35 روستا عملیات بهسازی انجام شده است، بیان کرد: تنها مشکل موجود، حفاری‌های سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان بعد از عملیات بهسازی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان در این جلسه خاطرنشان کرد: 63 روستا در شهرستان کبودراهنگ سیگنال دیجیتال دریافت و 65 روستا این سیگنال را دریافت نمی‌کنند. حسین میسر تأکید کرد: به تازگی در شهر گل‌تپه امکان دریافت سیگنال دیجیتال مهیا شده است. وی با اشاره به اینکه باید در 35 روستا پوشش‌دهی دیجیتال به صورت تک به تک انجام شود، گفت: گل‌تپه، شیرین‌سو و 20 روستا به صورت پایدار از سیگنال‌های دیجیتال استفاده می‌کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان