آخرین اخبار

27. خرداد 1393 - 21:10   |   کد مطلب: 14123
برخی از سایت‌های داخلی به طور ناخواسته درگیر انتشار اخباری از بحران عراق شده اند که متأسفانه این اخبار توسط صهیونیست ها و گروهک داعش برای تضعیف روحیه نیروهای عراقی منتشر می شود.

به گزارش رودآور به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا، این روزها، خبرهای متفاوتی از حملات گروهک تروریستی داعش در رسانه های داخلی منتشر می شود، خبرهایی که متاسفانه منبع آنها سایت های اقماری وابسته به صهیونیست ها است.

جالب آنکه استناد به منابع به سایتهایی مانند العریبه، الجزیره هم ختم نشده و حتی به برخی از سایت های مجازی گروهک تروریستی داعش نیز استناد می شود! این در حالی است که به گفته بسیاری از کارشناسان امنیتی، پیشرفت و موفقیت این گروهک آنچنان نیست که برخی از رسانه ها، آن را بیان می کنند.

از سوی دیگر با ابلاغ فتاوی مختلف از سوی علمای شیعه عراق و حضور هر چند بی نظم، اما پر رنگ نیروهای مردمی عراق در صحنه برای جنگ با گروهک داعش نشان می دهد که در آینده نه چندان دور پیشرفتهای نظامی از سوی ارتش عراق، نهایتا معادلات نبرد با تروریست ها را بر هم زده و اتفاقات دیگری در این منطقه رقم خواهد خورد.

در این میان، برخی از کشورها از جمله اسرائیل و آمریکا، موج خبری را در رسانه های خود راه اندخته اند که به نظر می رسد بیش از آنچه دلسوزی و تدبیری برای خاموش کردن آتش جنگ در عراق باشد، به آدرس های غلطی شبیه است که در عین جاری کردن اشک و آه برای قربانیان، پیکر زمخت و نه چندان زیبای تمساح شکل خود را در پشت آن پنهان کرده است تا ایران و به خصوص سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را وارد جنگی ناخواسته کنند.

جنگی که از همان روزهای نخست گروه های تندروی اسلامی با عناوین مختلف در منطقه، با اهداف استراتژیک آمریکا در خصوص راه اندازی جنگ قومی و مذهبی و دو قطبی شیعه و سنی در منطقه طرح ریزی شده است.

بدون تردید باید گفت اینگونه اقدامات نه مبنای شرعی داشته و نه مبنای ملی، زیرا با وجود دژ مستحکم ولایت فقیه هیچ نیازی به ورود برخی افراد کج فهم و کج سلیقه در این فضا نبوده و نیست.

این در حالی است که منابع امنیتی ایران نیز بارها نسبت به این تحرکات هشدار داده و اعلام کرده اند که هیچ یک از این تحرکات مورد تایید ارکان حکومتی و نظامی داخل کشور نیست؛ یکی از این تحرکات مشکوک که متاسفانه برخی از سایت های خبری ـ با داشتن سابقه بسیار در حوزه رسانه ـ در دام آن گرفتار شده اند، راه اندازی سایتی است به نام مدافعین حرم است که در روز روشن به جمع آوری اطلاعات شخصی مردم به بهانه دفاع از حرمین معصومین می پردازد.

نکته قابل تامل اینجاست که متاسفانه این سایت در حرکتی تامل برانگیز با انتشار خبر ثبت نام بیش از 5 هزار نفر ایرانی برای جنگ با تکفیری ها به تبلیغ یکی از این سایتها پرداخته است و نکته جالب تر پشتیبانی این سایت از کشور آلمان است.

هنوز معلوم نیست که دست های پشت پرده در راه اندازی این معرکه چه کسانی بوده و در اصل به دنبال چه اهدافی هستند، اما یک نکته واضح و روشن است که در صورت نیاز به هرگونه تحرک و اقدام در این خصوص نیازی به ورود سایت های بدون نام و نشان نیست آن هم سایت هایی که اطلاعات آنها در آن سوی مرزها ذخیره شده و به راحتی در دسترس بیگانگان و شکست خوردگان سیاسی قرار می گیرد، زیرا در صورت نیاز تریبون های رسمی اقدام به اطلاع رسانی و شفاف سازی در این خصوص خواهند نمود.

از سویی نباید این نکته را فراموش کرد که در شرایط حساس کنونی که تقریبا تمام دنیا چشم به ایران دوخته است که با یک اشتباه کوچک ایران را متهم به تندروی و اختلاف افکنی در جهان نموده و از این ترفند حداکثر بهره برداری را داشته باشند، چه ضرورتی دارد که این سایت با سیاست های معلوم، این روزها علم جنگ به دست گرفته و خود برای راه انداختن تفرقه و هیزم ریختن بر آتش به پا شده از سوی دیگران اقدام نمایند!

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان